با ساخت اولین مدار کامپیوتر کوانتومی یک قدم به سمت تجاری سازی رایانه های کوانتومی برداشته شد

یک شرکت استرالیایی توانسته است اولین مدار مجتمع کوانتومی در مقیاس اتمی را بسازد. با این پیشرفت می توان به استفاده از رایانه کوانتومی تجاری در سالهای آینده امیدوار بود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سیلیکون کوانتوم کامپیوتینگ SQC مستقر در سیدنی استرالیا طی بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد توانسته است اولین […]

یک شرکت استرالیایی توانسته است اولین مدار مجتمع کوانتومی در مقیاس اتمی را بسازد. با این پیشرفت می توان به استفاده از رایانه کوانتومی تجاری در سالهای آینده امیدوار بود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سیلیکون کوانتوم کامپیوتینگ SQC مستقر در سیدنی استرالیا طی بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد توانسته است اولین مدار کامپیوتر کوانتومی یک پارچه سیلیکونی را بسازد. این مدار در مقیاس اتمی ساخته شده است و می تواند پیشرفتی بزرگ در مسیر برنامه های کوانتومی در نظر گرفته شود.

این مدار مجتمع یا همان ریز تراشه شامل مدارهای الکترونیکی خواهد بود که روی چیپی از جنس مواد نیمه رسانا قرار می گیرد. ترانزیستور های کوچک با قرارگیری روی یک ریزتراشه مدارها را به وجود می آورند که بسیار سریعتر و ارزانتر از دیگر مدارهای دارای اجزای گسسته خواهند بود. علاوه بر آن این مدارها از قسمت های دیگر مانند مقاومت، خازن سلف و ترانزیستور نیز تشکیل شده اند.

مدار مجتمع در مقیاس اتمی کنونی یک پردازنده کوانتومی آنالوگ محسوب می شود که بزرگترین دستاورد شرکت SQC محسوب خواهد شد. طبق گفته بنیانگذار این شرکت با ساخت چنین فناوری اکنون تا استفاده از محاسبات کوانتومی تجاری تنها ۵ سال فاصله داریم. این مدار مجتمع کوانتومی به دانشمندان کمک می کند تا بتوانند مواد دیده نشده را ایجاد کنند.

برای آزمایش این مدار مجتمع پس از ساخت، از آن برای مدل سازی حالت های کوانتومی یک مولکول پلی استیلن کوچک استفاده شد. تیم SQC در این مورد می‌گوید: این کار نشان می دهد که این مدار قادر خواهد بود در مدلسازی سیستم های کوانتومی با دقت بالا مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال