تماشا کنید: کانسپت اندروید 6!

همانطور که می دانید کمپانی گوگل برای نام‌گذاری سیستم‌عامل محبوبش به جز سری اعداد از نام شیرینی‌ها استفاده می‌کند، اطلاعات دقیقی از فلسفه‌ی این نام‌گذاری در دست نیست اما به هرحال جالب است. در کنار نام اعداد و شیرینی‌ها گوگل سعی کرده تا ترتیب الفبایی نام‌های سیستم عامل اندروید را نیز حفظ کند. از اندروید […]

همانطور که می دانید کمپانی گوگل برای نام‌گذاری سیستم‌عامل محبوبش به جز سری اعداد از نام شیرینی‌ها استفاده می‌کند، اطلاعات دقیقی از فلسفه‌ی این نام‌گذاری در دست نیست اما به هرحال جالب است. در کنار نام اعداد و شیرینی‌ها گوگل سعی کرده تا ترتیب الفبایی نام‌های سیستم عامل اندروید را نیز حفظ کند. از اندروید 1 آلفا، اندروید 2 بتا، اندروید 1.5 کاپ کیک، اندروید 1.6 دونات که آغاز کنیم به 4.4 کیت کت و لالی پاپ دوست داشتنی می رسیم، همه ی اینها دلیلی است که منتظر نام گذاری اندروید 6 با کلمه‏‌ای باشیم که با حرف M آغاز می شود و طبق سنت گوگل باز هم باید نام یک شیرینی باشد. یک وبسایت فعال در زمینه اخبار و کانسپت‌های اندروید کلمه‌ی “مافین” را پیشنهاد داده است.

android-versions-by-jared-rummler-with-border

این کلمه تنها یک امکان است و در ویدئویی که توسط Vladislav Vitula طراحی شده، به آن اشاره شده است، این ویدئو یک پیش زمینه‌ی ذهنی درباره اندروید 6 مافین احتمالی به ما می‌دهد و حتی آرزوی ویژگی‌هایی همچون عملکرد چندین اپلیکیشن در چند پنجره و امکان پاسخ سریع را نیز دارد.

امکان چند پنجره‌ای هم اکنون در برخی دستگاه‌های سامسونگ و ال‌جی در دسترس است و اساسا به شما اجازه می‌دهد که همزمان از دو اپلیکیشن در کنار هم استفاده کنید، البته تصور این امکان در تلفن‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر معقول‌تر است. پاسخ سریع نیز به کاربر اجازه می دهد تا به نوتیفیکیشن‌ها در همان نوار اعلانات پاسخ دهد. علاقه‌ی طراح به طراحی متریال گوگل کاملا مشخص است و با علاقه‌ای که کاربران به این سبک طراحی نشان داده‌اند بعید به‌نظر می‌رسد گوگل برای نسل بعدی سیستم عاملش سبک طراحی دیگری در نظر داشته‌باشد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/zAJa0[/aparat]

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال