آشنایی با Type C، نسل جدید کابل های USB : سرعتی خیره کننده!

بالاخره پس از مدت ها انتظار، اتصال دهنده ی جدید USB Type C قرار است به صورت انبوه تولید شود و پس از این مدت طولانی، نتایج به دست آمده نیز قابل تامل هستند. حال این کابل ها با اندازه ای کوچکت از قبل و با سرعت فوق العاده بالاتر و بهتر روانه ی بازار می شوند و […]

بالاخره پس از مدت ها انتظار، اتصال دهنده ی جدید USB Type C قرار است به صورت انبوه تولید شود و پس از این مدت طولانی، نتایج به دست آمده نیز قابل تامل هستند. حال این کابل ها با اندازه ای کوچکت از قبل و با سرعت فوق العاده بالاتر و بهتر روانه ی بازار می شوند و می توانند آینده ی دنیای تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپتاپ ها را متحول سازد.

اتصال دهنده ی USB Type C از این پس قادر خواهد بود تا اطلاعات را با سرعتی بالاتر انتقال دهد و در کنار آن، با سرعتی بسیار بالاتر از گذشته شارژ شود و همچنین، با تمامی استاندارد های USB 3.1 سازگار خواهد بود.

سرعت شارژ بیشتر، گجت های کوچکتر

یکی از دلایلی که می تواند کاربران را به خرید راغب کند، سرعت شارژ فوق العاده بالاتر و بیشتر می باشد. این کابل های جدید قادر خواهند بود تا 100 وات را در توان 20 ولت انتقال دهند و این به بدان معناست که از این پس گجت های بزرگتر مانند مانیتور ها و لپتاپ ها را می توان با کابل های USB شارژ کرد و شاید تولید و عرضه ی این کابل ها، یک خداحافظی بر آداپتور های AC adapters باشد.

در دنیای واقعی، استفاده از این کابل ها می تواند در کنار شارژ کردن دستگاه های مختلف، امکان انتقال اطلاعات را با سرعت بالا و به صورت همزمان فراهم کند و نتیجه ی این امر، می تواند این باشد که نیازی جداگانه به پورت منبع برق نباشد و از دستگاه هایی همچون لپتاپ ها، این پورت ها حذف شود.

اتصالات و ارتباطات جدید

این کابل ها فقط سرعت بیشتر و شارژ سریع تر را به همراه ندارند و اندازه ی کوچکتر آنها، می تواند گجت های کوچکتر را به همراه داشته باشد و حتی اتصالاتی جدید بین دستگاه های مختلف به وجود بیاید.

 USB Type C

اما رقیبی در این میان برای این کبل وجود دارد و آن اتصال دهنده ی Apple Lightning می باشد. البته اندازه ی هر دوی این کابل ها، دقیقا به اندازه ی یکدیگر می باشد و هر دوی آنها می تواند اطلاعات را با سرعتی بسیار بالا انتقال دهد. اندازه ی USB Type C را می توان به اتصال دهنده های USB 2.0 نیز شبیه دانست اما قسمت انتهایی این کابل، اندازه ای کوچکتر و برابر با 2.6 میلی متر دارد. جالب است بدانید که اتصال دهنده ی این کابل 18 پین بود و تقریبا 10.000 برابر یک کابل Micro-USB سرعت دارد!

پهنای باند بهتر

USB Type C می تواند اطلاعات را با سرعت 10Gbps انتقال دهد و این بدان معناست که یک فیلم می تواند در عرض یک ثانیه منتقل شود! USB Type C قادر خواهد بود اطلاعات را به صورت بی سیم یا وایرلس نیز انتقال دهد. مسلم است که در این حالت، سرعت انتقال اطلاعات پایین تر می آید اما نسبت به نسل های گذشته، سرعتی خیره کننده دارد که می تواند به نوعی، انقلابی جدید در این صنعت باشد و مناسب بازی های رایانه ای و یا تبلت هایی خواهد بود که به تلویزیون ها متصل می شوند.

Better data bandwidth

یکی از نقاط قوتی که در رابطه با اتصال دهنده ها USB Type C وجود دارد، سرعت بسیار بالای آن در کنار طراحی فوق العاده ی آن است که می تواند در آینده ی طولانی نیز مورد استفاده قرار گیرد و در دستگاه های آینده استفاده شود و در این مدت، نیازی به تغییر شکل آن نباشد.

اما چه زمانی می توانیم از USB Type C استفاده کنیم؟ بی شک پاسخ، سال 2015 می باشد اما باید منتظر باشیم تا شرکت های سازنده، از این اتصال دهنده در محصولات خود استفاده کنند. البته اگر به خاطر داشته باشید، یکی از پیشگام ترین شرکت های استفاده کننده از این اتصال دهنده ها، شرکت MSI بود که در مادربورد گیمینگ و جدد خود، از این اتصال دهنده استفاده کرد.

به هر حال، دنیای تلفن های هوشمند، لپتاپ ها، تبلت ها و گجت های آینده، منتظر USB Type C می باشد…

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال