نگاهی کلی به رویداد MWC 2015، زمان دقیق کنفرانس‌های مطبوعاتی و محصولات کمپانی‌ها

در این مقاله ما به طور مختصر تمامی محصولاتی که انتظار داریم در رویداد MWC 2015 از آن‌ها رونمایی شود را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. بنابراین با ما و تیم تک نیوز همراه باشید. همچنین در جدول زیر اطلاعات دقیق مربوط به زمان و تاریخ کنفرانس مطبوعاتی هر یک از کمپانی‌های بزرگ شرکت کننده در این رویداد دسته‌بندی شده است. کمپانی سامسونگ: روز یکشنبه ساعت 21:00 به وقت تهران …

همگی ما می‌دانیم که رویداد MWC 2015 (کنگره‌ی جهانی موبایل) یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مرتبط با زمینه‌ی فناوری و دستگاه‌های هوشمند محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید تنها چند ساعت تا آغاز این رویداد باقی مانده است و کمپانی‌های گوناگون در پی معرفی محصولات جدید و برخی از پرچمداران خود در این مراسم هستند.

در این مقاله ما به طور مختصر تمامی محصولاتی که انتظار داریم در رویداد MWC 2015 از آن‌ها رونمایی شود را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. بنابراین با ما و تیم تک نیوز همراه باشید. همچنین در جدول زیر اطلاعات دقیق مربوط به زمان و تاریخ کنفرانس مطبوعاتی هر یک از کمپانی‌های بزرگ شرکت کننده در این رویداد دسته‌بندی شده است.

 

  • کمپانی ال‌جی: روز یکشنبه زمان دقیق مشخص نشده
  • کمپانی ایسر: روز یکشنبه ساعت 14:00 به وقت تهران
  • کمپانی هوآوی: روز یکشنبه ساعت 17:30 به وقت تهران
  • کمپانی اچ‌تی‌سی: روز یکشنبه ساعت 18:30 به وقت تهران
  • کمپانی آلکاتل: روز یکشنبه ساعت 18:30 به وقت تهران
  • کمپانی سامسونگ: روز یکشنبه ساعت 21:00 به وقت تهران
  • کمپانی مایکروسافت: روز دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران
  • کمپانی بلک‌بری: روز سه‌شنبه زمان دقیق مشخص نشده
  • کمپانی سونی: کنفرانس مطبوعاتی رسمی برگزار نمی‌کند
  • کمپانی میزو: مشخص نشده

 

کمپانی سامسونگ

همگی ما سامسونگ را به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولید کننده‌ی دستگاه‌های هوشمند موبایلی می‌شناسیم و می‌دانیم که این شرکت در رویداد MWC 2015 پرچمدار یا بهتر بگوییم پرچمداران بعدی خود را با نام‌های گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge معرفی خواهد کرد.

MWC1

 

گوشی گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge

بر اساس آخرین اطلاعاتی که در رابطه با این دو محصول ارائه شد، اشاره شده که گوشی هوشمند گلکسی S6 سامسونگ به صفحه نمایشی 5 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر QHD تجهیز می‌شود و سیستم روی یک چیپ اختصاصی اگزینوس 7420 سامسونگ در این محصول گنجانده خواهد شد. همانگونه که می‌دانید این سیستم روی یک چیپ اولید تراشه‌ی ساخته شده طی فرآیند تولید 14 نانومتری خواهد بود که به نوبه‌ی خود سروصدای زیادی را برپا ساخته است.

MWC2

اگزینوس 7420 سامسونگ یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای خواهد بود که رمی 3 گیگابایت در مجموعه‌ی آن لحاظ شده است. بنا به اطلاعات به دست آمده، سنسور دوربین اصلی گلکسی S6 سامسونگ احتمالا سنسوری 16 مگاپیکسلی به همراه نو فلش LED دوگانه خواهد بود. همچنین گفته شده که سامسونگ در طراحی گلکسی S6 از سنسور تشخیص اثر انگشت پیشرفته‌تری استفاده می‌کند که ارتقاء عملکردی چشمگیر را نسبت به نسخه‌های پیشین به همراه خواهد داشت.

در سمت مقابل گوشی گلکسی S6 Edge قرار دارد که نسخه‌ی مجهز به صفحه نمایشی خمیده‌ی گوشی گلکسی S6 به شمار می‌رود. اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این محصول ارائه نشده اما بنا به دلایل خاصی انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند در دو سمت صفحه نمایش خود به لبه‌های خمیده تجهیز شود. اطلاعات دقیق‌تر مرتبط با این موضوع را می‌توانید از مقاله‌ی با عنوان “صفحه نمایش گلکسی S6 Edge به دو لبه‌ی خمیده تجهیز می‌شود” مطالعه کنید.

 

 

گوشی Z1 سامسونگ

بر اساس اطلاعات به دست آمده احتمالا سامسونگ از گوشی هوشمند Z2 خود طی رویداد MWC رونمایی خواهد کرد. این گوشی هوشمند به سیستم عامل اختصاصی تایزن (Tizen) سامسونگ تجهیز می‌شود و قرار شده چیزی در حدود 100000 نسخه‌ از آن  گوشی در هندوستان عرضه شود و ادامه دهنده‌ی موفقیت‌های گوشی Z1 باشد. گزارشات کنوی حاکی از آن است که طراحی گوشی Z2 هنوز به پایان نرسیده و هم اکنون در مراحل نمونه‌ی اولیه‌ی خود قرار دارد، اما احتمالا سامسونگ از همین نمونه در رویداد MWC رونمایی خواهد کرد.

MWC3

 

گلکسی Tab S2 سامسونگ

شایعات حاکی از آن است که سامسونگ در رویداد MWC 2015 از تبلت جدید گلکسی Tab S2 خود نیز رونمایی خواهد کرد. بنا به اطلاعات به دست آمده این تبلت ضخامتی در حدود 6.1 میلیمتر را به همراه خواهد داشت و از این نظر رقیبی جدی برای آیپد ایر 2 اپل به شمار می‌رود.

SAMSUNG CSC

 

کمپانی اچ‌تی‌سی

در رویداد MWC 2015 سامسونگ تنها کمپانی نخواهد بود که از پرچمدار بعدی خود رونمایی می‌کند. شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی هم در این رویداد از پرچمدار جدید خود یعنی گوشی هوشمند One M9 رونمایی خواهد کرد. تیزرهای مربوط به معرفی این گوشی هوشمند از چندی پیش اخبار اصلی و عمده‌ی سایت‌ها و منابع مختلف مرتبط با این زمینه را به خود اختصاصی داده‌اند و رونمایی از این گوشی هوشمند کاملا قطعی شده است.

MWC5

 

گوشی One M9 اچ‌تی‌سی

بر اساس اطلاعاتی که هم اکنون به دست آمده، پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی به سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 کوالکام تجهیز خواهد شد. سیستم روی یک چیپ برتر کمپانی کوالکام که دربرگیرنده‌ی هشت هسته‌ی پردازنده و رمی 3 گیگابایتی است. سنسور دوربین این گوشی هوشمند سنسوری 20.7 مگاپیکسلی خواهد بود که جایگزین سنسور اولتراپیکسلی 4MP گوشی One M8 اچ‌تی‌سی خواهد شد.

MWC6

صفحه نمایش این گوشی هوشمند نمایشگری 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1080p) خواهد بود و باتری 2900 میلی آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته شده است. این محصول احتمالا قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی را به همراه خواهد داشت.

 

گوشی One M9 Plus اچ‎‌تی‌سی

خبر رونمایی از نسخه‌ی پلاس (Plus) گوشی One M9 اچ‌تی‌سی هم از اخبار غیر رسمی و تایید نشده‌ی کنونی موجود به شمار می‌رود. بنا به برخی از گزارشات این احتمال وجود دارد که نسخه‌ای مجزا از پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی با تجهیز به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع Super LCD3 با وضوح تصویر QHD عرضه شود. شایعات حاکی از آن است که One M9 Plus اچ‌تی‌سی هم از سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 بهره‌مند بوده و رمی 3 گیگابایتی، سنسور دوربینی 20.7 مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

 

گجت HTC PETRA

اخبار مربوط به معرف گدجتی جدید از سوی اچ‌تی‌سی چندی پیش از سوی منابع خبری ارائه شد. عبارت HTC PETRA در واقع اسم رمزیست که برای این گدجت در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد که این گدجت، ابزاری پوشیدنی با استاندارهای IP57 باشد که از طریق اتصال بلوتوث با گوشی هوشمند شما ارتباط برقرار می‌کند و ریسور GPS اختصاصی خود را به همراه دارد. گزارشات غیر رسمی حاکی از آن است که این محصول به صفحه نمایشی انعطاف‌پذیر و 1.8 اینچی با وضوح تصویر 32*160 پیکسل تجهیز خواهد شد و وزنی معادل با 23 گرم دارد. همچنین گفته شده که باتری آن می‌تواند سه روز دوام داشته باشد. اطلاعات مربوط به این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده و در حد شایعات محسوب می‌شود.

 

کمپانی مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت تدابیر خود را برای رویداد MWC 2015 به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که علاوه بر رونمایی از محصولات جدید، به زمینه‌های نرم افزاری هم توجه خاصی داشته باشد و تعادل مابین نرم افزار و سخت افزار فعالیت‌های خویش را برقرار سازد. مایکروسافت در رویداد MWC 2015 سرویس‌ها و خدمات نرم افزاری و اختصاصی خود را برای دو سیستم عامل آی او اس و اندروید گسترش خواهد داد و در سمت مقابل احتمالا از محصولاتی جدید نیز رونمایی می‌کند.

MWC7

 

گوشی لومیا 635

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در رویداد MWC از نسخه‌ی جدید گوشی لومیا 635 رونمایی خواهد کرد که ظرفیت رم آن ارتقاء یافته خواهد بود. متاسفانه هنوز هیچ اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این موضوع به دست نیامده، با این وجود انتظار می‌رود که اغلب مشخصات نسخه‌ی جدید این محصوب مشابه با نسخه‌ی پیشین آن باشد.

 

گوشی لومیا 1330

لومیا 1330 در واقع جانشین ویندوزفون لومیا 1320 محسوب می‌شود. این ویندوزفون جدید که بنا اسم رمز RM-1062 نشان داده شده به سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 400 کوالکام تجهیز می‌شود. رم 1 گیگابایتی، صفحه نمایشی 5.7 اینچی با وضوح تصویر اچ‌دی و حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی سایر مشخصات این محصول را شامل می‌شوند. سنسور دوربین اصلی آن سنسوری 14 مگاپیکسلی و از نوع PureView و سنسور دوربین جلو یا سلفی آن سنسوری 5 مگاپیکسلی خواهد بود.

 

کمپانی سونی

همانگونه که می‌دانید کمپانی سونی در این اواخر با مشکلات عمده‌ای در فعالیت‌های خط تولید موبایلی خود مواجه شد. با این وجود سونی اعلام کرده که در رویداد MWC 2015 حضور خواهد داشت و از یک گوشی هوشمند و یک تبلت اختصاصی رونمایی می‌کند. شایان ذکر است که خبر مربوط به رونمایی به صورت رسمی از سوی سونی تایید شده است. گوشی هوشمند اکسپریا M4 Aqua و تبلت اکسپریا Z4 محصولاتی هستند که ظرف چند روز آینده رسما از سوی سونی معرفی خواهند شد.

 

گوشی هوشمند اکسپریا M4 AQUA

MWC8

متاسفانه اطلاعات چندان دقیق و گسترده‌ای در رابطه با این گوشی هوشمند ارائه نشده اما همانطور که گفتیم خبر رونمایی از آن رسما از سوی سونی تایید شده است. این محصول مطمئنا استاندارهای IP68 را به همراه خواهد داشت و از سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی بهره‌مند خواهد بود.

 

تبلت اکسپریا Z4

MWC9

سونی از یک تبلت جدید هم رونمایی خواهد کرد. تبلتی فوق‌العاده باریک با نام اکسپریا Z4 که چندی پیش تصویر احتمالی مرتبط با آن را در مقاله‌ای با عنوان “سونی در رویداد MWC از محصولی باریک‌تر،سبک‌تر و شفاف‌تر رونمایی می‌کند” مشاهده کردیم. این تبلت احتمالا مجهز به صفحه نمایشی 10 اینچی با وضوح تصویر 1080*2048 پیکسلی خواهد بود. کمپانی سونی مدعی شده که این تبلت از عملکرد پردازشی فوق‌العاده سریع و برنامه‌ریزی شده‌ای بهره‌مند خواهد بود و سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 کوالکام در آن به کار گرفته می‌شود.

 

 

کمپانی هوآوی

به نظر می‌رسد که هوآوی قصد معرفی دو محصول جدید را در رویداد MWC 2015 دارد. این دو محصول شامل یک گوشی هوشمند و یک ابزار پوشیدنی خواهند بود.

 

فبلت اسند P8 هوآوی

MWC10

هوآوی رسما تایید کرده که در رویداد MWC از فبلت جدید اسند P8 خود رونمایی می‌کند. این فبلت به سیستم روی یک چیپ اختصاصی Kirin 930 هوآوی تجهیز می‌شود که از تکنولوژی ساخت 16 نانومتری بهره‌مند است. صفحه نمایش آن، نمایشگری 5.2 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی خواهد بود و احتمالا مانند فبلت Honor 6 Plus هوآوی، به سنسور دوربین دوبل مجهز می‌شود. باتری در نظر گرفته شده برای این فبلت ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعتی را به همراه دارد.

 

ابزار پوشدنی هوآوی

به نظر می‌رسد که هوآوی قصد دارد از یک محصول پوشدنی جدید که احتمالا ساعت مچی خواهد بود، در رویداد MWC 2015 رونمایی کند. اطلاعات دقیق‌تر مرتبط با این موضوع را حتما در صورت دریافت اخبار در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

کمپانی ال‌جی

ال‌جی در رویداد MWC 2015 از نسخه‌ی جدید و با قابلیت اتصال LTE ساعت مچی هوشمند جدید خود با نام Watch Urbane رونمایی خواهد کرد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله‌ی با عنوان “ال جی در رویداد MWC از نسخه‌ی با قابلیت LTE ساعت Watch Urbane خود رونمایی می‌کند” مطالعه کنید.

MWC11

 

کمپانی ایسر

ایسر در آخرین تیزر تبلیغاتی خود سه تصویر را نشان داد که یکی از آن‌ها به محصولی پوشیدنی و دو تصویر دیگر به گوشی‌های هوشمند یا یک گوشی هوشمند نسبت داده شدند. تصویر مربوط به این تیزر تبلیغاتی را می‌توانید در بخش زیر مشاهده کنید.

MWC12

 

کمپانی میزو

گوشی هوشمند MX4 UBUNTU

کمپانی میزو در رویداد MWC از نسخه‌ی اوبونتویی گوشی هوشمند MX4 خود رونمایی می‌کند. این محصول در واقع برای میزو دومین محصول بهره‌مند از سیستم عامل اوبونتو محسوب می‌شود که از نظر سخت افزاری فوق‌العاده قدرتمند است.

MWC13

 

کمپانی بلک‌بری

گوشی هوشمند Z20 بلک‌بری

کمپانی بلک‌بری هم در رویداد MWC 2015 حضور یافته و از محصولی جدید رونمایی خواهد کرد. اگرچه هنوز صحت این موضوع به طور قطعی تایید نشده اما به نظر می‌رسد که بلک‌بری در این رویداد از گوشی هوشمند جدید BlackBerry Z20 خود رونمایی خواهد کرد.

MWC14

بنا به اطلاعات به دست آمده این گوشی هوشمند به سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون S4 MSM8960 تجهیز خواهد شد که از پردازنده‌ی دو هسته‌ای نوع Krait با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز و رم 2 گیگابایت بهره‌مند است. صفحه نمایش آن، نمایشگری لمسی و 5 اینچی با وضوح تصویر اچ‌دی خواهد بود. سنسور دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، سنسور دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی، باتری غیرقابل جداسازی 2800 میلی آمپر ساعتی و ضخامت 9.5 میلیمتری از خصوصیات و ویژگی‌هایی هستند که در رابطه با این محصول به آن‌ها اشاره شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال