روند عرضه ی پردازنده های جدید اینتل در سال 2014

بر اساس اخبار جدید، اینتل بزودی سری جدید پردازنده های سرور سری E7 را روانه بازار خواهد کرد. گفته میشود سری جدید علاوه بر افزایش قدرت پردازشی تا حدود 80% نسبت به سری قبل، به دلیل استفاده از معماری 22 نانومتری، مصرف بسیار بهینه تری نیز خواهد داشت. از تفاوت های اساسی سری E7 v2 […]

بر اساس اخبار جدید، اینتل بزودی سری جدید پردازنده های سرور سری E7 را روانه بازار خواهد کرد.

گفته میشود سری جدید علاوه بر افزایش قدرت پردازشی تا حدود 80% نسبت به سری قبل، به دلیل استفاده از معماری 22 نانومتری، مصرف بسیار بهینه تری نیز خواهد داشت. از تفاوت های اساسی سری E7 v2 با سری قبلی میتوان به افزایش تعداد هسته های واقعی در هر پردازنده از حداقل 4 هسته به 6 هسته و از حداکثر 10 هسته به 15 هسته اشاره کرد. این پردازنده ها هرکدام توانایی آدرس دهی 1.5 ترابایت حافظه رم را خواهند داشت (لازم به ذکر است این مقدار در پردازنده های E5 v2 نصف این مقدار یعنی 768 گیگابایت بوده و در پردازنده های E3 فقط 32 گیگابایت حافظه پشتیبانی میشود) و بصورت دو پردازنده ای (E7-28xx v2)،  چهار پردازنده ای (E7-48xx v2) و هشت پردازنده ای (E7-88xx v2)  قابل استفاده در سرورهای جدید خواهد بود.

شایان ذکر است تمام پردازنده ها از تکنولوژی Boost اینتل بهره مند خواهند بود، مصرف آنها بین 105 تا 155 وات خواهد بود و قیمتی در حدود 1200 تا 7000 دلار بسته به مدل های متنوع خواهند داشت. (لیست مشخصات در ادامه مطلب)

intel_2014_product_launch-665x370-1

از دیگر پردازنده هایی که بزودی شاهد معرفی آنها در MWC 2014 خواهیم بود، سری جدید چیپ های اینتل اتم Bay Trail-T برای تبلت ها و اسمارت فون ها خواهد بود که گفته میشود این پردازنده ها 64 بیت بوده و در نتیجه توانایی آدرس دهی بیش از 4 گیگابایت حافظه رم را خواهند داشت. بنابراین میتوان انتظار داشت که در آینده نچندان دور، شاهد معرفی تبلت ها و یا تلفن های هوشمند با حافظه بیش از 4 گیگابایت باشیم.

البته شاید این مقدار حافظه در تبلت های آندرویدی یا ویندوز فون آنچنان لازم و ضروری نباشد، اما برای تبلت ها و آلترابوک های ویندوز 8 که از پردازنده های اتم استفاده میکنند، نوید بخش میزان کافی حافظه و رهایی از محدودیت 2 یا 3 گیگابایتی خواهد بود.

در ادامه مطلب جدول زمان بندی حدودی نسل های بعدی پردازنده های اتم و همچنین لیست پردازنده های جدید E7 v2 را می توانید مشاهده نمایید.

Intel-Launch-Roadmap-Tab

  (جدول از vr-zone)

 E7-v2-list

 (جدول از cpu-world)

لینک کوتاه | منبع : pcmag , vr-zone

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال