شیائومی پرو با نمایشگر OLED، رم ۶ گیگابایتی و پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ لو رفت

به نظر می‌رسد شرکت شیائومی امسال قرار است در بین گوشی‌های حرفه‌ای و سطح بالا، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. مدیران این شرکت قبلا هم اعلام کرده بودند که این کمپانی قرار است در نیمه دوم سال 2016 میلادی گوشی‌های هوشمند سطح بالای بسیار زیادی را روانه بازارهای فروش کند. هم اینک بیشتر توجه […]

به نظر می‌رسد شرکت شیائومی امسال قرار است در بین گوشی‌های حرفه‌ای و سطح بالا، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. مدیران این شرکت قبلا هم اعلام کرده بودند که این کمپانی قرار است در نیمه دوم سال 2016 میلادی گوشی‌های هوشمند سطح بالای بسیار زیادی را روانه بازارهای فروش کند. هم اینک بیشتر توجه این شرکت چینی بر روی چنین گوشی‌های هوشمندی است. البته این به آن معنا نخواهد بود که این شرکت دیگر به گوشی‌های مقرون به صرفه خود توجهی نداشته باشد. در هر صورت گوشی هوشمند Mi Note 2 شیائومی به احتمال بسیار زیاد طی چند هفته آینده به دنیا معرفی خواهد شد و از طرفی گوشی Mi 5s این شرکت نیز چند هفته‌ای است که اطلاعات مشخصات فنی آن در رسانه‌های خبری در حال لو رفتن می‌باشد. با این وجود بنیان‌گذار این شرکت اعلام کرد که کمپانی مزبور قرار است در نیمه دوم سال میلادی کنونی از یک گوشی هوشمند سطح بالای دیگر نیز رونمایی به عمل آورد. مشکل اینجاست که هنوز نمی‌دانیم این گوشی از کدام سری خط تولید شیائومی خواهد بود و در واقع نسخه آپدیت شده کدام گوشی را خواهیم دید.

این گوشی مرموز که می‌توانیم آن را Xiaomi Phone Pro نیز بنامیم هم اینک اطلاعات مشخصات فنی آن در رسانه‌های خبری منتشر شده است. اما متاسفانه هیچ عکسی از آن تا به امروز لو نرفته است. احتمال می‌دهیم که شیائومی نام خاصی را برای این گوشی جدید انتخاب کند. در آینده ممکن است نام این گوشی Xiaomi Mi Pro یا Xiaomi Pro باشد. در هر صورت براساس اطلاعات و گزارشات منتشر شده این گوشی ناشناخته از یک نمایشگر 5.5 اینچی از نوع OLED با دقت فول اچ‌دی (1920 × 1080 پیکسل) تولید شده توسط شرکت AUO، میزان حافظه رم چهار یا شش گیگابایت از نوع LPDDR4 (که قرار است میزان فرکانس 1866 مگاهرتزی داشته باشد)، میزان 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.0 از موارد فاش شده می‌باشند. از طرفی این گوشی جدید از تراشه 64 بیتی و چهار هسته‌ای جدید شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون 821 استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که واحد گرافیکی این تراشه آدرنو 530 بوده و در کنار آن این گوشی به یک باتری با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد بود. حسگر اثر انگشت بر روی قاب قدامی گوشی قرار خواهد گرفت. در کنار آن اطلاعاتی در مورد دوربین اصلی این گوشی نیز لو رفته است. براساس این گزارشات این گوشی جدید از یک حسگر 12 مگاپیکسلی در این دوربین استفاده کرده است. شاید در ابتدای کار در مورد دوربین این گوشی مشکوک و مردد باشید اما بهتر است بدانید که حسگر 12 مگاپیکسلی موجود در این گوشی همان موردی است که در گوشی‌های سری گلکسی اس 7 سامسونگ نیز می‌توانید آنها را بیابید. در واقع این به آن معنا خواهد بود که Xiaomi Pro از حسگر IMX260 شرکت سونی یا سنسور ISOCELL S5K2L1 شرکت سامسونگ برای گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد. هر دو این حسگرها قبلا هم توسط شرکت شیائومی مورد استفاده قرار گرفته بود. البته می‌بایست این مورد را نیز در نظر بگیرید که این موارد تنها اطلاعات حسگر گوشی بوده و ممکن است از نظر نسبت کانونی، این گوشی با سری گلکسی اس 7 تفاوت داشته باشد. براساس گزارشات منتشر شده این گوشی در این بخش از نسبت کانونی f/2.0 برخوردار است. حال آن که نسبت کانونی در دوربین اصلی گلکسی اس 7 برابر با f/1.7 است.

با استناد به این گزارشات گوشی Xiaomi Pro یک دستگاه بسیار مناسب مجهز به مشخصات فنی سطح بالا و حرفه‌ای به حساب خواهد آمد. از طرفی در زمان معرفی این گوشی جدید در هنگام رویداد رسمی شرکت شیائومی مسلما بسیار هیجان‌زده خواهیم شد. اگر تولید و طراحی این گوشی جدید حقیقت داشته باشد مطمئنا تا روز معرفی رسمی این گوشی اطلاعات و مشخصات فنی بسیار زیادی به همراه تصاویر واقعی از آن در رسانه‌های خبری پخش خواهد شد. در نتیجه به منظور دنبال کردن این خبرها با تک‌نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال