استفاده از مچ بند هوشمند برای کنترل قرنطینه شدگان

کره جنوبی در تلاش است تا بتواند از طریق مچ بندهای هوشمند افراد در قرنطینه را کنترل کند. با استفاده از این مچ بند موقعیت مکانی افراد تحت کنترل بوده و بدین ترتیب شیوع ویروس نیز کنترل خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از ZDNet، اولین بار استفاده از مپ […]

کره جنوبی در تلاش است تا بتواند از طریق مچ بندهای هوشمند افراد در قرنطینه را کنترل کند. با استفاده از این مچ بند موقعیت مکانی افراد تحت کنترل بوده و بدین ترتیب شیوع ویروس نیز کنترل خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از ZDNet، اولین بار استفاده از مپ بندهای هوشمند در هنگ کنگ انجام گرفت و توانست در کنترل بیماری کرونا و افراد در قرنطینه خانگی موثر باشد. اکنون وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد از این دستبندای هوشمند استفاده کند. سخنگوی بخش سیاستگذاری وزارت بهداشت این کشور می گوید: بسیاری از افراد با رعایت قوانین نیازی به کنترل ندارند. اما این تصمیم گیری برای افرادی است که قانون را زیر پا می گذارند. البته در این مورد راه حل های دیگری نیز پیشنهاد شده و پیامدهای منفی آن نیز بررسی شده است.

دستور قرنطینه در کشور کره برای حدود 46 هزار نفر صادر شده که 36 هزار نفر از آنها به تازگی وارد کره شده اند. از این تعداد 75 نفر ناقض قوانین بوده اند که برای کنترل آنها از اقدامات دیگری نظیر تماس تلفنی و یا مراجعه به منزل آنها در نظر گرفت شده است. پلیس این کشور حتی اقدامات بازجویی در مورد متخلفین نیز انجام داده است. تاکنون 10 هزارنفر در کره به بیماری کرونا مبتلا شده اند که تنها 192 نفر از این بیماری فوت شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال