سامسونگ در گرداب هوش مصنوعی

اعتراض در سامسونگ: کارگران خواهان حقوق بیشتر هستند

کارگران بخش الکترونیک سامسونگ روز دوشنبه اعتصابی سه روزه را برای دریافت حقوق بهتر آغاز کردند. اتحادیه این کارگران اعلام کرده است در صورتی که غول صنعتی کره جنوبی همچنان به خواسته های آنها بی توجهی کند، اقدامات بیشتری انجام خواهند داد. به گزارش سرویس حقوقی رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه ملی کارکنان […]

کارگران بخش الکترونیک سامسونگ روز دوشنبه اعتصابی سه روزه را برای دریافت حقوق بهتر آغاز کردند. اتحادیه این کارگران اعلام کرده است در صورتی که غول صنعتی کره جنوبی همچنان به خواسته های آنها بی توجهی کند، اقدامات بیشتری انجام خواهند داد.

به گزارش سرویس حقوقی رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه ملی کارکنان الکترونیک سامسونگ (NSEU) که حدود 30 هزار عضو دارد، تقریبا یک چهارم نیروی کار کره جنوبی این شرکت را تشکیل می دهد. این اتحادیه خواستار افزایش حقوق، یک روز مرخصی اضافه در سال برای کارکنان عضو اتحادیه و تغییراتی در سیستم پاداش کارکنان است.

اگرچه تحلیلگران بر این باورند که مشارکت پایین و اتوماسیون بخش تولید احتمالا تاثیر قابل توجهی بر خروجی بزرگترین تولیدکننده چیپ حافظه جهان نخواهد داشت اما این اعتصاب نشان دهنده کاهش روحیه کارکنان در نقطه ای حساس از صنعت چیپ، همزمان با روی آوردن شرکت های فناوری به هوش مصنوعی است.

اولین اعتراض صنعتی این اتحادیه در ماه گذشته شامل هماهنگ کردن مرخصی های سالانه برای راه اندازی یک خروج دسته جمعی هماهنگ بود که به گفته سامسونگ هیچ تأثیری بر فعالیت های تجاری نداشت. این شرکت همچنین در روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ اختلالی در تولید وجود ندارد.

اتحادیه که میزان مشارکت اعتصاب ماه گذشته را اعلام نکرده است گفت که 6540 کارگر عمدتا در بخش های تولید و توسعه محصول دست به اعتصاب خواهند زد. این اتحادیه همچنین گفت که اعتصاب شامل کارگرانی می شود که بر خطوط تولید و تجهیزات اتوماتیک نظارت دارند، بنابراین ممکن است بر عملیات تأثیر بگذارد. مسئولان اتحادیه اعلام کردند که حدود 3000 اعتصاب کننده در تجمعی که در باران و نزدیک دفتر مرکزی سامسونگ در هواسئون جنوب سئول برگزار شد، شرکت کردند.

سون وو-موک، رئیس اتحادیه، با رد گزارش های رسانه ها در مورد مشارکت پایین، به رویترز گفت که این اتحادیه پنج ساله زمان کافی برای آموزش اعضا در مورد مسائل نداشته است. او گفت: “آموزش در مورد اتحادیه های کارگری … کافی نبوده است. اما من فکر نمی کنم این مشارکت پایین باشد، زیرا اتحادیه ما در مقایسه با سایر اتحادیه ها هنوز جوان است.”

لی هیون-کوک، نایب رئیس اتحادیه گفت که در صورت عدم بهبود پیشنهادات سامسونگ، اعتصاب های بیشتری صورت خواهد گرفت. لی گفت که پیشنهادات سامسونگ شامل انعطاف پذیری در حقوق و شرایط مرخصی سالانه است، اما خواسته های اتحادیه در مورد افزایش حقوق و مرخصی را برآورده نمی کند.

مسئولان اتحادیه همچنین خواستار برابری در سیستم پاداش هستند. آنها گفتند که پاداش کارگران عادی با کسر هزینه سرمایه از سود عملیاتی محاسبه می شود، در حالی که پاداش مدیران بر اساس اهداف عملکرد شخصی است.

پارک جون-ها، مهندس 20 ساله در خطوط بسته بندی چیپ سامسونگ که در ژانویه به این شرکت پیوسته بود، گفت: “قبلا به دیگران می گفتم که از کار در سامسونگ افتخار می کنم، اما حقیقت این است که چنین نیست.” وی با انتقاد از سیستم پاداش “مبهم” شرکت، ابراز نارضایتی کرد.

از زمان تعهد سامسونگ در سال 2020 برای توقف دلسرد کردن کارگران برای تشکیل اتحادیه، عضویت در اتحادیه کارکنان این شرکت افزایش یافته است. تحلیلگران می گویند صدای قدرتمندتر این اتحادیه درست زمانی که سامسونگ در تلاش برای رقابت در زمینه چیپ های مورد استفاده در برنامه های هوش مصنوعی (AI) است، نیازمند توجه است.

مسئولان اتحادیه با اشاره به عملکرد ضعیف سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی و کندی توسعه چیپ های حافظه پهنای باند بالا (HBM) که برای استفاده در پردازنده های هوش مصنوعی تقاضای زیادی دارند، عملکرد سهام سامسونگ را در مقایسه با رقیب هموطن خود SK Hynix، ضعیف ارزیابی می کنند.

با این حال، سامسونگ روز جمعه پیش بینی کرد که سود عملیاتی سه ماهه دوم بیش از 15 برابر افزایش یابد، زیرا افزایش مجدد قیمت چیپ های ناشی از رونق هوش مصنوعی، درآمدها را نسبت به پایه مقایسه پایین سال گذشته بهبود بخشیده است.

قیمت سهام این شرکت در معاملات بعد از ظهر دوشنبه 0.2 درصد افزایش یافت، در حالی که پیش از آن تا 1.72 درصد به بالاترین سطح خود از ژانویه 2021 رسیده بود.