فرودگاه دبی وادار به توقف خروج هواپیماهای بدون سرنشین شد

به گزارش نیویورک تایمز فعالیت غیرقانونی هواپیماهای بدون سرنشین صبح روز جمعه در فرودگاه بین المللی دبی منجر شد تا تمام پرواز های خروجی خود را به مدت 30 دقیقه متوقف کند . در خلال خاموش شدن ، که از ساعت 10:13 تا 10:45 بعدازظهر به طول انجامید ، زمان پرواز سومین فرودگاه جهان بود. […]

به گزارش نیویورک تایمز فعالیت غیرقانونی هواپیماهای بدون سرنشین صبح روز جمعه در فرودگاه بین المللی دبی منجر شد تا تمام پرواز های خروجی خود را به مدت 30 دقیقه متوقف کند . در خلال خاموش شدن ، که از ساعت 10:13 تا 10:45 بعدازظهر به طول انجامید ، زمان پرواز سومین فرودگاه جهان بود. امارات متحده عربی به طور مستقیم قوانین حمل هواپیماهای بدون سرنشین در 5 کیلومتری فرودگاه را ممنوع کرده است.

دبی از دسته فرودگاه هایی است که باید به دلیل فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین پرواز را متوقف کند. مهم ترین اختلال در انگلستان زمانی که اتفاق افتاد که دومین فرودگاه بزرگ آن، گاتویک، در کریسمس و به مدت یک روز بسته شد البته پس از این اتفاق هواپیماهای بدون سرنشین زیادی بارها و بارها در نزدیکی باند فرودگاه دیده شدند . علیرغم تحقیقات پلیس در سطح بالا ، مجرمان این اتفاقات هنوز پیدا نشده اند.

این حوادث باعث شده است تا فرودگاه های گاتویک و هیترو در سرمایه گذاری تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین برای جلوگیری از اختلال بیشتر عقب نشینی کنند . فرودگاه بین المللی دبی، تکنولوژی هواپیمای بدون سرنشین Skytrax خود را در شرایط تجربه شده سال 2016 خریداری نمود .

DJI سازنده هواپیماهای بدون سرنشین نیز راه حل خود را برای مشکل با پیشرفته ترین geofencing راه اندازی کرده است تا مانع عبور محصولاتش در فضای محدود شده شود. با این حال، فرودگاه دبی در اینگونه موارد بروز رسانی نمی شود زیرا نرم افزار جدید فقط یک انتخاب از کشورهای اروپایی را پوشش می دهد.

با وجود توجه بیشتر به خطرات هواپیماهای بدون سرنشین و پرواز در نزدیکی فرودگاه ها ، مشخص است که راه حل های موجود هنوز هم از نظر کامل هستند و ممکن است سرمایه گذاری بیشتر روی فرودگاه ها و تولید کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین حل آنها باشد. برای دیدن خبرهای دیگر به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال