در WWDC 2016 اپل هیچ سخت‌افزار جدیدی را معرفی نخواهد کرد

اگر امیدوار بودید که در تاریخ 23 خرداد در کنفرانس WWDC 2016 اپل شاهد رونمایی از آیفون 7 باشید، به احتمال زیاد مایوس خواهید شد. در حقیقت، منابع اطلاعاتی نفوذی در این صنعت اشاره به این دارند که کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان اپل به هدف اولیه‎ی خود پایبند خواهد بود و در ارتباط با نرم‎افزار و […]

اگر امیدوار بودید که در تاریخ 23 خرداد در کنفرانس WWDC 2016 اپل شاهد رونمایی از آیفون 7 باشید، به احتمال زیاد مایوس خواهید شد. در حقیقت، منابع اطلاعاتی نفوذی در این صنعت اشاره به این دارند که کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان اپل به هدف اولیه‎ی خود پایبند خواهد بود و در ارتباط با نرم‎افزار و تنها نرم‎افزار خواهد بود. یعنی، به احتمال قریب به یقین، خبر رونمایی از آیفون جدید طبق معمول به برنامه‎ی زمانی شهریورماه این شرکت موکول خواهد شد، ولی هم‎چنین این احتمال وجود دارد که بدون معرفی هرگونه مک‎بوک پرویی با داشتن نمایشگر لمسی OLED در بالای صفحه‎کلید، که چند وقتی می‎شود صحبت آن‎ در جامعه‎ی شایعات شکل گرفته است، تمام شود.

gsmarena_002

گرچه، معنای این گفته‎ها این نیز نیست که اخبار هیجان‎انگیزی در این کنفرانس شنیده نخواهد شد. iOS 10 باید به صورت رسمی معرفی شود و در کل اکوسیستم دستگاه‎های اپل بایستی شاهد به روزرسانی‎‎های بزرگ دیگر نرم‎افزاری باشیم. این سیستم‎عامل جدید موبایل نوید بهینه‎سازی‎های دیگری در سطح رابط کاربری می‎دهد به نحوی که اپلیکیشن اپل موزیک به نسبت سایرین تغییرات طراحی جدید‎تری خواهد داشت تا طبق گفته‎ی این شرکت ظاهر ساده‎تر و ولی در عین ‎حال کاربردی‎تر به خود بگیرد.

gsmarena_003

شایعه‎ی دوست‎داشتنی دیگری که شنیده می‎شود پشتیبانی از سرویس Apple Pay برای مرورگرهای وب است تا به واسطه‎ی آن افراد بتوانند از طریق مرورگر سافاری خریدهای خود را انجام دهند و هم‎چنین این سرویس در iMessage برای تراکنش‎های مالی ادغام (یکپارچه) خواهد شد. این قابلیت را چند وقتی می‎شود گوگل دارا است و طبیعی است که شرکت مستقر در کوپرتینو نیز آن را برای رفاه مشتریانش در اختیارشان قرار دهد. مورد آخر، ولی یقینا آخرین نخواهد بود، صحبت در رابطه با بسته‎ی توسعه‎ی نرم‎افزاری جدید برای دستیار دیجیتالی اپل یعنی سیری است، که می‎تواند در نهایت به توسعه‎دهندگان شخص ثالث اجازه دهد آن را با اپلیکیشن‎های خود یکپارچه کنند.

gsmarena_004

ولی تمامی اخبار خوش ختم به دنیای گوشی‎های همراه نمی‎شود. کامپیوترهای شخصی اپل نیز تغییراتی به خود خواهند دید و با توجه به این‎که اخبار مربوط به سیری داغ است باید بگوییم که طبق شایعات اپل در حال انجام تغییراتی است تا در نهایت شاهد این باشیم که امکان استفاده از این دستیار صوتی برای نمایشگرهای بزرگ نیز باشد، نظیر چیزی که کورتانای شرکت رقیب، مایکروسافت، است. گفته می‎شود شاهد این تغییر در OS X 10.12 خواهیم بود و بعضی از تغییراتی که در بالا در رابطه با iOS ذکر شدند ممکن به سیستم‎عامل OS X نیز توسعه داده شوند، نظیر یک اینترفیس کاربری دوباره طراحی شده برای آی‎تیونز و توسعه دادن Apple Pay به آن. یکی از شایعات قوی اشاره به این دارد که این سیستم‎عامل در واقع به MacOS تغییر نام خواهد یافت تا بهتر هم ردیف با سایر اعضای خانواده‎ی نرم‎افزاری اپل، iOS، tvOS، watchOS، قرار گیرد.

gsmarena_005

بنابراین، برای تاریخ 23 خرداد آماده باشید تا تحت وب به صورت زنده بتوانید این رویداد را مشاهده کنید. همانند با چیزی که سابق بوده، انتظار می‎رود دستگاه‎های اخیر اپل به محتوای ویدئویی این کنفرانس به احتمال قریب به یقین دسترسی داشته باشند، مرورگر اج مایکروسافت نیز نظیر گذشته در اختیار کاربران برای تماشای آن خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال