امکان کراس‌فایر کردن کارت‌های سری R9 300 و R9 200 میسر شد

کراس‌فایر (موضوعی که در آینده به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم نمود)، به معنای قرار دادن 2 یا 4 عدد از کارت‌های گرافیک شرکت AMD در کنار یکدیگر می‌باشد. موضوع مهمی که در این مورد وجود دارد، این است که کارت‌هایی که در حالت کراس‌فایر مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید یک‌شکل و از […]

کراس‌فایر (موضوعی که در آینده به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم نمود)، به معنای قرار دادن 2 یا 4 عدد از کارت‌های گرافیک شرکت AMD در کنار یکدیگر می‌باشد. موضوع مهمی که در این مورد وجود دارد، این است که کارت‌هایی که در حالت کراس‌فایر مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید یک‌شکل و از یک مدل مشخص باشند. اما طبق اطلاعات جدیدی که در مورد کارت‌های گرافیک جدید AMD منتشر شده، این امکان برای کاربران وجود دارد که بتوانند کارت‌های سری R9 300 را با کارت‌های سری R9 200 کراس‌فایر کنند.

در واقع دلیل اصلی این موضوع، چیزی نیست جز چیپ یکسان به کار رفته در این کارت‌های گرافیک. مهندسین AMD نیز تمام تلاش خود را داشته‌اند تا بتوانند درایورهایی را که برای کارت‌های گرافیک عرضه می‌کنند، پایداری کامل را داشته باشد. امکان کراس‌فایر کردن این کارت‌ها با یکدیگر نیز با عرضه‌ی درایور Catalyst 15.7 WHQL میسر شد و حالا کاربران می‌توانند یک کارت R9 390 یا R9 390X را با یک کارت R9 290 یا R9 290X کراس‌فایر نمایند.

You Can Pair an R9 300 Series GPU with an R9 200 in CrossFire

همچنین امکان کراس‌فایر کردن به صورت چهارطرفه (4Way) نیز امکان‌پذیر شده و حتی این امکان برای کاربران وجود دارد که یک کارت سری R9 380 را با یکی از کارت‌های R9 285 در کنار یکدیگر استفاده نماید. البته این تمام موضوع نیست و در درایور جدیدی که AMD عرضه نموده، امکان کراس‌فایر کردن بین کارت‌های سری R9 280 با HD 7900 و کارت‌های سری R9 270 با HD 7800 وجود دارد.

اما تصور می‌کنید که این موضوع سبب خواهد شد تا کاربران بتوانند کارت‌های قدیمیتر با جدیدتر را در آینده در کنار هم استفاده نمایند؟پ

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال