دو مورد مهمی که اپل به شما در مورد آیپد پروی جدید نگفته است

اپل در روز دوم فروردین دو محصول جدید را معرفی کرد. آیپد پروی 9.7 اینچی و آیفون SE دو محصول جدید اپل بودند که در رویداد این شرکت رونمایی شدند. در واقع این دو محصول را می‌توان نسخه‌های کوچک‌شده‌ی آیپد پرو و آیفون 6اس دانست. به‌هر‌حال در مورد آیپد پروی 9.7 اینچی تنها نمایشگر این […]

اپل در روز دوم فروردین دو محصول جدید را معرفی کرد. آیپد پروی 9.7 اینچی و آیفون SE دو محصول جدید اپل بودند که در رویداد این شرکت رونمایی شدند. در واقع این دو محصول را می‌توان نسخه‌های کوچک‌شده‌ی آیپد پرو و آیفون 6اس دانست. به‌هر‌حال در مورد آیپد پروی 9.7 اینچی تنها نمایشگر این تبلت نبوده که کوچک شده است بلکه شاهد کاهش مشخصات فنی دو قطعه‌ی مهم این تبلت نیز بوده‌ایم.

اپل در آیپد پروی جدید خود نسبت به آیپد پروی اصلی، از 2 گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4 استفاده کرده که در نسخه‌ی 12 اینچی آیپد پرو شاهد 4 گیگابایت رم هستیم. این در حالی است اپل هیچ اشاره‌ای به رم آیپد پروی 9.7 اینچی در رویداد این شرکت نداشت. البته کاهش فضای رم را می‌توان به کوچک‌شدن نمایشگر تبلت و در نتیجه تولید کمتر گرما ربط داد اما مورد دیگر بدون شک برای کاهش قیمت این تبلت بوده است.

اپل در آیپد پروی جدید خود از پردازنده‌هایی با قدرت پردازش  2.16 گیگاهرتز استفاده کرده است. این در حالی است که آیپد پروی 12 اینچی از پردازنده‌های 2.24 برخوردار است که عملکرد بسیار خوبی دارند. با این حال آیپد پروی جدید اپل آیپد اپیر 2 و آیفون 6 اس بهتر عمل کرده است. در جدیدترین بنچمارک گرفته شده از این تبلت در قسمت پردازش تک‌هسته‌ای، آیپد پرو 9.7 اینچی توانسته امتیاز 3022 را در بنچمارک Geekbench ثبت کند. در قسمت پردازش چند هسته‌ای نیز شاهد امتیاز 5107 بوده‌ایم. اگر بخواهیم نتایج این بنچمارک را با برادر بزرگ‌تر این تبلت مقایسه کنیم به امتیازهای 3231 برای پردازش تک‌هسته‌ای و 5482 برای پردازش چند هسته‌ای می‌رسیم.

خبر خوب در مورد آیفون جدید اپل این است که این گوشی با وجود اینکه تنها 4 اینچ دارد از همان مشخصات فنی که آیفون 6 اس برخوردار است بهره می‌برد. بنابراین آیفون SE اپل دارای دو گیگابایت فضای رم بوده و از همان قدرت پردازشی آیفون 6 اس نیز برخوردار است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال