شیائومی از Redmi 4 استاندارد، Redmi 4A و Redmi 4 Prime رونمایی کرد

سرانجام پس از حرف و حدیث‌های بسیار، شاهد رونمایی رسمی شرکت شیائومی از Redmi 4 بودیم. در واقع این شرکت قصد دارد گوشی جدید خود را در سه مدل مختلف برای کاربران خود به بازار عرضه کند. در ادامه به معرفی اجمالی هرکدام از این مدل‌ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت. مدل Redmi 4A شیائومی: […]

سرانجام پس از حرف و حدیث‌های بسیار، شاهد رونمایی رسمی شرکت شیائومی از Redmi 4 بودیم. در واقع این شرکت قصد دارد گوشی جدید خود را در سه مدل مختلف برای کاربران خود به بازار عرضه کند. در ادامه به معرفی اجمالی هرکدام از این مدل‌ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

مدل Redmi 4A شیائومی:

در میان سه نسخه معرفی شده، Redmi 4A ارزان‌ترین ردمی 4 است اگرچه این گوشی با بهره‌مندی از بدنه کاملاً فلزی، حتی اندکی متفاوت‌تر از دو نسخه دیگر به نظر می‌رسد. Redmi 4A دارای نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 720 پیکسل بوده و از چیپست جهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون 425 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی آدرنو 308 و رم 2 گیگابایتی نیز دیگر قطعاتی هستند که در این نسخه وجود دارد.

 

gsmarena_001

 

سنسور 13 مگاپیکسلی در گوشه سمت چپ پشت دستگاه به‌عنوان دوربین اصلی جا خوش کرده و یک فلاش LED نیز آن را همراهی می‌کند. در جلو نیز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی وجود دارد و باید گفت که در این مدل خبری از سنسور اثر انگشت نیست.

Redmi 4A مجهز به 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا بوده و از قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت به‌طور همزمان نیز برخوردار است. باتری 3120 میلی‌آمپرساعتی، رابط کاربری MIUI v.8 و پشتیبانی از اندروید مارشملو از دیگر خصوصیات این نسخه ردمی 4 شیائومی به شمار می‌روند.

 

gsmarena_003

 

باید به این نکته نیز اشاره کرد که Redmi 4A شیائومی از 21 آبان‌ماه و تنها در دو رنگ طلایی و رزگلد به بازار عرضه خواهد شد. ضمن اینکه قیمت این گوشی در چین حدود 74 دلار در نظر گرفته شده است.

نسخه استاندارد Redmi 4 شیائومی:

Redmi 4 نیز همچون نسخه قبلی مجهز به نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 720 پیکسلی خواهد بود اما با این تفاوت که تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 430 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز به‌عنوان قلب تپنده دستگاه با قطعات دیگری چون پردازنده گرافیکی آدرنو 505 و رم 2 گیگابایتی همکاری خواهند کرد.

دوربین اصلی در این مدل نیز 13 مگاپیکسلی بوده با این تفاوت که از گوشه سمت چپ به مرکز منتقل شده و فلاش LED  نیز در این نسخه دوگانه خواهد بود. دوربین سلفی جلو نیز در این گوشی همچون Redmi 4A از سنسور 5 مگاپیکسلی بهره‌مند خواهد بود.گفتنی است در زیر دوربین اصلی Redmi 4، می‌توان حضور یک حسگر اثر انگشت را نیز مشاهده کرد.

 

gsmarena_002

 

از دیگر مشخصات Redmi 4 نیز می‌توان به حافظه داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقا، درگاه هیبریدی دو سیم‌کارته، پشتیبانی از نسخه 4.1 بلوتوث و باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. ضمناً این گوشی به‌صورت پیش‌فرض از اندروید مارشملو بهره برده و رابط کاربری MIUI 8 را اجرا خواهد کرد.

 

gsmarena_005

 

گوشی Redmi 4 شیائومی از روز دوشنبه با قیمت 104 دلار برای کاربران چینی قابل دسترسی خواهد بود. گفتنی است نسخه استاندارد Redmi 4 در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری تیره به بازار عرضه خواهد شد.

نسخه Redmi 4 Prime شیائومی:

سومین و آخرین نسخه از ردمی 4 در واقع می‌توان گفت بهترین مدل بوده و شیائومی چند غافلگیری جدید در این نسخه ارائه کرده است. برای شروع بد نیست به رم 3 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی ان گوشی اشاره کنیم.

Redmi 4 Prime شیائومی نیز همانند دو نسخه قبلی دارای نمایشگر 5 اینچی است است اما این بار با ارائه کیفت تصویر بهتر و رزولوشن بالاتر 1080 پیکسلی. به‌علاوه حضور چیپست هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 625 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 506، بدون شک منجر به ارائه پکیج قدرتمندتری از نسخه Prime ردمی 4 خواهد شد.

 

gsmarena_004

 

در سایر مشخصات نیز شیائومی برای این گوشی همچون نسخه استاندارد عمل کرده که وجود حسگر اثر انگشت، ظرفیت باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی، نمونه‌ای از آن‌ها است.

عرضه نسخه Redmi 4 Prime نیز همزمان با نسخه استاندارد روز دوشنبه آغاز خواهد شد. ضمن اینکه مدل Prime نیز در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری تیره عرضه شده و قیمتی معادل 133 دلار خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال