آیا آیفون 6 پلاس به سادگی خم می شود یا با اتفاقی عجیب رو به رو هستیم؟

چند وقتیست که هر آیفونی معرفی می شود، همراه با آن یک رسوایی که عمدتا توسط خریداران گزارش می شود، به بار می آید. نمونه ی آن عرضه شدن آیفون 5 اس بود که به سادگی لبه های آن خراشیده میشد. به نظر می رسد همچین موضوعی در رابطه با آیفون 6 پلاس نیز صادق […]

چند وقتیست که هر آیفونی معرفی می شود، همراه با آن یک رسوایی که عمدتا توسط خریداران گزارش می شود، به بار می آید. نمونه ی آن عرضه شدن آیفون 5 اس بود که به سادگی لبه های آن خراشیده میشد. به نظر می رسد همچین موضوعی در رابطه با آیفون 6 پلاس نیز صادق است.

امروز تمامی روزنامه ها و وبسایت ها در حال انتشار تصاویر مختلف از خم شدن آیفون 6 پلاس می باشند. همچنین تعداد زیادی از کاربران توییتر در حال گزارش این موضوع هستند و تصاویری را منتشر ساخته اند که پس از بیرون آوردن آیفون 6 پلاس از جیب خود با خمیدگی این تلفن هوشمند رو به رو شده اند. اما این یک قابلیت است یا یک مشکل؟

phptzosr8

اما آیا واقعا آیفون 6 پلاس خم می شود؟

جواب مثبت است اما باید بگوییم که ما حدود 10 روز قبل از عرضه ی رسمی این تلفن هوشمند، آیفون 6 پلاس را در اختیار داشتیم و زمانی که آن را با خود حمل می کردیم و چه در جیب خود می گذاشتیم و چه در جای دیگر، با هیچ اثری از خمیدگی رو به رو نشدیم.

اما یکی از کاربران مک با نام Hanzoh در انجمن MacRumors اعلام کرده است که بعد از قرار دادن آیفون 6 پلاس در جیب جلویی خود و رفتن به عروسی، حدود 18 ساعت تلفن خود را از جیبش بیرون نیاورده است و پس از این زمان، تلفن او با یک خمیدگی کوچک همراه شده است. او یک عکس از تلفن 64 گیگی خود قرار داده است که نشان می دهد آیفون 6 پلاس او با یک خمیدگی رو به رو شده است. این تصویر را در پایین می توانید مشاهده کنید.

phptijrir

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود. در انجمن MacRumors فرد دیگری با نام DevinPitcher عکسی از آیفون 6 پلاس خود قرار داده است که نشان می دهد میزان خمیدگی بسیار بیشتر از عکس قبلی می باشد. البته او مشخص نکرده است که چه مدتی تلفن او در جیبش بوده اما میزان خمیدگی زیاد است. البته اینطور که مشخص است، تلفن او در جیبی بوده است که شرایط خوبی نداشته است و شاید بر روی آن جیب خود نیز نشسته باشد. به هر حال وی اطلاعات مشخصی را منتشر نکرده است…

phpphvxk4

این در حالی است که هنوز تعداد زیادی از افراد هستند که در شبکه های اجتماعی، عکس های آیفون 6 پلاس خود را منتشر می کنند که با خمیدگی رو به رو شده است و به شدت از این موضوع اظهار نگرانی کرده اند. نمونه ی آن یکی از کاربران توییتر است که اعلام کرده بود که بعد از قرار دادن آیفون 6 پلاس در جیب پشتی خود، با چنین صحنه ای رو به رو شده است.

البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که قرار دادن تلفن هوشمند در جیب پشتی، چه ساخت سامسونگ باشد، چه اپل و چه ال جی، کار صحیحی نیست. این کار مثل قرار دادن عینک خود در جیب پشتی است. آیا شما این کار را انجام خواهید داد؟

Lewis Hilsenteger فردی است که یک کانال اختصاصی در شبکه ی ویدئویی یوتیوب را با نام Unbox Therapy اداره می کند. در تست هایی که این فرد از تحت فشار قرار دادن تلفن های هوشمند انجام می دهد، میزان مقاومت تلفن های همراه مشخص می شود. Lewis Hilsenteger تستی از میزان خمیدگی آیفون 6 پلاس انجام داده است که در آن نشان می دهد تحت فشار زیاد، آیفون 6 پلاس خم می شود!

phpap3mts

البته او اعلام کرده است که قرار دادن آیفون 6 پلاس در جیب جلویی، به معنای خم شدن گوشی نیست و هنوز این موضوع اثبات نشده است اما شلوار های با جنس سخت می توانند در خم شدن آیفون 6 پلاس نقش داشته باشند.

اما راه حل چیست و باید چه کار کرد؟

تنها راه حلی که می تواند از این موضوع جلوگیری کند، نگذاشتن آیفون 6 پلاس در جیب جلویی است! البته دقت کنید که تلفن خود را در جیب شلوار های سخت و جین خودن نیز قرار ندهید چرا که ممکن است مجبور شوید پول زیادی را برای این کار بپردازید!

اما در ابتدای این بررسی، اعلام کردیم که تلفن های هوشمند شرکت اپل، در زمان عرضه شدن، با مشکلاتی مواجه بوده اند که می خواهیم به آنها اشاره کنیم.

اولین و البته بزرگترین مشکلی اپل با آن مواجه بوده است، مشکلی موسوم به Antennagate می باشد که مربوط به آیفون 4 می شود. آن مشکل از این قرار بود که وقتی گوشی را در حالتی خاص نگه می داشتید، آنتن تعبیه شده در آیفون 4 با قسمت های پشتی تلفن برخورد می کرد و باعث اختلال در سیگنال آنتن دهی میشد. اپل در ابتدا این موضوع را انکار کرد اما پس از زیاد شدن اعتراضات، به سرعت این مشکل را حل کرد!

دومین مشکل مربوط به صفحه ی نمایش رتینا اپل میشد. این مشکل در آیفون 4 وجود داشت که گزارش شده بود لکه های زرد رنگی در صفحه ی این تلفن ظاهر می شود که البته با تغییر صفحه نمایش این مشکل حل شد.

NEWS-33927-0d8ba186acd0fc548e29b992bd2db4ba

سومین مورد، جسن بدنه ی به کار گرفته شده برای آیفون 5 اس بود که تصاویر زیادی در زمان عرضه ی این تلفن هوشمند توسط کاربران منتشر شد که در آنها این موضوع به خوبی نشان داده شده بود…

iphone-5-scuffs-2

البته تنها اپل نیست که چنین اشتباهاتی را دارد اما به نظر می رسد قرار نیست این اشتباهات به پایان برسند.

تجربه ی شما از کار با آیفون 6 پلاس چگونه است؟ آیا ایفون 6 پلاس شما نیز خم شده است؟ نظرات و تجربیات خود را با تکنولوژی نیوز به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه | منبع : Pocket-Lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال