موفقیت پزشکان در جراحی یک نوزاد پیش از تولد

پزشکان برای نخستین بار موفق شدند. مغز یک نوزاد را پیش از تولد مورد عمل جراحی قرار دهند. اکنون این نوزاد که تنها ۷ هفته سن دارد به اولین نوزادی تبدیل شده که در دوران جنینی مورد عمل جراحی مغز قرار گرفته است. گروهی از جراحان در آمریکا برای نخستین بار با این عمل جراحی […]

پزشکان برای نخستین بار موفق شدند. مغز یک نوزاد را پیش از تولد مورد عمل جراحی قرار دهند. اکنون این نوزاد که تنها ۷ هفته سن دارد به اولین نوزادی تبدیل شده که در دوران جنینی مورد عمل جراحی مغز قرار گرفته است. گروهی از جراحان در آمریکا برای نخستین بار با این عمل جراحی موفق به درمان ناهنجاری مغزی پیش از تولد شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جراحان در بیمارستان بوستون و بریگام وومن با استفاده از اولتراسوند روش جراحی آمبولیزاسیون را بکار گرفتند و توانستند یک بیماری نادر را پیش از تولد درمان کنند. نام دیگر این بیماری ناهنجاری ورید جالینوس است و باعث جریان یافتن خطرناک خون در مغز پس از تولد نوزاد خواهد شد.

دارن اورباخ، رادیولوژیست کودکان از دانشکده پزشکی هاروارد در این مورد می گوید: در کارآزمایی بالینی ناهنجاری ورید جالینوس با کمک اولتراسوند قبل از تولد از آمبولیزاسیون استفاده شده و از اینکه این بیماری پیش از تولد از بین رفته است هیجان زده ایم.

بیمار در این جراحی یک جنین ۳۴ هفته بود که بیماری او طی یک سونوگرافی در هفته ۳۰ مشخص شد. اورباخ در مورد وضعیت بیمار می گوید: با گذشت ۶ هفته اکنون نوزاد هیچ دارویی مصرف نمیکند، با مصرف غذای عادی رسد می کند و وزن آن اضافه میشود. بیمار به خانه بازگشته و نشانه ای مبنی بر تاثیرات منفی در او دیده نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال