شیائومی و فروش بیش از 34.7 میلیون گوشی در نیمه اول سال میلادی

هم اینک نیمه اول سال میلادی به پایان رسیده است و مدیر عامل کمپانی شیائومی، لی جون، اخیرا در صفحه اجتماعی شخصی خود اعلام کرده است که این شرکت در طی این مدت موفق به قروش 34.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است. اما جالب است بدانید که این شرکت در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند در […]

هم اینک نیمه اول سال میلادی به پایان رسیده است و مدیر عامل کمپانی شیائومی، لی جون، اخیرا در صفحه اجتماعی شخصی خود اعلام کرده است که این شرکت در طی این مدت موفق به قروش 34.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است. اما جالب است بدانید که این شرکت در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال پیش 33 درصد رشد را به خود دیده است و این در حالی است که بازار فروش گوشی‌های هوشمند چین در حال افول است. علاوه بر آن این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای فروش 80 تا 100 میلیون دستگاه از تولیدات خود تا پایان سال میلادی بوده و در صورت به واقعیت پیوستن این مورد، رکورد بسیار جالبی از شیائومی به ثبت خواهد رسید. البته برای این منظور، کمپانی شیائومی می‌بایست برنامه‌ریزی‎های خود را برای فروش 45.3 تا 63.3 میلیون دستگاه گوشی در ادامه سال میلادی (از جولای تا پایان دسامبر) محیا کند.

اما آنچه که می‌تواند به بهبود این رکورد بیانجامد، رونمایی احتمالی شیائومی از گوشی Mi 5 در آینده نزدیک خواهد بود. همانطور که مطلع هستید این گوشی به احتمال زیاد از چیپ قدرتمند اسنپدراگون 820 کوآلکام استفاده خواهد کرد و برای مشاهده عملکرد آن بر روی گوشی Mi 5 می‌بایست تا ماه نوامبر منتظر بمانیم. این گوشی به احتمال زیاد دارای صفحه نمایش 5.3 اینچی و دقت تصویر 1440 × 2560 پیکسل بوده و به همراه چهار گیگا‌بایت حافظه RAM وارد بازار‌ها خواهد شد. طبق اطلاعات منتشر شده این گوشی دارای دوربین‌هایی با حسگر‌های 16 و 6 مگاپیکسلی به ترتیب به عنوان دوربین‌های اصلی و سلفی گوشی بوده و باطری با ظرفیت 3030 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه شارژ‌دهی گوشی را بر عهده خواهد داشت. این گوشی به احتمال بسیار زیاد از نسخه  5.1.1 سیستم عامل اندروید (لالی‌پاپ) به طور پیش‌فرض استفاده خواهد نمود . دیگر نسخه‌های پیشرفته از گوشی‌های این شرکت که امکان معرفی آنها در آینده نه چندان وجود دارند، گوشی‌های Mi 5 نسخه حرفه‌ای و Redmi Note 2 شیائومی می‌باشند که به احتمال زیاد به فروش بالای این شرکت کمک شایانی خواهند نمود.

اخیرا کوین یانگ تحلیلگر IHS نیز اعلام کرد است که کمپانی شیائومی در سه ماهه دوم سال میلادی، فروشی برابر 19.72 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را داشته است و این در حالی است که این شرکت در سه ماهه ابتدایی همین سال، 14.98 میلیون از تولیدات خود را به فروش رسانده است. در طی نیمه اول سال جاری میلادی نیز این کمپانی چینی با معرفی گوشی‌ سطح بالایی همچون Mi Note Pro (با به همراه داشتن پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 810 کوآلکام) توانست به افزایش این رکورد کمک بسزایی کند. البته گوشی‌های هوشمند ارزشمندی همچون Mi Note و  Mi 4i به همراه Redmi 2A از دیگر گوشی‌های پر‌فروش این دوره به حساب می‌آیند.

این کمپانی چینی مسلما تا انتهای امسال حریف بسیار سخت و خطرناکی برای دیگر شرکت‌‌های تولید‌کننده چینی خواهد بود و باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی شیائومی به هدف خود در پایان سال میلادی دست خواهد یافت یا نه.

نظر شما چیست، آیا این کمپانی که به اپل چین معروف است می‌تواند در انتهای سال میلادی به اهداف خود در زمینه فروش بالای گوشی‌های شهومند دست یابد؟! لطفا نظر‌های خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال