شروع تولید انبوه اولین حافظه 15 نانومتری جهان در توشیبا

شرکت توشیبا در توکیو امروز اعلام کرد که برای نخستین بار در جهان شروع به تولید حافظه های فلش برای درایو های SSD با تکنولوژی 15 نانومتری کرده که با قرار دادن 2 بیت در هر سلول در فرایند ساخت، به حجم 128 گیگابیت (16 گیگابایت) در هر قطعه حافظه رسیده است. حال قرار است خط تولید […]

شرکت توشیبا در توکیو امروز اعلام کرد که برای نخستین بار در جهان شروع به تولید حافظه های فلش برای درایو های SSD با تکنولوژی 15 نانومتری کرده که با قرار دادن 2 بیت در هر سلول در فرایند ساخت، به حجم 128 گیگابیت (16 گیگابایت) در هر قطعه حافظه رسیده است.

حال قرار است خط تولید پرچمدار قبلی خود که برای فلش های 19 نانومتری طراحی شده بود، با تکنولوژی جدید جایگزین شده و از آخر آوریل (چند روز دیگر) تولید انبوه این چیپ ها آغاز شود.

همچنین ضمن این خبر اعلام شده که توشیبا موفق به ساخت کوچک ترین چیپ در کلاس خود شده و نکته مهمتر آن که سرعت نوشتن اطلاعات در آن همانند فلش های 19 نانومتری خواهد بود، اما سرعت خواندن اطلاعات با افزایش 30 درصدی به 533 مگابیت برثانیه در هر چیپ رسیده است که نشان دهنده پیشرفت دیگری در زمینه تولید چیپ های حافظه میباشد.

توشیبا همچنین اعلام کرده است که در حال تحقیق بر روی جای دادن 3 بیت در هر سلول حافظه (به جای 2 بیت در سلول) در تکنولوژی ساخت 15 نانومتری حافظه های فلش میباشد و احتمال میرود خط تولید این چیپ ها نیز تا دو ماه ژوئن 2014 (حدود 2 ماه دیگر) آماده بهره برداری باشد.

این شرکت یک کنترلر مخصوص تلفن های هوشمند و تبلت ها نیز در دست توسعه دارد که از این طریق احتمالا بزودی شاهد حضور آخرین تکنولوژی ساخت حافظه های فلش با سرعت های بسیار بالا و در تلفنهای هوشمند و تبلت ها خواهیم بود.

لینک کوتاه | منبع : toshiba

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال