استفاده از پوست خرچنگ برای ساخت باتری های قابل بازیافت و کارآمد

دانشمندان موفق شدند با استفاده از مواد شیمیایی موجود در پوست خرچنگ نوعی باتری جدید قابل بازیافت تولید کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از باتری های لیتیومی علاوه بر خطراتی مانند آتش گرفتن با هزینه های بالای تولید همراه هستند. جایگزینی آن با روی نیز با مشکلاتی همراه است. از […]

دانشمندان موفق شدند با استفاده از مواد شیمیایی موجود در پوست خرچنگ نوعی باتری جدید قابل بازیافت تولید کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از باتری های لیتیومی علاوه بر خطراتی مانند آتش گرفتن با هزینه های بالای تولید همراه هستند. جایگزینی آن با روی نیز با مشکلاتی همراه است. از این رو دانشمندان از پوست خرچنگ برای ساخت باتری کارآمد استفاده کردند.

به دلیل استفاده از خودروهای برقی و همچنین استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نیاز به جایگزین مناسبی برای باتری های لیتیومی است. به همین دلیل دانشمندان به دنبال جایگزین مناسب لیتیوم از روی استفاده کردند.  استفاده از روی در ساخت باتری هزینه کمتری خواهد داشت و علاوه بر آن امنیت بالاتری داشته و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند. اکنون پژوهشگران از دانشگاه مریلند از ماده گرفته شده از پوست خرچنگ نوعی باتری مبتنی بر روی ساختند.

باتری آزمایشی ساخته شده با این ماده در نمونه اولیه توانست پس از ۴۰۰ ساعت کار و ۱۰۰۰ چرخه شارژ ۹۹.۷ درصد از عملکرد خود را حفظ کند. درون پوسته سخت پوستان نوعی پلی ساکارید به نام کیتین وجود دارد که باعث مقاوم شدن آنها می شود. پیش از این نیز داشنمندان این ماده بارها در بخش های مختلف مهندسی پزشکی و مهندسی استفاده کرده بودند. در این باتری از کیتین به عنوان الکترولیت استفاده شده است. اضافه کردن محلول آبی استیک اسید باعث سنتز شدن کیتین به نوعی غشای ژل سفت میشود که در ساخت باتری به عنوان الکترولیت قابل استفاده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال