معرفی دوربین چهارگانه سامسونگ در Galaxy A9 2018

همین چند سال پیش بود که اکثر کاربران گوشی از عرضه و تولید گوشی‌هایی با دوربین دوگانه هیجان‌زده شده بودند، اما اکنون سامسونگ برای اولین بار اقدام به معرفی گوشی جدید خود با دوربین چهارگانه کرده است. Galaxy A9 2018 چند روز پیش رونمایی شد و مهم‌ترین خصیصه‌ای که در آن دیده می‌شود دوربین چهارگانه […]

همین چند سال پیش بود که اکثر کاربران گوشی از عرضه و تولید گوشی‌هایی با دوربین دوگانه هیجان‌زده شده بودند، اما اکنون سامسونگ برای اولین بار اقدام به معرفی گوشی جدید خود با دوربین چهارگانه کرده است. Galaxy A9 2018 چند روز پیش رونمایی شد و مهم‌ترین خصیصه‌ای که در آن دیده می‌شود دوربین چهارگانه است. در ادامه در مورد ویژگی‌های این گوشی بیش‌تر خواهیم گفت.

دوربین

گفته شد که مهم‌ترین ویژگی گوشی جدید سامسونگ، ابداعی بودن دوربین آن است. استفاده از دوربین چهارگانه برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد و بنابراین بهتر است نه تنها ابتدا از آن آغاز کنیم، بلکه تمرکز بیش‌تری هم روی آن داشته باشیم.

4 دوربین در قسمت دوربین این دستگاه ه کار گرفته شده‌اند. دوربین اصلی از لنزی 24 مگا پیکسلی برخوردار بوده که دریچه دیافراگم آن f/1.7 است. این مقدار پیکسل و البته این مقدار دریچه دیافراگم، به جز چهارگانه بودن دوربین، نیز از جمله مواردی هستند که از آن‌ها می‌توان به عنوان نقاط مثبت Galaxy A9 2018 در قسمت دوربین نام برد.

Galaxy A9 2018

دوربین دوم لنزی از نوع تله فوتو دارد و وضوح آن 10 مگاپیکسل است. دریچه دیافراگم این لنز f/2.4 بوده و به واسطه‌ی آن می‌توان زوم اپتیکال دو برابری را انجام داد. لنز سوم از نوع فوق عریض است و به واسطه‌ی پوشش زاویه‌ای 120 درجه می‌تواند در ثبت تصاویری با نمایی وسیع‌تر به کار آید. این لنز از 8 مگاپیکسل وضوح برخوردار بوده و گشودگی دیافراگم آن f/2.4 است. سرانجام لنز چهارم برای ارزیابی عمق به کار می‌رود. به واسطه‌ی این لنز 5 مگاپیکسلی امکان تغییر عمق سوژه نیز وجود دارد.

بنابراین، چنان‌که پیداست، هر یک از این لنزها کاری متفاوت انجام می‌دهند و نتیجه‌ی آن‌ها می‌تواند تصویری فوق‌العاده باشد. ذکر این نکته نیز لازم است که دوربین این گوشی جدید سامسونگ بر پایه‌ی هوش مصنوعی کار می‌کند. یعنی می‌تواند مانند دوربین گلکسی اس 9 صحنه را تشخیص داده و شرایط و تنظیمات را متناسب با آن تغییر دهد. در آخر گفتنی است که دوربین سلفی گلکسی A9 2018 نیز مانند دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی بوده و از دریچه دیافراگم f/2.2 برخوردار است.

طراحی

از لحاظ طراحی مورد جدیدی در این گوشی وجود ندارد. البته این به معنای زیبا نبودن این دستگاه نیست. اندازه‌ی صفحه نمایش این گوشی جدید سامسونگ، 6.3 اینچ بوده و ابعاد آن 162.5* 77* 7.8 میلی متر است. قاب گوشی فلزی است و پنل جلویی و پشتی آن جنسی از شیشه دارند.

Galaxy A9 2018

خبر خوبی که برای طرفداران جک سه و نیم میلیمتری وجود دارد این است که بر روی بدنه‌ی این دستگاه ی جک 3.5 میلی متری تعبیه شده که در کنار پورت USB-C قرار داده شده است. ضمناً در صورتی که گوشی در بازار عرضه شود، امکان انتخاب سه رنگ وجود خواهد داشت: آبی، صورتی و مشکی. قابل ذکر است که اسکنر اثر انگشت گلکسی A9 2018 در پشت گوشی در کنار دوربین چهارگانه قرار دارد.

سخت افزار و نرم افزار

از پردازنده‌ای میان رده در این گوشی استفاده شده است. پردازنده‌ی اسنپ دراگون 660 با هشت هسته مسئولیت پردازش فرآیندهای گلکسی A9 جدید را بر عهده دارد. این دستگاه قرار است با دو رم مختلف، یکی 8 گیگی و دیگری 6 گیگی، روانه‌ی بازار شود. در هر دو نسخه حافظه داخلی 128 گیگابایتی بوده که امکان استفاده از کارت حافظه خارجی تا 512 گیگابایت نیز برای آن‌ها وجود دارد. ضمناً از اندروید اوریو در این دستگاه استفاده شده و خبری از اندروید 9 یا پای نیست. البته احتمال آن که در آینده این اندروید برای گوشی عرضه شود وجود دارد.

Galaxy A9 2018

باتری و صفحه نمایش

از باتری 3800 میلی آمپری در این گوشی استفاده شده که به نسبت باتری گلکسی اس 9 باتری قدرت‌مندتری است. در گلکسی ای 9 جدید خبری از شارژ بی سیم نیست، اما از شارژ سریع یا همان فست شارژ پشتیبانی می‌شود. صفحه نمایش نیز طبق معمول از نوع AMOLED و اندازه‌ای 6.3 اینچی دارد. رزولوشن آن نیز 2220*1080 است.

قیمت و زمان عرضه

قیمت پایه‌ی این گوشی جدید سامسونگ 599 یورو بوده و قرار است از ماه آینده به بازار عرضه شود. بایستی منتظر ماند و دید که از گلکسی A9 2018 چه استقبالی به عمل می‌آید. جهت اطلاع از دیگر خبرهای دنیای فناوری، به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال