اخبار جشنواره موبایل بارسلون MWC 2014

همانطور که میدانید، MWC (یا همان Mobile World Congress) بزرگترین جشنواره و نمایشگاه مربوط به موبایل در جهان هست که همه ساله در اواخر فوریه و در شهر بارسلون اسپانیا برگزار میشود. این نمایشگاه معمولا در طول چهار روز برگزار می شود و شرکت های فعال در صنعت تولید تلفن های همراه و خدمات مرتبط، […]

همانطور که میدانید، MWC (یا همان Mobile World Congress) بزرگترین جشنواره و نمایشگاه مربوط به موبایل در جهان هست که همه ساله در اواخر فوریه و در شهر بارسلون اسپانیا برگزار میشود.

این نمایشگاه معمولا در طول چهار روز برگزار می شود و شرکت های فعال در صنعت تولید تلفن های همراه و خدمات مرتبط، از جدید ترین تکنولوژی ها و تولیدات خود رونمایی کرده و معمولا مراسم معرفی و سخنرانی مخصوص تدارک می بینند.

در MWC امسال که در روزهای 24 تا 27 ام فوریه (مصادف با 5، 6، 7 و 8 ام اسفند ماه) برگزار خواهد شد، شرکت های مطرحی مثل نوکیا، سامسونگ، اچ تی سی، سونی و … بطور جداگانه کنفرانس ها و مراسم معرفی برگزار خواهند کرد که در ادامه مطلب جدول زمان بندی مراسم ها در روزهای مختلف را مشاهده نمایید.

اما انتظار چه اتفاقات مهمی را در این روزها داریم؟

در ادامه مطلب با ما باشید تا لیستی از مهمترین اتفاقات پیشبینی شده برای این نمایشگاه را با هم مرور کنیم.

اچ تی سی:

در این روزها ظاهرا باید منتظر فبلت میان رده Desire 8 باشیم که احتمالا با  صفحه نمایش 5.5 اینچی 720p و پردازنده اسنپ دراگون 400 به همراه 1.5 گیگابایت معرفی شود.

اما همانطور که گفته شد، HTC One 2 معرفی بصورت مراسم جداگانه و در 24 مارس خواهد داشت.

htc-desire-8

سامسونگ:

پیشبینی میشود سامسونگ مدل شماره 5 تلفن هوشمن خود را از سری Galaxy S در اولین روز نمایشگاه (2 روز بعد) معرفی کند.

بر اساس شایعات گلکسی اس 5، در دو مدل معمولی و Premium معرفی گردد که این دو مدل با قیمت های متفاوت، در برخی مشخصات نیز تفاوت خواهند داشت.

این تلفن هوشمند بر اساس تصاویر لو رفته، صفحه نمایش 5.2 اینچ خواهد داشت که در مدل عادی رزولوشن این نمایشگر 1080p خواهد بود و مدل پرمیوم، نمایشگر Quad HD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل خواهد داشت.

پردازنده اسنپ دراگون 800 به همراه 3 گیگابایت رم، باتری 3200 میلی آمپر و دوربین 16 (یا 21) مگاپیکسلی به همراه فلاش جدید سامسونگ که چند روز پیش معرفی شد و فیلم برداری 2160p از جمله مهمترین مشخصات این تلفن هوشمند خواهند بود.

galaxy-s5

اما در WMC 2014، احتمال دارد سامسونگ ورژن جدید ساعت هوشمند خود یعنی Galaxy Gear 2 را معرفی کند که البته اطلاعاتی درباره مشخصات آن به بیرون درز نکرده.

مورد بعدی هم احتمال معرفی چند تبلت میان رده که فضای بین تبلت های رده پایین Galaxy Tab 3 و تبلت های رده بالای Galaxy Tab Pro را پر کند، وجود دارد که نام پیشنهادی برای آنها Galaxy Tab 4 بوده و احتمالا شامل تبلت های 7 و 8 و 10 اینچی باشد.

سونی:

شایعاتی بر معرفی ورژن جدید تبلت Xperia Z سونی وجود دارد که در مشخصات آن جز آپگرید پردازنده به اسنپ دراگون 800 و چند تغییر جزئی دیگر، چیزی به چشم نمی خورد.

ال جی:

عرضه فبلت جدید G Pro 2 برای بازار جهانی بر اساس شایعات در این روزها انجام خواهد شد. از جمله مشخصات این فبلت قدرتمند، می توان به نمایشگر 6 اینچی 1080p به همراه پردازنده اسنپ دراگون 800 و همچنین 3 گیگابایت رم اشاره کرد.

همچنین LG مدل G1 mini را نیز چند روز پیش معرفی کرد که به احتمال زیاد مثل G pro در نمایشگاه عرضه شود و بنابر این احتمالا محصول خاص و جدیدی از LG در این روزها شاهد نخواهیم بود.

lg-g-pro-2

نوکیا:

شایعاتی وجود داشت که نوکیا قرار است سری جدید لومیا را با ویندوز فون 8.1 در این نمایشگاه معرفی کنید (مانند معرفی لومیا 1820 با نمایشگر Quad HD) که ظاهرا همان شایعه بوده اند و تابحال اطلاعات بیشتری از آن به بیرون درز نکرده که بخواهد رنگ واقعیت به آنها ببخشد.

اما شایعات پررنگ تر مربوط به معرفی اولین گوشی آندرویدی نوکیا که به صورت سری با نام Nokia X یا Nokia X A110 خوانده میشود و احتمال میرود با نام Nokia Normandy معرفی شود.

nokia-x

و درنهایت جدول زمان بندی کنفرانس های مهم MWC 2014

mwc-dates

لینک کوتاه | منبع : gsmarena – phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال