[کنفرانس اپل] معرفی چیپ جدید A9X اپل: 80 درصد سریع‌تر از کامپیوترهای قابل حمل!

تا کنون ما اخبار زیادی در مورد چیپ نسل جدید اپل شنیده‌ایم اما اطلاعات درستی در مورد این تراشه در اختیار نداشتیم. اما سرانجام انتظارها به پایان رسید و امشب ما شاهد معرفی این چیپ قدرتمند در کنفرانس این شرکت بودیم. چیپ جدید A9X شرکت اپل که با فناوری 14 نانومتری شرکت سامسونگ ساخته شده ، برای اولین‌بار […]

تا کنون ما اخبار زیادی در مورد چیپ نسل جدید اپل شنیده‌ایم اما اطلاعات درستی در مورد این تراشه در اختیار نداشتیم. اما سرانجام انتظارها به پایان رسید و امشب ما شاهد معرفی این چیپ قدرتمند در کنفرانس این شرکت بودیم.

چیپ جدید A9X شرکت اپل که با فناوری 14 نانومتری شرکت سامسونگ ساخته شده ، برای اولین‌بار در تبلت آیپد پرو مورد استفاده قرار گرفته است و قدرت آن نیز تا حدی بالا هست که بتواند طرفداران را راضی نگاه دارد. اول از همه، باید بگوییم که A9X حدود 360 برابر چیپ اولین سری از چیپ‌های به کار رفته در تبلت‌ آیپد، قدرتمندتر می‌باشد! البته این خبر جدیدی نیست و خود اپل پیشتر در مورد آن اطلاعاتی را منتشر کرده بود. اما این چیپ حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد…

در مورد قدرت پردازشگر اصلی و پردازشگر گرافیکی، قدرت پردازنده‌ی به کار رفته (CPU) در چیپ A9X، نزدیک به دو برابر (1.8 برابر) چیپ نسل قبلی شرکت اپل، یعنی A8X می‌باشد که در آیپد ایر 2 شاهد به کارگیری آن بودیم. قدرت پردازشگر گرافیکی یا GPU چیپ A9X نیز حالا دو برابر نسل قبلی شده و می‌تواند با قدرت بسیار بالایی که دارد، سه تصویر 4K را به صورت همزمان پخش نماید. مهمتر از اینها، پهنای باند حافظه‌ی می‌باشد که میزان آن، افزایش چشمگیری داشته و در کنار آن نیز سرعت حافظه‌ی داخلی افزایش پیدا کرده است.

اپل مدعی شده که چیپ قدرتمند A9X قادر خواهد بود تا پردازنده‌های رده‌پایین Desktop (حتی پردازنده‌های Skylake شرکت اینتل)، رقابت نماید و حتی قدرت آن، 80 درصد بیشتر از کامپیوترهای موبایلی موجود در بازار می‌باشد!

در اینکه تراشه‌ی جدید شرکت اپل، قدرت بسیار بالایی دارد شکی نیست اما در مورد صحت صحبت‌های اپل، باید منتظر انتشار تست‌های Geekbench باشیم تا ببینیم نسل سوم از چیپ‌های 64-بیتی اپل، A9X، تا چه اندازه می‌تواند در برابر رقبای خود موفق عمل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال