رونمایی ایرباس از پهباد جدید و پرینت‌شده Thor

شرکت بزرگ ایرباس نیازی به معرفی ندارد و شاید بتوانیم آن را یکی از بزرگ‌ترین هواپیماسازان در سراسر جهان در نظر بگیریم. چندی پیش بود که این شرکت با معرفی یک موتورسیکلت تولید شده به کمک پرینترهای سه‌بعدی در صدر بسیاری از خبرگزاری‌ها قرار گرفت. حال این شرکت همزمان با برگزاری نمایشگاه هوایی برلین، از […]

شرکت بزرگ ایرباس نیازی به معرفی ندارد و شاید بتوانیم آن را یکی از بزرگ‌ترین هواپیماسازان در سراسر جهان در نظر بگیریم. چندی پیش بود که این شرکت با معرفی یک موتورسیکلت تولید شده به کمک پرینترهای سه‌بعدی در صدر بسیاری از خبرگزاری‌ها قرار گرفت. حال این شرکت همزمان با برگزاری نمایشگاه هوایی برلین، از پهباد جدیدی با نام Thor که به وسیله‌ی پرینترهای سه‌بعدی تولید شده، رونمایی نمود.

در ابتدا باید اشاره داشته باشیم که هر چیزی که در این هواپیما وجود دارد، به کمک پرینترهای سه‌بعدی و از مواد پلی‌آمید تولید شده و تنها در ساخت بخش‌های الکترونیکی از مواد معمول استفاده شده است. نتیجه‌ی چنین چیزی، یک پهباد رباتیک 13 فوتی با وزن بسیار پایین 46 پوند می‌باشد که همین موضوع توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

این‌طور که ایرباس اعلام کرده، با تولید شدن پرینترهای سه‌بعدی بزرگ، حالا مهندسین این شرکت قادر به تولید قطعاتی با اندازه‌ی 15 اینچ هستند. همچنین یکی از موارد بسیار جذاب در مورد این پهباد، تولید بخش مربوط به موتور آن است. این‌طور که مدیران ایرباس اعلام کرده‌اند، بخش تزریق موتور این پهباد پیش‌تر به کمک 270 قطعه مختلف تولید می‌شده که حالا و به کمک تکنیک‌های جدید، این تعداد به 3 قطعه کاهش پیدا کرده است.

باید اشاره داشته باشیم که پهباد Thor، محصولی مهندسی و پیشرفته به حساب می‌آید و شاید کمتر باید به توانایی‌های فیزیکی آن توجه کنیم. همین‌طور با تولید شدن این پهباد، می‌توانیم نمایی از فعالیت‌های احتمالی و آتی ایرباس و دیدگاه آن‌ها برای تولید هواپیماها و پهبادها را پیش روی خود قرار دهیم. استفاده از تکنیک پرینترهای سه‌بعدی برای ساخت تمام و کمال بخش‌های یک پهباد، می‌تواند علاوه بر کاهش دادن هزینه‌های ساخت، به محیط زیست و آلودگی کمتر محیط نیز کمک بسزایی نماید.

مدیران ایرباس اذعان داشته‌اند که تا سال 2020 و همزمان با آغاز به کار لانچر (پرتاب‌کننده) Ariane 6 که هم‌اکنون توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) در حال ساخت و توسعه است، هزینه‌های ساخت را به کمک تکنولوژی مربوط به پرینترهای سه‌بعدی تا حد فوق‌العاده زیادی کاهش خواهد داد و این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که ایرباس قادر به استفاده از این تکنیک در دستگاه‌ها و وسایل نقلیه را به صورت کامل داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال