رونمایی از یک ربات پیشرفته برای کمک به جراحی اورولوژیک در تایلند

ربات جراحی معرفی شده قرار است با استفاده از فناوری پیشرفته در عمل های جراحی با دقت بالا به تیم های پزشکی کمک کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، اخیراً بیمارستان راجا ویسی Rajavithi Hospital در تایلند از ربات جراحی با دقت بالا و ایمن برای کمک به تیم های پزشکی رونمایی کرده است. […]

ربات جراحی معرفی شده قرار است با استفاده از فناوری پیشرفته در عمل های جراحی با دقت بالا به تیم های پزشکی کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، اخیراً بیمارستان راجا ویسی Rajavithi Hospital در تایلند از ربات جراحی با دقت بالا و ایمن برای کمک به تیم های پزشکی رونمایی کرده است. نام این ربات داوینچی شی da Vinci Xi بوده و در آن از فناوری رباتیک جراحی آمریکا استفاده شده است. هدف از ساخت این ربات نیز کمک به جراحان در عمل های جراحی ارولوژیک خواهد بود.

فناوری بزرگنمایی سه بعدی HD در این ربات به جراحان کمک خواهد کرد تا در جراحی های با دقت بالا محل مورد نظر را واضح تر مشاهده کنند. همچنین دو بازوهای رباتیک آن نیز عملکردی بهتر از دست انسان داشته و بهتر می تواند حرکات چرخشی و یا خم شونده را انجام دهد. استفاده از این ربات جراحی منجر به عمل های جراحی با دقت بالا خواهد شد. در نتیجه احتمال خونریزی و یا احتمال عفونت در چنین جراحی های بسیار کمتر بوده و بهبودی بیمار نیز سریع تر انجام خواهد شد.

تانت تایدومرانگ، رئیس بخش رباتیک جراحی بیمارستان در مورد این ربات گفته است: داوینچی شی با یک فناوری پیشرفته نتایج رضایت بخشی را به وجود آورده است. وی گفته است بازوهای ربات پزشکان را قادر می سازد تا به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین با استفاده از آن امکان دسترسی به نقاط کوچک از بدن برای جراحان امکان پذیر خواهد بود.

ربات جراحی داوینچی شی برای استفاده نیاز به ۳۰ ساعت آموزش دارد. در حال حاضر بسیاری از بیماران با بیماری‌های پیچیده توسط این ربات جراحی شده اند. حدود ۸۵ درصد از عمل های انجام شده نیز مربوط به بیماری‌هایی مانند گوش حلق و بینی و یا زنان بوده است.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال