استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در چین اجباری شد

روز گذشته دولت چین اعلام کرد که تمامی شهروندان هنگام خرید گوشی هوشمند و یا شماره جدید علاوه بر استفاده از کارت شناسایی باید چهره شان را نیز اسکن کنند. این موضوع در چین به حالت اجباری درآمد. دولت چین علت این امر را جلوگیری از کلاهبرداری اعلام کرده است. اما بنظر میرسد این دولت […]

روز گذشته دولت چین اعلام کرد که تمامی شهروندان هنگام خرید گوشی هوشمند و یا شماره جدید علاوه بر استفاده از کارت شناسایی باید چهره شان را نیز اسکن کنند. این موضوع در چین به حالت اجباری درآمد. دولت چین علت این امر را جلوگیری از کلاهبرداری اعلام کرده است. اما بنظر میرسد این دولت قصد دارد تا تمامی کسانی که از خدمات همراه استفاده میکنند را شناسایی کند. بدین ترتیب بسیاری از مخالفان به راحتی سرکوب می‌شوند و این با حریم خصوصی شهروندان نیز متناقض است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از Engadget، دولت چین استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره را برای تمامی شهروندان خود اجباری کرده است. این تکنولوژی اخیرا توسط این دولت برای سرکوبی اقلیت‌های بومی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. دولت چین اعلام کرده است که پس از استفاده از اطلاعات مربوط به تشخیص چهره آنها را از بین می‌برد. در صورتی که این اطلاعات باقی بماند بسیاری از داده‌های محرمانه کاربران نیز در خطر قرار می‌گیرد. همچنین ممکن است این اطلاعات مورد نفوذ هکرها قرار بگیرد و از آن برای کلاهبرداری استفاده کنند.

احتمالا این اقدام دولت چین با مخالفت‌های بسیاری روبرو خواهد شد. پیش از این یک دانشگاه در چین نیز اقدام به اسکن چهره برای شناسایی چهره دانشجویان کرده بود که با سرو صدای بسیاری مواجه شد و دولت چین را مجبور کرد تا از مواضع خود عقب نشینی کند. با توجه به سابقه دولت چین بعید بنظر می‌رسد که از این اطلاعات برای مقاصد خود استفاده نکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال