مکافی: 80% کپی های بازی Flappy Bird دارای ویروس و مشکل امنیتی هستند

بازی بسیار ساده، جذاب و البته پر مخاطب Flappy Bird شاید یکی از پر حایشه ترین بازیهای امسال نیز بوده است. این بازی درحالی که همه درباره ی شدتِ اعتیاد آور بودنش حرف میزدند و روز به روز به طرفداران بازی اضافه میشد، روزانه 50 هزار دلار برای طراحان بازی سود دهی داشت و آنها […]

بازی بسیار ساده، جذاب و البته پر مخاطب Flappy Bird شاید یکی از پر حایشه ترین بازیهای امسال نیز بوده است.

این بازی درحالی که همه درباره ی شدتِ اعتیاد آور بودنش حرف میزدند و روز به روز به طرفداران بازی اضافه میشد، روزانه 50 هزار دلار برای طراحان بازی سود دهی داشت و آنها را بزودی تبدیل به میلیونرهای بزرگی کرد.

اما پس از مدتی، Dong Nguyen طراح این بازی، با احساس این میزان اعتیاد آور بودن آن، تصمیم گرفت تا فلَپی بیرد را از تمام اپ استورها جمع آوری کند و درواقع پروژه بازی متوقف شد که البته شاید این کار به جای کمک به جوامع، از طرف دیگری یک ضربه به آنها وارد کرد. چرا که خیلی زود سیلی عظیم از بازیهایی که با نام و شکل بسیار شبیه به فلَپی بیرد طراحی شده بودند وارد اپ استورها شدند.

و امروز بر اساس بررسیهای شرکت امنیتی مکافی (McAfee) از کپی های این بازی (اپلیکیشن هایی که بر اساس این بازی شکل گرفته اند) که تعداد آنها نیز بسیار زیاد است، به این نتیجه رسیده که 80 درصد از اپلیکیشن های غیر اصل دارای ویروس malware هستند که امکان دزدی اطلاعات تلفنهای هوشمند و تبلت ها را برای برنامه نویس آن فراهم میکند و این درحالی است که اکثر قریب به اتفاق استفاده کنندگان از آن، بدون هیچ نرم افزار امنیتی مانند آنتی ویروس از تلفن هوشمند خود استفاده میکنند.

درنهایت این تصمیم Nguyen نیز آنچنان پایدار نبود و فلپی بیرد اصلی دوباره وارد اپ استورهای مختلف شد و همین موضوع نیز باعث افت تعداد دانلود بازی های مشابه و غیر اصلی شد که از نظر امنیتی مشکل داشتند.

لینک کوتاه | منبع : phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال