نات کوین چیست؟ بررسی جزئیات پروژه نات کوین

شبکه TON در طول سال گذشته شکوفا شده و به یکی از بزرگترین پروژه‌های دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با پیشرفت‌های بسیار شبکه تون، پروژه‌های بسیاری روی این بلاک چین ساخته می‌شوند. یکی از این پروژه‌های محبوب که مورد توجه بسیاری از افراد نیز قرار گرفت، نات کوین (Notcoin) بود که پس از چالش‌های […]

شبکه TON در طول سال گذشته شکوفا شده و به یکی از بزرگترین پروژه‌های دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با پیشرفت‌های بسیار شبکه تون، پروژه‌های بسیاری روی این بلاک چین ساخته می‌شوند. یکی از این پروژه‌های محبوب که مورد توجه بسیاری از افراد نیز قرار گرفت، نات کوین (Notcoin) بود که پس از چالش‌های بسیاری تمام کاربران خود را غافلگیر کرد و توکن آن قیمت‌گذاری و در صرافی‌ها لیست شد و در حال حاضر بسیاری از افراد نیز می‌توانند برای خرید نات کوین و یا فروش آن اقدام کنند.

نات کوین چیست؟

نات کوین (NOT)چیست؟

توکن NOT به عنوان یک بازی تلگرام شروع به کار کرد که برای ورود کاربران به قلمرو وب3 در بلاک چین TON طراحی شده بود. این رویکرد بسیار جالب است زیرا وب سایت رسمی پروژه فقط حاوی یک درخواست برای پیوستن به یک انجمن تلگرام و همچنین پیوندهایی به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و وایت پیپر آن بود.

به طور معمول، وایت پیپر یک پروژه اساسی‌ترین سند ارائه شده به جامعه و سرمایه‌گذاران است. این سند شامل تمام اطلاعات مربوط به پروژه، از جمله معماری فنی، پارامترها، پیشینه اعضای تیم، برنامه‌ها و موارد دیگر است. وایت پیپر نات کوین به معنای واقعی کلمه یک کاغذ سفید است که فقط 9 صفحه دارد، اولین صفحه با عنوان «وایت پیپر نات کوین» است و هشت صفحه باقی‌مانده صفحه‌های سفید خالی هستند که چیزی روی آن‌ها نوشته نشده است.

این پروژه مکانیزم استخراج جالبی به اصطلاح «ضربه زدن روی صفحه برای کسب درآمد» را معرفی کرده است، و به نظر می‌رسد که NOT به طور گسترده یک توکن جامعه است و توسعه‌دهندگان وب3 می‌توانند محصولات خود را از طریق کمپین‌های نات کوین به جامعه ارائه دهند. در اوایل ماه می، تیم این پروژه به‌روزرسانی دیگری را در مورد ویژگی به نام Notcoin Explore منتشر کرد. Notcoin Explore علاوه بر نسخه بتا بازی کلیکی خود، چیز پیشرفته‌تری را به پروژه اضافه کرد که اساساً به کاربران امکان می‌دهد محصولات جدید وب3 را پیدا و استفاده کنند.

این فرآیند دوگانه است: پروژه‌های جدید وب3 NOT را از بازار خریداری و آن را به مجموعه کمپین اضافه می‌کنند که پس از آن به اعضای انجمن NOT که تعامل دارند، پاداش می‌دهد. در هر صورت، نات کوین به یک ارز دیجیتال همه‌گیر تبدیل شده است که میزبان تقریباً 7 میلیون نفر در گروه تلگرام خود و تقریباً 2 میلیون نفر در شبکه X است. همچنین این تیم اعلام کرده است که پس از اجرای پروژه در زنجیره، شروع به سوزاندن توکن‌ها از کل عرضه خواهند کرد.

رویکردی متفاوت نات کوین

رویکردی متفاوت به توکنومیکس

بسیاری از پروژه‌ها با هدف جلوگیری از فشار بیش از حد فروش در روز عرضه اولیه، نوعی برنامه زمان‌بندی واگذاری برای کل عرضه خود ارائه می‌کنند. نات کوین با توجه به ماهیت اسرارآمیز خود، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و 100% عرضه را در روز اول آنلاک کرد. اکنون، مهم است که توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که 100٪ از توکن‌ها بلافاصله وارد معامله می‌شوند. توزیع توکن‌ها همچنین شامل ایردراپ‌هایی است که متعلق به ماینرها است. توزیع توکن نات کوین به صورت زیر است:

  • بایننس لانچپول: 3 درصد از عرضه
  • ماینرها: 78 درصد عرضه
  • صندوق اکوسیستم: 9 درصد عرضه
  • مشوق‌های اجتماعی: 5 درصد عرضه
  • توسعه: 5 درصد عرضه

تاریخ راه اندازی نات کوین

توکن نات کوین در روز پنج شنبه 27 اردیبهشت ساعت 15:30 به وقت تهران در بسیاری از صرافی‌های جهانی از جمله بایننس، بایبیت و… لیست شد. در پی آن بسیاری از کاربران توکن‌های خود را فروختند و بسیاری از افراد نیز توکن نات کوین خود را با اعتقاد به افزایش قیمت آن در آینده هولد کردند.

تاریخ راه‌اندازی نات کوین

بیشترین قیمت آن حدود 0.0122 دلار بود ولی به مراتب با وجود عرضه از سمت کاربران قیمت این توکن کاهش پیدا کرد و در تاریخ 29 اردیبهشت 1403 قیمت حدودی 0.0068 دلار را دارد. با این حال در آینده با توجه به توسعه‌ها و فعالیت افراد می‌تواند ارزش این توکن بالاتر برود و باید قیمت این توکن را به دست زمان سپرد.