نتفلیکس از آینده رونمایی می‌کند

بازطراحی اساسی اپلیکیشن تلویزیونی نتفلیکس

در راستای بهبود تجربه کاربری و افزایش زمان تعامل اعضا، شرکت نتفلیکس از آغاز تست گسترده بازطراحی اساسی اپلیکیشن تلویزیون خود خبر داد. این نخستین بازنگری عمده در یک دهه اخیر برای این پلتفرم پیشگام استریم ویدیو محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری آژانس خبری تکنا، نتفلیکس قصد دارد از طریق این تغییرات، به […]

در راستای بهبود تجربه کاربری و افزایش زمان تعامل اعضا، شرکت نتفلیکس از آغاز تست گسترده بازطراحی اساسی اپلیکیشن تلویزیون خود خبر داد. این نخستین بازنگری عمده در یک دهه اخیر برای این پلتفرم پیشگام استریم ویدیو محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری آژانس خبری تکنا، نتفلیکس قصد دارد از طریق این تغییرات، به کاربران در تصمیم‌گیری سریع‌تر برای انتخاب محتوا و در نتیجه، افزایش رضایت مشتریان کمک کند. تمرکز بر ارتقاء زمان تعامل اعضا همچنین به حفظ مشترکین فعلی و جذب کاربران جدید به پلن‌های ارزان‌تر با تبلیغات یاری خواهد رساند.

تحقیقات داخلی نتفلیکس نشان داد کاربران هنگام جستجوی محتوای مورد علاقه، دچار سردرگمی و صرف زمان زیاد برای مرور بخش‌های مختلف صفحه اصلی می‌شدند. پت فلمینگ مدیر ارشد محصول اعضا، این پدیده را با اصطلاح “ژیمناستیک چشم” توصیف کرد. آقای فلمینگ در مصاحبه با خبرگزاری ها توضیح داد: “چشم کاربران به طور مداوم بین نام ردیف‌ها، موضوعات روز، پوستر فیلم‌ها، ویدیو و خلاصه داستان در حال حرکت است. هدف اصلی ما ساده‌سازی و بهبود تجربه کاربری بوده است تا پیمایش و انتخاب محتوا برای اعضا آسان‌تر شود.”

اصلاحات اعمال شده در صفحه اصلی شامل موارد زیر است:

  • بزرگنمایی کارت‌های عنوان: این تغییر به برجسته‌سازی عناوین و جلب توجه بیشتر کاربران کمک می‌کند.
  • بازآرایی اطلاعات: سازماندهی مجدد اطلاعات موجود در صفحه اصلی به بهبود خوانایی و سهولت دسترسی منجر می‌شود.
  • برجسته‌سازی نکات کلیدی: نمایش اطلاعاتی نظیر “هفته‌ها حضور در لیست 10 اثر برتر” برای فیلم‌ها و سریال‌ها، به کاربران در انتخاب محتوا بر اساس محبوبیت یاری می‌رساند.

این بازطراحی به صورت آزمایشی برای زیرمجموعه‌ای از کاربران جهانی نتفلیکس که تعداد آن‌ها به حدود 270 میلیون نفر می‌رسد، از روز پنجشنبه آغاز شده است. نتفلیکس با جمع‌آوری بازخورد کاربران و اعمال اصلاحات احتمالی، قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، این نسخه جدید را به صورت گسترده در اختیار تمامی اعضا قرار دهد.

نتفلیکس همواره بر زمان تعامل به عنوان معیاری کلیدی برای سنجش رضایت مشتری تأکید داشته است. این شرکت با اعلام توقف گزارش منظم تعداد مشترکین از سال آینده، به دنبال تغییر رویکرد وال استریت از تمرکز صرف بر آمار مشترکین به ارزیابی رضایت و تعامل کاربران با پلتفرم است. علاوه بر تغییرات صفحه اصلی، جابه‌جایی دکمه منو از سمت چپ به بالای صفحه و افزوده شدن برگه جدید “نتفلیکس من” نیز از دیگر موارد قابل توجه در این بازطراحی است. برگه “نتفلیکس من” امکان دسترسی آسان به لیست تماشای در حال پخش و عناوینی که کاربران برای تماشای آتی ذخیره کرده‌اند را فراهم می‌کند. بر اساس اعلام آقای فلمینگ، نتفلیکس همچنان به ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده به هر کاربر بر اساس سوابق مشاهده و علایق آن‌ها ادامه خواهد داد. الگوریتم توصیه محتوا نیز تحت تأثیر این بازطراحی قرار نگرفته و بدون تغییر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.