شیائومی در مورد دلیل عدم وجود درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون در Mi 6 توضیح می‌دهد

با عرضه‎ی گوشی Xiaomi Mi 6، این شرکت چینی همانند با شرکت‎های متعدد دیگر، تصمیمی مشابه با اپل مبنی بر حذف درگاه 3.5 میلی‎متری هدفون گرفت. با آن‎که ما به نوعی به این نوع تصمیم‎گیری توسط شرکت‎های مختلف عادت کرده‎ایم، ولی افراد زیادی هم‎چنان دوست دارند از اینترفیس صوتی آشنایی استفاده کنند که چندین دهه […]

با عرضه‎ی گوشی Xiaomi Mi 6، این شرکت چینی همانند با شرکت‎های متعدد دیگر، تصمیمی مشابه با اپل مبنی بر حذف درگاه 3.5 میلی‎متری هدفون گرفت. با آن‎که ما به نوعی به این نوع تصمیم‎گیری توسط شرکت‎های مختلف عادت کرده‎ایم، ولی افراد زیادی هم‎چنان دوست دارند از اینترفیس صوتی آشنایی استفاده کنند که چندین دهه با آن آشنا هستند تا پورت یو‎اس‎بی C که اکثر شرکت‎های بزرگ در حال حاضر به استفاده از آن رو آورده‎اند.

دلیل این‎که چرا برخی از افراد درگاه 3.5 میلی‎متری را ترجیح می‎دهند به دفعات بحث شده است، بنابراین قصد تکرار آن را نداریم. گرچه، ما علت تصمیم شیائومی را در این خصوص بررسی می‎کنیم.

براساس اعلامیه‎ی که به دست وب‎سایت Android Central رسیده است، دلیل اصلی عدم وجود فضا در بدنه‎ی گوشی بوده است.

در متن این اعلامیه چنین آورده شده است:

“گوشی‎های هوشند محصولات بسیار یکپارچه‎ای هستند و فضای داخل آن‎ها بسیار با ارزش است. با حذف جک هدفون، ما می‎توانیم فضا را برای سایر قطعات مانند باتری بزرگتر حفظ کنیم. ارائه‎ی تجربه‎ی شنیداری از طریق پورت یو‎اس‎بی Type-C روز به روز دارد بیشتر می‎شود و ادامه خواهد یافت تا کیفیت صدای بی‎نظیری فراهم کند.”

باتری بزرگتر مورد نظر 10.5 درصد گنجایش به نسبت باتری گوشی Xiaomi Mi 5 بیشتر دارد. Mi 6 از یک باتری 3350 میلی‎آمپرساعتی استفاده می‎کند در حالی‎که این گنجایش در نسل قبلی 3000 میلی‎آمپرساعت است. این امر البته منجر به عمر بیشتر باتری نخواهد شد اما هنوز نتایج رسمی تست باتری پرچم‎دار جدید شیائومی منتشر نشده است.

Mi 6 هم‎چنین دارای دو دوربین در پنل پشتی بوده و با توجه به این‎که مکان همیشگی درگاه 3.5‎ میلی‎متری در در دستگاه‎های شیائومی در بالا است، برای شیائومی جا دادن دو دوربین و جک هدفون سخت‎تر بوده است.

البته طرفداران این برند چینی خوشحال می‎شوند زمانی که بشنوند در جعبه‎ی فروش این گوشی یک رابط پورت یو‎اس‎بی Type-C به پورت 3.5 میلی‎متری قرار داده شده تا نشان دهد شیائومی استاندارد قدیمی‎تر را فراموش نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال