درک چگونگی فعالیت مغز در رابطه با بینایی توسط دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت ایران و مرکز مطالعات نخستیان گوتینگن آلمان (DPZ) که از سال 1394 با هم تفاهم نامه همکاری امضا کرده بودند، موفق به کشفی در رابطه با مغز مربوط به درک اشیاء شدند. در تحقیق آن ها به این موضوع پرداخته شده است که چگونه مغز انسان می تواند ادراکات خود از […]

دانشگاه علم و صنعت ایران و مرکز مطالعات نخستیان گوتینگن آلمان (DPZ) که از سال 1394 با هم تفاهم نامه همکاری امضا کرده بودند، موفق به کشفی در رابطه با مغز مربوط به درک اشیاء شدند. در تحقیق آن ها به این موضوع پرداخته شده است که چگونه مغز انسان می تواند ادراکات خود از اشیا را با کمک بینایی به دست آورد. نتایج تحقیقات آن ها در مجله «مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا» (PNAS) دارای ضریب تاثیر 9.58 و اندیکس اچ 699 به چاپ رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، موضوع مورد بررسی در تحقیق اخیر، موضوعی است که توسط محمدباقر خامه چیان، دانشجوی دکتری دانشگاه علم و صنعت جهت پایان نامه مطرح شده بود. موضوع چاپ این مقاله در خبرگزاری های متعدد علمی دنیا از جمله روزنامه محلی شهر گوتینگن آلمان به زبانهای انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی بازتاب داشته است. همکاری دانشگاه علم و صنعت و مرکز مطالعات نخستیان گوتینگن آلمان، توسط موسسه لایپنیتز آلمان پشتیبانی می شود. اطلاعات به دست آمده در تحقیق اخیر نشان می دهد که ویژگی‌های مختلف از یک شیء خارجی (شامل رنگ، جهت حرکت و…) در فرکانس ‌های مختلف (شامل 70-40 هرتز و 220-180 هرتز) از فعالیت‌ نورون ‌های مغزی پردازش می شود. این پردازش اطلاعات در بازه های زمانی بسیار کوتاه با طول 20-5 میلی ثانیه صورت می گیرد و درک واحدی از شیء دیده شده را فراهم می کند.

همکاری فوق جهت تحقیقات دیگر میان آزمایشگاه علوم و مهندسی اعصاب دانشگاه علم و صنعت ایران با مدیریت محمدرضا دلیری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران و آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی مرکز مطالعات نخستیان گوتینگن آلمان با مدیریت پروفسور اشتفان ترووه در حال انجام است و یک دانشجوی کارشناسی ارشد و چهار دانشجوی دکتری ایرانی در آن فعالیت می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال