پیوند دو قلب خوک اصلاح ژنتیکی شده به دو فرد مرگ مغزی

پزشکان برای دومین‌بار دو قلب خوک اصلاح ژنتیکی شده را با موفقیت به دو انسان با مرگ مغزی پیوند زدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پزشکان برای اولین بار در اوایل سال جاری میلادی قلب یک خوک را به انسان پیوند زده بودند. البته پس از گذشت دو ماه فرد دریافت کننده […]

پزشکان برای دومین‌بار دو قلب خوک اصلاح ژنتیکی شده را با موفقیت به دو انسان با مرگ مغزی پیوند زدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پزشکان برای اولین بار در اوایل سال جاری میلادی قلب یک خوک را به انسان پیوند زده بودند. البته پس از گذشت دو ماه فرد دریافت کننده درگذشت. اکنون آنها برای دومین بار دو قلب خوک اصلاح ژنتیکی شده را به دو فرد دچار مرگ مغزی که قلب آنها تنها از طریق دستگاه کار می کرد پیوند زدند.

 انجام عمل پیوند ۷۲ ساعت پس از اعلام مرگ مغزی این دو فرد انجام گرفت که تنها از طریق ونتیلاتور و دستگاه تنفس مصنوعی زنده نگه داشته شده بودند. این بار پزشکان به جای داروهای خاص تنها از استانداردهای کنونی برای این جراحی استفاده کردند. نادر معظمی جراح پیوند قلب در این پروژه طی گفتگویی اعلام کرد برای بررسی اثربخشی این روش سه روز زمان نیاز است اما پیش از انجام این پیوند خارجی و تبدیل آن به واقعیت نیاز به کارهای بسیار بیشتری است و هنوز بسیاری از سوالات در این مورد پاسخ داده نشده است.

به نظر می رسد برای تبدیل شدن این پیوند به گزینه قابل اعتماد به سال‌ها تلاش نیاز خواهد بود. دکتر رابرت مونتگومری مدیر موسسه NYU Langone با اظهار امیدواری این پیوند معتقد است در آینده می‌توان از اندام های خوک به عنوان یک منبع تجدید پذیر استفاده کرد و در آن زمان دیگر کسی مجبور به انتظار برای پیوند نخواهد بود. طبق توضیح مونتگومری پیوند آزمایشی قلب خوک به بیماران مرگ مغزی یک گام مهم محسوب می شود که پیش از این تنها روی میمون ها آزمایش شده بود. در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده نیز از قرارگیری قلب خوک در سینه انسان به عنوان یکی از باورنکردنی ترین موضوعات یاد شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال