آزمایشگاه ارتش آمریکا راهی برای خواندن مغز سربازان پیدا کرده است

همانطور که می‌دانید تحلیل‌گران اطلاعات نظامی آمریکا تلاش‌های زیادی برای توسعه و به کارگیری سیستم‌های نظارتی، امنیتی و جاسوسی داشته و هزینه‌های زیادی را برای تحقیق در این مورد می‌پردازند. حال افراد این سازمان به همراه دکتر Anthony Ries، عصب‌شانس توانمند، در حال توسعه برنامه‌ای جدید و حساب‌شده برای سرعت بخشیدن به تحقیقات خود با […]

همانطور که می‌دانید تحلیل‌گران اطلاعات نظامی آمریکا تلاش‌های زیادی برای توسعه و به کارگیری سیستم‌های نظارتی، امنیتی و جاسوسی داشته و هزینه‌های زیادی را برای تحقیق در این مورد می‌پردازند. حال افراد این سازمان به همراه دکتر Anthony Ries، عصب‌شانس توانمند، در حال توسعه برنامه‌ای جدید و حساب‌شده برای سرعت بخشیدن به تحقیقات خود با نام ‘The MIND” (مخفف عبارتی با معنای “طراحی ماموریت تاثیر از طریق مغز و اعصاب”) بوده که هدف آن نیز چیزی نیست جز بررسی امواج مغز.

بهتر است کمی ساده‌تر هدف این پروژه را بیان کنیم؛ اینجا قرار است ذهن افراد خوانده شود! طبق آزمایشی که دکتر Ries انجام داد، با وصل کردن سنسورهایی پیشرفته به یک سرباز، 5 تصویر مختلف را به مدت یک ثانیه و  در 5 دسته‌بندی مختلف به این سرباز نشان داد و از او خواست تا یکی از آنها را انتخاب نماید. پس از انجام این کار و با بررسی امواج مغز این سرباز، Ries موفق شد تا بگوید که توجه این سرباز به کدام‌یک از این تصاویر بیشتر جلب شده است. اما این کار چگونه انجام شد؟ پاسخ آن سادست؛ زمانی که این سرباز به هر کدام از این تصویر خیره شد، نگاهی عادی به آنها داشت و امواجی مشابه را ثبت نمود اما زمانی که عکس متمایز با سایر عکس‌ها را دید، امواجی متفاوت را منتشر کرد.

در حال حاضر دانشمندان تلاش دارند تا این سیستم را بهبود بخشیده و ویژگی‌های جدیدی همچون “کنترل چشم‌ها” را به آن اضافه نمایند. البته باید اشاره کنیم که نمونه‌ی چنین آزمایشی، پیشتر نیز انجام شده و نتایج آن هم کاملا رضایت‌بخش بوده است.

آقای Ries اذعان داشته که یکی از آزمایش‌های معمول آنها در مورد دریافت اطلاعات چشم، نگاه کردن به نقطه‌ای خاص است. بسیاری از افراد هنگام دقت کردن به چیزی، به مرکز آن خیره می‌شوند و ممکن است برخی از قسمت‌های دیگر را نیز مشاهده نمایند. اگر ما سیگنال‌های ارسالی مغز کاربران را بررسی کنیم، می‌توان تشخیص که فرد مورد نظر کدام قسمت، توجه بیشتری داشته است.

البته این برنامه هنوز در ابتدای راه خود است اما با پیشرفتی که برای آن پیش‌بینی شده، می‌توانیم منتظر تحولی عظیم در این زمینه باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال