ایجاد حس لامسه در معلولین با کمک پوست پوشیدنی

زندگی طبیعی افراد معمولا پس از ایجاد معلولیت دستخوش تغییراتی زیادی می شود ، محققان همواره جهت بهبود کیفیت اندامهای مصنوعی جدید راه حلهای ابداعی را ارائه می دهند. به تازگی طرحی مشترک بین دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه نورث وسترن برای تولید پوست پوشیدنی با قابلیت ایجاد حس لامسه در فرد معلول اجرایی شده […]

زندگی طبیعی افراد معمولا پس از ایجاد معلولیت دستخوش تغییراتی زیادی می شود ، محققان همواره جهت بهبود کیفیت اندامهای مصنوعی جدید راه حلهای ابداعی را ارائه می دهند. به تازگی طرحی مشترک بین دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه نورث وسترن برای تولید پوست پوشیدنی با قابلیت ایجاد حس لامسه در فرد معلول اجرایی شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، دستگاههای قدیمی که برای ایجاد حس لامسه استفاده میشد از طریق سیمهای متصل به بدن فرد معلول عمل میکرد که این مشکل با استفاده از فناوری بی سیم در پوست پوشیدنی جدید برطرف شده است. دست و پا گیر نبودن و صرفه جویی در مصرف برق از جمله مزایای این ابداع کاربردی به شمار می آید. نوعی موتور کوچک کم مصرف به نام عملگرهای مکانیکی (Actuator) جهت تولید لرزش در مقیاس میلی متری زیر پوست کاربر در بدن فرد معلول حس لامسه را ایجاد می کند. تراشه ها و آنتن های کوچک که موجب شارژ بی سیم این فناوری می شوند در یک لایه الاستومری پوشیده شده با سیلیکون قرار گرفته اند. بعلاوه شارژ از یک فاصله معین برای افرادی که از این پوست پوشیدنی استفاده می کنند امکان حرکت راحت و انجام کارهای روزانه را فراهم می کند. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال