این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

اندروید N با گذشت دو ماه از زمان معرفی رسمی, ممکن است دیگر نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل اندروید  به حساب نیاید و گوگل، حتی سومین نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان این نسخه از پلتفرم محبوب را منتشر کرده است. به‌هر‌حال طبیعتا حتی در سومین نسخه‌ی توسعه‌دهندگان، که گوگل رسما نام آن را نسخه‌ی بتا گذاشته هم نمی‌توان […]

اندروید N با گذشت دو ماه از زمان معرفی رسمی, ممکن است دیگر نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل اندروید  به حساب نیاید و گوگل، حتی سومین نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان این نسخه از پلتفرم محبوب را منتشر کرده است. به‌هر‌حال طبیعتا حتی در سومین نسخه‌ی توسعه‌دهندگان، که گوگل رسما نام آن را نسخه‌ی بتا گذاشته هم نمی‌توان به تمامی ویژگی‌های اندروید N دسترسی داشت و این غول دنیای تکنولوژی باید ویژگی‌های جدیدی را در زمان انتشار آن برای نکسوس‌های خود رو کند. درهرصورت تصمیم گرفتیم تا در این مقاله ده ویژگی برتر و جدید معرفی شده‌ی اندروید N را به شما معرفی کنیم.

Emoji

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

گوگل رسما اعلام کرده که اندروید N از کد‌های Unicode 9 پشتیبانی می‌کند و در نتیجه ایمجوی‌های جدیدی به این نسخه از سیستم‌عامل اندروید اضافه خواهند شد. علاوه‌براین، تاکنون شاهد اضافه شدن 9 ایموجی جدید که بیانگر افراد حرفه‌ای و موفق هستند، بوده‌ایم.

عملکرد بهتر اندروید N

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

در نسخه‌های اخیر اندروید، گوگل تمرکز اصلی خود را بر روی عملکرد این پلتفرم قرار داده و همواره سعی داشته تا اندرویدی را که زمانی همگی به عنوان سیستم‌عاملی آهسته و لگی می‌شناختیم عوض کند. در اندروید N همه‌چیز سریع‌تر خواهد بود و برنامه‌ها 75 درصد نسبت به گذشته سریع‌تر نصب شده و 50 درصد نیز حجم کمتری خواهند داشت.

در خبرهای گذشته نیز داشتیم که گوگل در اندروید N از پروتکل  Vulkan API استفاده می‌کند که امروزه آن را در بازی‌های رایانه‌ای‌ مشاهده می‌کنیم؛ پس در اندروید N و با استفاده از این سیستم پیشرفته، بازی‌ها گرافیک فوق‌العاده بهتری خواهند داشت و برنامه‌های مختلف نیز از رابط کاربری پیشرفته‌تری بهره‌مند خواهند شد.

بخش تنظیمات

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

شاید بخش تنظیمات را جز ویژگی جدید اندروید N نتوان نام‌گذاری کرد اما این بخش هم دچار تغییرات زیادی شده است. در هفتمین نسخه از این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی، بخش پیشنهادات در بالای بخش تنظیمات مشاهده شده که پیشنهادهای جالبی را برای بهبود کار با گوشی به کاربر می‌دهد. با کشیدن انگشت به سمت راست، بخش جدیدی باز می‌شود که دسترسی سریع‌تر به برخی از تنظیمات گوشی را فراهم می‌آورد.

در هر بخش از تنظیمات، برای مثال بخش وای‌فای، بخش جدیدی به نام اطلاعات اضافه شده که برای مثال قبل، نشان می‌دهد که کاربر به چه شبکه‌ای متصل شده است. در قسمت Data Usage نیز میزان اطلاعات دریافتی از اینترنت، این‌بار با جزئیات بیشتر به نمایش در می‌آید تا کاربران بتوانند مدیریت بهتری را بر روی میزان مصرف اینترنت خود داشته باشند. همان‌طور که گفتیم شاید چنین تغیراتی برای برخی فاقد اهمیت باشد اما همین موارد نیز به تجربه‌ی بهتر ما از اندروید کمک بسزایی خواهند کرد.

Daydream

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

گوگل در رویداد I/O که هفته‌ی گذشته به اتمام رسید، از قابلیتی بزرگ و انقلابی رونمایی کرد تا سیستم‌عامل اندروید به پلتفرم واقعیت مجازی نیز تبدیل شود. همان‌طور که در خبرها هم توضیح کامل مربوط به این ویژگی را به اطلاع شما رساندیم، هر گوشی‌هوشمندی از این قابلیت پشتیبانی نخواهد کرد اما نکسوس 6P گوگل طبق معمول اولین گوشی خواهد بود که به این ویژگی دست خواهد یافت و شرکت‌های دیگری نظیر سامسونگ، اچ‌تی‌سی، هوآوی و ایسوس هم گوشی‌های خود را به نکسوس گوگل اضافه خواهند کرد. گوگل این ویژگی را محدود به سیستم‌عامل اندروید نخواهد کرد و  پای خود را فراتر از اندروید گذاشته و برنامه‌های YouTube، Street View و Photos را هم به واقعیت مجازی مجهز خواهد کرد.

باتوجه به پیشرفت روزافزون واقعیت مجازی، تجهیز هفتین نسخه از اندروید به این تکنولوژی آن‌چنان هم ما را متعجب نکرد اما اینکه پرچم‌دار فعلی گوگل از این ویژگی پشتیبانی کند، حرکت قابل تحسینی از غول جستجوگر دنیای مجازی بوده است.

قابلیت جدید Multi-Locale

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

ویژگی جدید اندروید N که گوگل نام آن را Multi-Locale گذاشته این امکان را به کاربر می‌دهد تا در صورت استفاده بیش از یک زبان در اندروید به راحتی از زبان‌های دیگر نیز استفاده کند. برای مثال ما فارسی زبانان در صورت مشاهده وب‌سایتی فارسی می‌توانیم به صورت خودکار از کیبورد فارسی گوشی استفاده کنیم تا دیگر نیازی به تغییر زبان کیبورد در چنین شرایطی نباشد.

تم‌های زیبای کیبورد گوگل

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

این قابلیت که به تازگی به برنامه‌ی کیبورد گوگل اضافه شده، منحصر به اندروید N نبوده و در نسخه‌ی 5.1 برنامه‌ی کیبورد گوگل دیده می‌شود. گوگل با منتشر کردن جدیدترین نسخه‌ی کیبورد خود، قابلیت قراردادن 13 تم مختلف را به این کیبورد اضافه کرده که به همراه آن حتی می‌توانید تصویر خود را به عنوان تصویر پس‌زمینه‌‌ی کیبورد اضافه کنید.

اعلان‌ها

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

اعلان‌ها در اندروید N بازسازی شده‌اند و طراحی آن‌ها کمی نسبت به اندروید 5 و 6 تغییر کرده است. در دو نسخه‌ی قبلی اندروید، اعلان‌ها به طور کامل از عرض نمایشگر استفاده نمی‌کردند و فضای خالی زیادی مشاهده می‌شد اما این‌بار گوگل در اندروید N به درستی از عرض نمایشگر استفاده کرده و فضای خالی را به شکل قابل قبولی پر کرده است. در اندروید N دسترسی به بخش اعلان‌ها ساده‌تر شده و در کل دکمه‌ها در اعلان‌های اندروید N کوچک‌تر شده‌اند؛ البته نه به شکلی که نتوان به آن‌ها دسترسی داشت.

علاوه‌بر موارد نام برده شده، گوگل بخش پاسخ سریع را به برنامه‌های اختصاصی خود اضافه کرده که مدت‌ها پیش در iOS و دیگر برنامه‌های جانبی نظیر واتس‌اپ به کار گرفته می‌شد. حال با این قابلیت، می‌توان در صورت استفاده از برنامه‌هایی نظیر Hangouts گوگل از پاسخ سریع اندروید N استفاده کرد. یک مورد دیگر را هم می‌توان جز تغییرات بخش اعلان‌ها دانست و آن‌هم انجام تغییرات در اعلان‌های دریافتی است به طوری که کاربر با دریافت چندین ایمیل، می‌تواند از همین بخش، ایمیل‌های ناخواسته را پاک کرده و یا به هر کدام از آن‌ها بدون باز کردن برنامه‌ی ایمیل، جواب دهد.

به‌روزرسانی‌های ساده‌تر اندروید

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

از زمانی که سیستم‌عامل اندروید خود را به گوشی‌های‌هوشمند معرفی کرده، همیشه به‌روزبودن گوشی‌ها زیر سوال رفته و از لحاظ امنیتی، این پلتفرم محبوب دچار مشکلات فراوانی بوده است. حال گوگل رویه‌ی جدیدی را برای منتشر کردن به‌روزرسانی‌های خود در نظر گرفته و با قرار دادن بخشی به نام Seamless Updates در اندروید N، دستگاه شما را همیشه به‌روز نگه خواهد داشت.

انجام دادن همزمان کارها

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

گوگل در اندروید N تغییرات جزئی را در multi-tasking به وجود آورده که از مهم‌‌ترین تغییرات می‌توان به عوض شدن رابط کاربری این ویژگی به همراه نشان دادن تنها 7 برنامه‌ی مورد استفاده، اشاره کرد. این در حالی است که در نسخه‌های قبلی اندروید، تمامی برنامه‌هایی که به تازگی توسط کاربر مورد استفاده قرار گرفته در این ویژگی به نمایش در می‌آمد و به 7 برنامه محدود نمی‌شد. گوگل بخش Clear All را هم به قسمت بالایی منتقل کرده تا کاربر راحت‌تر بتواند میان برنامه‌های خود جا‌به‌جا شود و یا آن‌ها را به طور کامل ببندد.

البته موارد گفته شده تنها تغییرات به وجود آمده در این بخش نیستند. شاید بتوان بهترین تغییر ایجاد شده در بخش Multi Tasking را مورد پیش‌رو داسنت؛ با دو بار ضربه بر روی دکمه‌ی مربع معروف اندروید، می‌توانید میان دو برنامه‌ای که به تازگی از آن‌ها استفاده می‌کردید جا‌به‌جا شده و کارهای خود را راحت‌تر انجام دهید.

قابلیت چند پنجره‌ای اندروید

این‌ها ده قابلیت برتر و جدید معرفی شده در اندروید N گوگل هستند

پس از سال‌ها درخواست کاربران و توسعه‌دهندگان مختلف، در نهایت قابلیت چند پنجره‌ای اندروید (Multi-Window) به هفتمین نسخه از این سیستم‌عامل اضافه شده است. برخلاف ویژگی قبلی که باید دو بار به دکمه‌ی مربع اندروید ضربه می‌زدید، این‌بار چند ثانیه این دکمه را نگه داشته تا وارد بخش چند پنجره‌ای اندروید شوید. اکثر برنامه‌ها از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد هرچند ممکن است برخی از برنامه‌ها نتوانند به خوبی وارد این بخش شده و این قابلیت را به اجرا آورند. یکی دیگر از ویژگی‌های چند پنجره‌ای اندروید N که بیشتر برای تبلت‌های غول‌پیکر امروزی نظیر Pixel C می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، امکان تنظیم اندازه‌ی هر پنجره بوده که کاربر می‌تواند اندازه‌ی هر کدام را به شکل دلخواه تغییر دهد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال