محبوب‌ترین مدیاپلیر جهان، VLC، حالا 15 سالگی خود را جشن می‌گیرد

احتمالا شما هم باید نام پلیر محبوب و مشهور VLC را شنیده باشید، نرم‌افزاری که حالا طبق گفته‌ی سازنده‌ی آن، شرکت VideoLAN، به عنوان محبوب‌ترین پخش‌کننده رسانه‌های صوتی و تصویری مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. البته فعالیت اصلی این نرم‌افزار سابقه‌ی بیشتری داشته و نزدیک به 5 سال پیش از سال 2001 که سازندگان به دنبال گرفتن […]

احتمالا شما هم باید نام پلیر محبوب و مشهور VLC را شنیده باشید، نرم‌افزاری که حالا طبق گفته‌ی سازنده‌ی آن، شرکت VideoLAN، به عنوان محبوب‌ترین پخش‌کننده رسانه‌های صوتی و تصویری مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. البته فعالیت اصلی این نرم‌افزار سابقه‌ی بیشتری داشته و نزدیک به 5 سال پیش از سال 2001 که سازندگان به دنبال گرفتن لایسنس GPL برای آن بودند، VLC با نام “Network 2000” مورد استفاده‌ی کاربران قرار می‌گرفت.

طبق گفته‌ی مدیرعامل این شرکت، آقای Jean-Baptiste Kempf، پروژه‌ی VideoLAN Client نیز از سال 1999 آغاز شده بود و از همان زمان نیز مهندسین این شرکت بر روی نرم‌افزار VLC کار خود را آغاز کردند.  اما زمانی که این نرم‌افزار برای اولین بار مورد استفاده‌ی عمومی قرار گفت، فوریه 2001 بود و به همین جهت سازندگان زمان تولد رسمی این نرم‌افزار را از زمانی که لایسنس GPL را برای آن دریافت نمودند، در نظر می‌گیرند.

هم‌اکنون پلیر توانمند VLC برای سیستم‌عامل‌های بسیار زیادی همچون ویندوز، اندروید، لینوکس، تایزن، کروم، iOS، سولاریس و … در اختیار کاربران قرار دارد.

در نهایت باید اشاره کنیم که سازندگان در حال توسعه‌ی نسخه‌ی سوم از این نرم‌افزار با نام VLC 3.0 نیز هستند و اینطور که اعلام شده قصد دارند عملکرد آن را تا حد زیادی بهبود بخشند. در نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار سازندگان قصد دارند از سیستم جدید استفاده از کارت گرافیک برای نمایش بهتر ویدئوها، استریم آنلاین ویدئوها و مطابقت کامل نرم‌افزار با کروم‌کست استفاده نموده و قدرت نرم‌افزار خویش را بیش از پیش افزایش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال