شیائومی از Xiaomi Mi 5C مجهز به پردازنده Surge S1 رونمایی کرد

شرکت‎ها و استارت‎آپ‎های زیادی در کنگره جهانی موبایل شرکت دارند ولی شیائومی تصمیم گرفته است برخلاف آن‎ها عمل کرده و مراسمی در مرکز گردهمایی ملی چین در پکن برگزار کند. این شرکت در این مراسم دو خبر مهم برای علاقه‎مندان خود داشت، ابتدا معرفی چیپست ساخت این شرکت به اسم Surge S1 و سپس گوشی‎هوشمند […]

شرکت‎ها و استارت‎آپ‎های زیادی در کنگره جهانی موبایل شرکت دارند ولی شیائومی تصمیم گرفته است برخلاف آن‎ها عمل کرده و مراسمی در مرکز گردهمایی ملی چین در پکن برگزار کند. این شرکت در این مراسم دو خبر مهم برای علاقه‎مندان خود داشت، ابتدا معرفی چیپست ساخت این شرکت به اسم Surge S1 و سپس گوشی‎هوشمند Xiaomi Mi 5C که مجهز به این پردازنده‎ی جدید است.

گوشی Xiaomi Mi 5C دارای یک نمایشگر 5.15 اینچی، یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. در نمای جلویی این گوشی یک حسگر اثرانگشت دیده می‎شود و کاربران 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‎داخلی در اختیار خواهند داشت. باتری گوشی Mi 5c شیائومی 2860 میلی‎آمپرساعت گنجایش دارد و این دستگاه از سیستم‎عامل اندروید 7.1 نوقا به همراه لانچر MIUI بهره می‎برد. در قلب این گوشی چیپست هشت هسته‎ای Surge S1 قرار گرفته است.

” Surge” هم‎چنان ترجمه‎ی نه چندان درستی از نام واقعی چینی این تراشه به شمار می‎رود. این پردازنده دارای 8 هسته‎ی Cortex A53 است به نحوی که 4 عدد از آن‎ها دارای فرکانس 2.2 گیگاهرتز بوده و نیمی دیگر فرکانس 1.4 گیگاهرتز دارند. پردازنده ‎گرافیکی از نوع Mali-T860 است و از فناوری VoLTE نیز پشتیبانی می‎شود. ساخت این چیپست براساس فرآیند 28 میلی‎متری HPC صورت گرفته است و براساس سخنانی که این شرکت در کنفرانس مطبوعاتی خود داشته‎اند این پردازنده “برای کارهای روزمره‎ی کاربران توان مصرفی پایین‎تری” دارد.

ما انتظار داشتیم که شیائومی به همراه پردازنده‎ی مقرون به صرفه‎ی Surge S1 از یک سیستم روی چیپ بهتر رونمایی کند ولی این شرکت یقینا برنامه‎های دیگری نیز برای آینده در نظر گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال