چالش بایننس در دادگاه

پیروزی قاطع بایننس در دادگاه لندن! رد ادعای 9 میلیارد پوندی BSV

صرافی رمزارز بایننس روز چهارشنبه به دنبال رد بخش اعظمی از دادخواست مطرح شده در دادگاه لندن بود. این دادخواست که ارزشی معادل 10 میلیارد پوند (حدود 12.8 میلیارد دلار آمریکا) دارد، ادعا می کند بایننس و دیگر صرافی های رمزارز با یکدیگر برای خروج ارز دیجیتال Bitcoin Satoshi Vision (BSV) از لیست معاملات تبانی […]

صرافی رمزارز بایننس روز چهارشنبه به دنبال رد بخش اعظمی از دادخواست مطرح شده در دادگاه لندن بود. این دادخواست که ارزشی معادل 10 میلیارد پوند (حدود 12.8 میلیارد دلار آمریکا) دارد، ادعا می کند بایننس و دیگر صرافی های رمزارز با یکدیگر برای خروج ارز دیجیتال Bitcoin Satoshi Vision (BSV) از لیست معاملات تبانی کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار ارز دیجیتال رسانه فناوری تکنا، بایننس و صرافی هایی مانند کراکن در دادگاه تجدید نظر رقابت لندن (CAT) مورد شکایت قرار گرفته اند. این پرونده که به نمایندگی از بیش از 200,000 صاحب BSV مطرح شده است، بر ادعای رفتار ضد رقابتی صرافی ها در حذف BSV از لیست معاملات در سال 2019 استوار است.

وکلای BSV Claims، نهاد حقوقی پیگیری کننده این پرونده، استدلال می کنند که اقدام صرافی ها در حذف BSV از لیست، موجب سقوط ارزش این ارز دیجیتال و ممانعت از تبدیل آن به یک ارز دیجیتال رده بالا شده است. آنها ارزش این بخش از ادعای خود را تا 9 میلیارد پوند برآورد کرده اند. هرچند وکلای BSV Claims مخالفتی با صدور گواهینامه برای این پرونده تحت رژیم دادرسی جمعی بریتانیا (مشابه دعوای دسته جمعی در آمریکا) ندارند، بایننس خواستار رد آن بخش از پرونده شده است که بر پتانسیل ادعایی BSV برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال مهم تمرکز دارد. این بخش از شکایت به نمایندگی از افرادی مطرح شده که پس از حذف BSV از لیست، همچنان به نگهداری آن اقدام کرده اند.

برایان کنلی وکیل بایننس، استدلال می کند که دارندگان BSV پس از حذف آن از لیست، تصمیمی کاملا اختیاری برای نگهداری آن اتخاذ کرده اند. وی افزود: “آنها به طور منطقی می توانستند BSV را فروخته و مجددا در یک ارز دیجیتال قابل قیاس سرمایه گذاری کنند.” در مقابل، وکلای BSV Claims در اسناد دادگاه تاکید کرده اند که این موضوع باید به همراه سایر بخش های پرونده به مرحله دادرسی ارجاع شود.

بایننس از اظهار نظر در خصوص دعاوی در حال جریان خودداری کرده است. سخنگوی کراکن نیز این شکایت را بی اساس خوانده است. خروج BSV از لیست معاملات توسط بایننس، کراکن و دیگر صرافی ها در سال 2019، تا حدودی در واکنش به ادعاهای کریگ رایت، دانشمند کامپیوتر استرالیایی و از شخصیت های مرتبط با BSV صورت گرفت. رایت مدعی بود که مخترع ناشناس بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است. لازم به ذکر است که در ابتدای سال جاری، دادگاهی در پرونده ای جداگانه، رایت را به دروغگویی و جعل اسناد برای حمایت از ادعای جعلی خود مبنی بر اینکه ساتوشی ناکاموتو است، محکوم کرد. رایت اعلام کرده است که علیه این حکم تجدید نظر خواهد کرد.