امکان ضبط صدا در طول سفر توسط اوبر فراهم شد

به گفته اوبر کلیه مسافران و رانندگان هنگام سفر می توانند صدای خود را ضبط کنند. به گفته این شرکت این صدا توسط کسی گوش داده نخواهد شد و تنها در صورت نیاز به گزارش ایمنی با رمزگشایی فایل های ضبط شده می تواند به عنوان ضمیمه گزارش مورد استفاده قرار گیرد. به گزارش سرویس […]

به گفته اوبر کلیه مسافران و رانندگان هنگام سفر می توانند صدای خود را ضبط کنند. به گفته این شرکت این صدا توسط کسی گوش داده نخواهد شد و تنها در صورت نیاز به گزارش ایمنی با رمزگشایی فایل های ضبط شده می تواند به عنوان ضمیمه گزارش مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اوبر در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد قابلیت ضبط صدای رانندگان و مسافران تا پایان سال برای سه شهر ایلات متحده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و هدف از ایجاد این قابلیت فراهم کردن امنیت بالاتر برای مسافران در طول سفر است.

 البته کلیه مسافران و رانندگان می‌توانند این ویژگی را در تنظیمات برنامه فعال کنند. حتی رانندگان امکان فعال کردن زودتر آنرا قبل از سوار شدن به خودرو نیز دارند. هنگامی که کاربران این قابلیت را فعال می‌کنند یک نوتیفیکیشن برای راننده ارسال میشود. این قابلیت اولین بار در سال ۲۰۱۹ و سفرهای مربوط به آمریکای لاتین فعال شده بود. بطوری که می‌تواند به صورت درون برنامه‌ای مستندات صوتی ارائه کند. در صورت دریافت مجوز محلی می توان از دوربین جلوی داشبورد نیز برای ضبط تصاویر استفاده کرد.

 فایل های صوتی ضبط شده پس از ذخیره سازی به صورت فایل رمزگذاری در گوشی ذخیره خواهد شد. حتی خود اوبر نیز نمی‌تواند به این صدا گوش کند. تنها در صورت درخواست مسافر یا راننده به گزارش فایل صوتی آن را ضمیمه کرده و متصدیان آموزش دیده اوبر آن را رمزگشایی و بررسی خواهند کرد.

به گفته اوبر در آینده قابلیت هایی مانند هشدار صوتی بستن کمربند ایمنی نیز با هدف یادآوری حفظ ایمنی بیشتر راننده و مسافران فعال خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال