رونمایی سامسونگ از نسل چهارم هاردهای جامد V-NAND با ظرفیت 32 ترابایت

به تازگی شرکت سامسونگ از نسل چهارم هادرهای جامد با حافظه‌های Vertical NAND رونمایی و آنها را تحت عنوان پر سرعت‌ترین هاردهای مبتنی بر حافظه‌های V-NAND برای استفاده در کارهای حرفه‌ای و سرورها، معرفی کرد. افزایش ظرفیت این هاردهای جامد ا 32 ترابایت یکی از مواردی است که باعث شده تا توجه‌ها سوی این محصول جدید جلب […]

به تازگی شرکت سامسونگ از نسل چهارم هادرهای جامد با حافظه‌های Vertical NAND رونمایی و آنها را تحت عنوان پر سرعت‌ترین هاردهای مبتنی بر حافظه‌های V-NAND برای استفاده در کارهای حرفه‌ای و سرورها، معرفی کرد.

افزایش ظرفیت این هاردهای جامد ا 32 ترابایت یکی از مواردی است که باعث شده تا توجه‌ها سوی این محصول جدید جلب شده و بتوان آن را گامی جدید در پیشبرد اهداف دنیای IT تلقی کرد. این هاردهای جدید می‌توانند با ظرفیت بسیار بالایی که دارند، علاوه بر برطرف کردن نیازهای متخصصین، هزینه‌های کلی ساخت و مصرف را نیز تا حد زیادی کاهش دهند.

اینطور که مدیران سامسونگ اعلام کرده‌اند، نسل جدید حافظه‌های V-NAND می‌توانند سرعت و پایداری بسیار زیادی را به همراه داشته باشند. در این هاردها، تعداد سلول‌ها در هر ردیف تا 64 لایه افزایش پیدا کرده که هر کدام از این لایه‌ها، ظرفیت 512 گیگابایتی دارند و در نهایت، هارد جامدی که پیش روی کاربران قرار گرفته، 32 ترابایت (یا 32,768 گیگابایت) ظرفیت دارد. همچنین سرعت تقریبی ورودی و خروجی در این لایه‌ها، برابر با 800 مگابایت در ثانیه بوده که این موضوع، توانایی سامسونگ در تولید محصولاتی با سرعت بسیار بالا را نشان می‌دهد.

Samsung announces 4th Generation V-NAND and 32TB SSD in 2.5 package3

سامسونگ قصد دارد هاردهای جامد جدید مبتنی بر نسل چهارم از حافظه‌ V-NAND خود را تا سه ماهه‌ پایانی سال جاری در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد. بر اساس اطلاعات تخمینی، این هاردها با ظرفیت بسیار بالایی که دارند، می‌توانند نیازها به فضای ذخیره‌سازی را تا 40 درصد کاهش دهند.

تکنولوژی‌های بسیار خوبی که سامسونگ در تولید این هاردهای جامد به کار گرفته، باعث شده تا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به شکل فوق‌العاده‌ای به ترتیب تا 1500 و 900 مگابایت در ثانیه افزایش پیدا کند. علاوه بر این، سازندگان اندازه این هاردهای جامد را نیز کاهش داده و با عرضه کردن در ابعاد 2.5 اینچی، وزن آن را به تنها 1 گرم رسانده‌اند! چنین اندازه و وزن پایینی، سبب شده تا از همین حالا بتوان به استفاده از این هاردها در نسل بعدی نوت‌بوک‌ها و لپتاپ‌ها فکر کرد.

 Samsung announces 4th Generation V-NAND and 32TB SSD in 2.5 package2

سال آینده شرکت سامسونگ قصد دارد تا هاردهای جامد جدیدی با حافظه‌های BGA را در اختیار کاربران قرار دهد، حافظه‌هایی که به تکنولوژی FO-PLP مجهز شده و توسط Samsung Electro-Mechanics توسعه داده خواهند شد.

علاوه بر این، سامسونگ هاردهای جامد جدیدی با تاخیر بسیار پایین را نیز توسعه و آنها را Z-SSD نام‌گذاری کرده است. طراحی منحصر به فرد کنترلر این هاردهای جامد باعث شده تا سامسونگ بتواند با عملکرد حافظه‌های NAND را به آخرین حد خود برساند. اینطور که سامسونگ اعلام کرده، این حافظه‌ها تا 4 برابر سریع‌تر از حافظه‌های به کار رفته در دیگر محصولات عمل کرده و تاخیر زمانی آن نیز تا 1.6 برابر، کمتر از هارد جامد قدرتمند Samsung PM963 NVMe خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال