سامسونگ الکترو-مکانیکس، از برد های منعطف خود رونمایی کرد!

سامسونگ هنوز هیچ خبر و اطلاعاتی را از عینک هوشمند خود که رقیبی جدی برای سایر شرکت ها به حساب می آید، منتشر نکرده و به هیچ طریقی از زیر بار شایعات فرار نمی کند اما به نظر می رسد این شرکت در حال کار بر روی یک وسیله ی منعطف و یا شاید طیفی […]

سامسونگ هنوز هیچ خبر و اطلاعاتی را از عینک هوشمند خود که رقیبی جدی برای سایر شرکت ها به حساب می آید، منتشر نکرده و به هیچ طریقی از زیر بار شایعات فرار نمی کند اما به نظر می رسد این شرکت در حال کار بر روی یک وسیله ی منعطف و یا شاید طیفی از وسایل مختلف که انعطاف پذیر می باشند، کار می کند.

به تازگی تصاویر جدیدی از بخش الکترو-مکانیکس سامسونگ منتشر شده است که در آن PCB (فیبر مدار چاپی) هایی نشان داده می شود که قابلیت انعطاف دارند و می توانند بر روی صورت قرار گرفته یا به صورت یک حلقه بر روی مچ دست شما عمل کنند که شاید این طرح، مربوط به نوعی ساعت هوشمند باشد و البته شکل ها و طرح های مختلف دیگری که همگی، از ساخته های جدید سامسونگ می باشند.

یکی از PCB های جدیدی که توسط سامسونگ الکترو-مکانیکس طراحی شده است، HDI-Flex نام دارد و می تواند به صورت کاملا آزادانه خم شود. این PCB جدید، تمامی ویژگی های PCB های قدیمی و سفت را در بر دارد و این تکنولوژی جدید از سوی سامسونگ، می تواند گامی موثر در حوزه ی طراحی ابزارآلات پوشیدنی برای طراحان باشد.

اما فیبر مدار چاپی یا PCB ای که در ساختار عینک هوشمند گوگل، Google Glass، به کار گرفته شده است، یک جفت PCB قدیمی می باشد که در ساختار تلفن های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، دیده می شود. به همین دلیل، عملکرد این PCB ها به گونه ای می باشد که ظرافت پایین تری را به همراه خود دارد و سبب می شود به هنگام استفاده از عینک هوشمند گوگل، شیشه ی آن و قسمت های دیگر، از صورت انسان بیرون بزنند.

اما برد ها و PCB هی منعطف و جدیدی که شرکت سامسونگ طراحی کرده است، با انعطاف پذیری ای که دارند، سبب می شوند تا فضای کمتری به عینک اختصاص پیدا کند و تمامی صورت به وسیله ی عینک، پوشیده شود. حتی می توان از این برد ها برای طراحی وسیله های پیچ خورده یا وسیله های خلاقانه تری استفاده کرد که همه و همه، به لطف تکنولوژی جدید سامسونگ می باشد.

firstface-820x420-600x307

در تصاویری که توسط سامسونگ منتشر شده است، وسیله هایی دیده می شود که از آنها می توان به صورت بدون سیم و وایرلس، ابزار آلات مختلف همچون ساعت های هوشمند را شارژ کرد! که این مسئله، می تواند به موضوع استفاده ی راحت تر از شارژرهای مختلف و در شرایط بهتر، کمک شایانی کند. وسایل و ابزار آلات دیگری از سامسونگ نیز دیده می شود که هنوز اطلاعات خاصی در رابطه با آنها منتشر نشده است.

در حال حاضر، بیش از یک سال شده است که شایعه ی ساخت یک عینک هوشمند توسط سامسونگ در سراسر جهان پخش شده است، شایعاتی که خبر از حضور Samsung Gear Glass می دهد. در کنار این شایعه، شایعه ی دیگر از تلاش سامسونگ برای ساخت هدفون های هوشمند در ابتدای سال جاری منتشر شده بود که صحت آن نیز هنوز مشخص نشده است.

اما سامسونگ به صورت رسمی اعلام کرده است از گجت جدید خود با نام Gear Blink که از سیستم عامل تایزن استفاده می کند، در مارس سال 2015 رونمایی خواهد کرد.

لینک کوتاه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال