نسل جدید کنکورد، قادر خواهد بود تا فاصله ی بین لندن و نیویورک سیتی را در طی 3 ساعت بپیماید!

شرکت آمریکایی Lockheed Martin در حال کار بر روی نسل جدیدی از هواپیمای سریع کنکورد می باشد که می تواند آینده ی دنیای نقل و انتقالات هوایی را تغییر دهد. جت جدیدی که این شرکت بر روی آن کار می کند، N+2 نام دارد و می تواند برای فعالیت های سیاسی و اقتصادی و حتی عمومی، مورد […]

شرکت آمریکایی Lockheed Martin در حال کار بر روی نسل جدیدی از هواپیمای سریع کنکورد می باشد که می تواند آینده ی دنیای نقل و انتقالات هوایی را تغییر دهد. جت جدیدی که این شرکت بر روی آن کار می کند، N+2 نام دارد و می تواند برای فعالیت های سیاسی و اقتصادی و حتی عمومی، مورد استفاده قرار بگیرد.

هواپیماهای فعلی به قدر سریع هستند که فاصله ی نیویورک سیتی و لندن را در دو ساعت و نیم طی کنند اما همچنان نمی توانند نیاز های افراد مختلفی را برطرف کنند و تولین نسل دوم از جت کنکورد، دقیقا به همین منظور است. هواپیمای فراصوتی N+2 ظرفیت 80 نفر را دارا می باشد و ساختاری سه موتوره دارد، به گونه ای که یک موتور در قسمت بالایی و وسط آن قرار دارد و دو موتور دیگر نیز در قسمت های پایینی بال قرار دارند تا شکست دیوار صوتی را کمتر کنند. البته شرکت Lockheed Martin تنها شرکتی نیست که به دنبال ساخت چنین جتی است.

شرکت آمریکایی Aerion نیز به دنبال ساخت جتی با سرعت فراصوتی است، جتی که می تواند همچون N+2، فاصله ی نیویورک و لندن را طی 3 ساعت طی کند. این هواپیما AS2 نام گذاری شده است و می تواند فاصله ی بین توکیو و لس آنجلس را در مدت 6 ساعت طی کند. سرعت اعلام شده برای این جت، 1217 مایل بر ساعت می باشد، سرعتی نزدیک به سرعت کنکورد که برابر با 1350 مایل در ساعت است.

شرکت Aerion اعلام کرده است که AS2 بیش از 100 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و زمان تخمینی تست و اولین پرواز آن، سال 2019 اعلام شده است. البته AS2 قادر خواهد بود تا تنها 12 نفر را با خود ببرد و به منظور فعالیت های اقتصادی ساخته خواهد شد.

شرکت ایرباس نیز به همراه شریک آمریکایی خود اعلام کرده است که در حال ساخت جتی فراصوتی می باشد و سال 2021، آن را تست می کند و این هواپیما قادر خواهد بود تا اولین پرواز خود را در سال 2022 تجربه کند. البته باید توجه داشت که تردد این هواپیماها و جت ها که دیوار صوتی را می شکنند، توسط دولت آمریکا و به علت سر و صدای بسیار زیادی آنها، منع شده اند…

لینک کوتاه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال