بزرگترین تلسکوپ جهان آماده دریافت آیینه‌ها می‌شود

تلسکوپ فوق العاده بزرگ اروپایی تقریباً نیمی از مسیر توسعه خود را پشت سر گذاشته و اکنون به مرحله نصب اولین آینه‌ها رسیده است. گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فوق العاده بزرگ اروپایی با مساحتی نزدیک به مساحت یک زمین فوتبال و ارتفاعی برابر با ارتفاع مجسمه آزادی با چرخش خود قادر […]

تلسکوپ فوق العاده بزرگ اروپایی تقریباً نیمی از مسیر توسعه خود را پشت سر گذاشته و اکنون به مرحله نصب اولین آینه‌ها رسیده است.

گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فوق العاده بزرگ اروپایی با مساحتی نزدیک به مساحت یک زمین فوتبال و ارتفاعی برابر با ارتفاع مجسمه آزادی با چرخش خود قادر خواهد بود تا بسیاری از ستارگان آسمان را ردیابی کند. در این تلسکوپ یک بازتابنده اصلی وجود دارد که حدود ۳۹ متر قطر داشته و از ۷۹۸ آینه شش ضلعی تشکیل خواهد شد. این آینه ها میتوانند در ترکیب با یکدیگر یک بازتابنده سهمی بی‌نقص را ایجاد کنند.

رصدخانه جنوبی اروپا وظیفه ساخت این تلسکوپ یک و نیم میلیارد دلاری را بر عهده داشته و به همین دلیل اعلام کرده است پس از گذشت نیمی از مراحل ساخت این تلسکوپ در ماه آینده آینه‌های صیقل داده شده برای نصب روی تلسکوپ از فرانسه به شیلی منتقل می‌شوند. طبق اعلام این رصدخانه احتمالاً تلسکوپ مورد نظر در سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ به طور کامل تکمیل خواهد شد.

رصدخانه جنوبی اروپا همراه با ۱۶ کشور عضو و همراه با پیمانی که برای تضمین درآمد سالانه ثابت بسته شده است مسئول پرداخت هزینه‌های این تلسکوپ خواهند بود. البته افزایش هزینه‌های ساخت آن باعث شد تا این رصدخانه به جای ساخت قطر آینه ۴۲ متری که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود به ساخت قطر آینه ۳۹ متری بپردازد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال