گوشی ZTE Axon Mini مجهز به فناوری لمس حساس به فشار خواهد بود؛ درست شبیه به آیفون 6 اس

اگر پیگیر اخبار حوزه گوشی‌های هوشمند باشید،حتما مستحضر هستید که اخیرا شرکت ZTE از گوشی Axon Mini خود رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند که چند ماه از معرفی آن می‌گذرد، تقریبا اطلاعات و جزئیاتی بسیار کمی از آن منتشر شده است. در حقیقت صفحه نمایش 5.2 اینچی سوپر امولد این گوشی به همراه فناوری لمس حساس […]

اگر پیگیر اخبار حوزه گوشی‌های هوشمند باشید،حتما مستحضر هستید که اخیرا شرکت ZTE از گوشی Axon Mini خود رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند که چند ماه از معرفی آن می‌گذرد، تقریبا اطلاعات و جزئیاتی بسیار کمی از آن منتشر شده است. در حقیقت صفحه نمایش 5.2 اینچی سوپر امولد این گوشی به همراه فناوری لمس حساس به فشار، از اطلاعات و مشخصات فنی آشکار شده آن هستند. امروز این شرکت طی خبری رسمی، از دیگر جزئیات فنی این گوشی پرده برداشت و عرضه آن به صورت جهانی را تایید کرد.

gsmarena_001

از نظر مشخصات فنی، این گوشی دارای تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 616 بوده و واحد گرافیکی آن آدرنو 405 است. در کنار آن به یک نمایشگر 5.2 اینچی از نوع سوپر امولد با دقت فول اچ‌دی و فناوری 2.5D (کناره‌های گرد شده نمایشگر) نیز مجهز است. این گوشی دارای سه گیگابایت حافظه RAM بوده و میزان 32 گیگابایت حافظه داخلی آن نیز توسط کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی قابل افزایش خواهد بود. علاوه بر آن ظرفیت باتری این گوشی برابر 2800 میلی‌آمپر ساعت است.

در بخش دوربین، آکسون مینی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی در بخش دوربین اصلی خود استفاده می‌کند.  علاوه بر آن این گوشی از فناوری سیستم فوکوس تشخیص فاز نیز پشتیبانی کرده (البته این شرکت مدعی است که گوشی مزبور می‌تواند در مدت زمان 0.1 ثانیه بر روی جسم فوکوس خودکار انجام دهد) و دقت دوربین سلفی آن نیز به 8 مگاپیکسل می‌رسد. صفحه‌نمایش این گوشی دارای سنسورهایی به منظور تشخیص میزان فشار وارده به نمایشگر بوده و بدنه آن نیز از نوعی آلیاژ بسیار مستحکم آلومینیوم و تیتانیوم (که در ساخت بدنه هواپیماهای بوئینگ 787 به کار می‌رود) ساخته شده است. در کنار این موارد، آکسون مینی از حسگرهای متفاوتی به‌منظور باز کردن قفل گوشی و عملیات‌های امنیتی همانند سنسور تشخیص‌دهنده اثر‌انگشت، کنترل صدای کاربر و همچنین اسکنر عنبیه چشم استفاده خواهد کرد.

در زمینه نرم‌افزاری، شرکت ZTE مدعی است که این گوشی می‌تواند در مدت زمان 1.2 ثانیه به فرمان‌های صوتی شما به بهترین شکل پاسخ دهد. همچنین این گوشی از مترجم زبان صوتی زنده برای زبان‌های انگلیسی، چینی، ژاپنی و کره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین از ویژگی‌های صوتی این گوشی به‌منظور نوشتن پیام و چت کردن نیز می‌توان استفاده کرد.

همچنین به کمک قابلیت NBA این گوشی نیز می‌توانید از سرویس‌ها و تصویرهای مربوط به بازی‌های این لیگ بسکتبال نیز استفاده کنید.

در حوزه فروش و عرضه، شرکت ZTE قول داده است که تمامی نسخه‌های این گوشی به کشور چین عرضه خواهند شد. البته در کنار آن این گوشی در فروشگاه‌های MyZTE و JD.com و همچنین دیگر فروشگاه‌های خرده فروشی بزرگ دنیا قابل خریداری خواهد بود. این دستگاه با نسخه‌های رنگی متفاوتی همچون یون‌گُلد، نقره‌ای و رُزگُلد در کشورهای هنگ‌کنگ، تایلند، سنگاپور، روسیه، ژاپن، هند، استرالیا، فرانسه، آلمان اسپانیا، ترکیه و ایتالیا طی ماه‌های آینده قابل سفارش و خریداری خواهد بود.

از نظر قیمتی، نسخه یون‌گُلد و نقره‌ای  این گوشی در کشورهای موجود در آسیا و اقیانوسیه با قیمت 379 دلار و در اروپا با قیمتی برابر 329 یورو عرضه خواهد شد. این در حالی است که برای خریداری نسخه رزگلد این گوشی می‌بایست به ترتیب 399 دلار و 349 یورو  را برای کشورهای موجود در آسیا و اقیانوسیه و اروپا پرداخت کنید. البته نسخه حرفه‌ای و پیشرفته‌تری از این گوشی نیز وجود دارد که با قیمت‌های 439 دلار و 389 یورو قابل سفارش و خریداری خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال