چرا صدا و سیما باندهای فرکانسی 700 و 800 را آزاد نمی‌کند؟

آذری جهرمی امروز بصورت لایو در اینستاگرام با مردم صحبت کرد. موضوع این صحبت در مورد سرعت و کیفیت اینترنت در کشور بود و موضوعات دیگر نظیر فیلترینگ و آزادسازی فرکانس های 700 و 800 نیز مورد سوال قرار گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جهرمی در این ارتباط ابتدا در مورد […]

آذری جهرمی امروز بصورت لایو در اینستاگرام با مردم صحبت کرد. موضوع این صحبت در مورد سرعت و کیفیت اینترنت در کشور بود و موضوعات دیگر نظیر فیلترینگ و آزادسازی فرکانس های 700 و 800 نیز مورد سوال قرار گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جهرمی در این ارتباط ابتدا در مورد اعطای 100 گیگ اینترنت رایگان و استفاده آن صحبت کرد. سچس از تبدیل ADSL های خانگی به سرویس های VDSL خبر داد. همچنین اضافه کرد که این راه اندازی هیچ هزینه ای برای کاربر ندارد. وزیر ارتباطات به صراحت بیان کرد که قیمت سرویس اینترنت ADSL با سرویس VDSL هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

آذری جهرمی فاز نخست این پروژه را راه اندازی 850 هزار پورت در تهران و قم اعلام کرد و گفت که این پروژه تا پایان اردیبهشت به طور کامل اجرایی خواهد شد. بدیت ترتیب بسیاری از کاربران تجربه اینترنت پر سرعت را پیدا خواهند کرد. وی علت عدم اعطای اینترنت رایگان موبایل را افزایش لود شبکه اعلام کرد و گفت: این رقم در روز اول اسفند برای همراه اول 6.8 پتابایت بود که در روز آخر ماه به 9.5 رسید و اکنون این رقم از مرز 11 پتابایت نیز گذشته است و این یعنی باند فرکانسی شبکه همراه اول ظرفیت خود را بطور کامل پر کرده است.

برای افزایش سرعت اینترنت موبایل و یا اعطای اینترنت رایگان نیازمند باندهای فرکانسی 700 و 800 هستیم که اکنون در اختیار صدا و سیماست. طی نامه ای به رییس جمهور امیدواریم بتوانیم با کمک ستاد ملی بحران کرونا این فرکانس ها را آزاد کنیم. وی همچنین به شوخی افزود که این آزادسازی سخت تر از آزاد سازی خرمشهر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال