اتومبیل‌های خودران را فراموش کنید، ایرباس به دنبال توسعه تاکسی‌های هوایی خودران می‌باشد

امروزه بسیاری از شرکت‌های برزگ بر روی خودروهای هوشمند و توانایی حرکت خودکار آنها کار کرده و تصور می‌کنند که آینده دنیای تکنولوژی می‌تواند از آن اتومبیل‌های خودران باشد. البته شکی نیست که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، اما ایرباس آینده را به شکل دیگری می‌بیند و بر روی برنامه‌ای جدید با نام CityAirbus […]

امروزه بسیاری از شرکت‌های برزگ بر روی خودروهای هوشمند و توانایی حرکت خودکار آنها کار کرده و تصور می‌کنند که آینده دنیای تکنولوژی می‌تواند از آن اتومبیل‌های خودران باشد. البته شکی نیست که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، اما ایرباس آینده را به شکل دیگری می‌بیند و بر روی برنامه‌ای جدید با نام CityAirbus کار می‌کند. مدیران ایرباس می‌خواهند روزی تاکسی‌های هوایی خودران را توسعه داده و در اختیار کاربران قرار دهند.

اینطور که ایرباس اعلام کرده، این برنامه به منظور جلوگیری از تلف شدن زمان و پول در ترافیک‌های بسیار سنگین و آزاردهنده بوده و تاکسی‌های هوایی می‌توانند راه حلی برای برطرف کردن این موضوع باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، هزینه‌هایی که دولت برای ترافیک و کنترل آن در شهرهای مختلف انجام می‌دهد، بسیار بالاست. در مطالعه‌ای، میزان هزینه سالانه تنها در شهر سائوپائولو، 31 میلیارد دلار اعلام شده که میزان فوق‌العاده بالاییست. همچنین در مطالعات دیگر، مشخص شده که شهروندان لندن، سالانه به طور متوسط، زمانی به اندازه 35 روز کاری را در ترافیک‌ها از دست می‌دهند. این موضوع در شهرهایی همچون توکیو بسیار سخت‌تر بوده و زمان آن بیشتر اعلام شده است.

اینجاست که برنامه CityAirbus می‌تواند موثر واقع شود و ایرباس واقعا قصد انجام دادن آن را دارد. کاربران به سادگی می‌توانند به کمک یک اپلیکیشن، نزدیک‌ترین محل برای سوار شدن را انتخاب کرده و در کنار دیگر مسافران، سوار این تاکسی‌ها شود. شاید تصور کنید که هزینه‌ی این تاکسی‌های هوایی می‌تواند بسیار بالا باشد، اما ایرباس اعلام کرده که این هزینه‌ی آنها احتمالا با تاکسی‌های شهری برابر باشد! هر چند بنا بر این است که این سرویس در ابتدا به همراه راننده راه‌اندازی شود، اما هدف نهایی، خودران بودن کامل این تاکسی‌های هوایی می‌باشد.

البته موانع بسیار زیادی پیش روی این پروژه و توسعه آن وجود دارد که از جلمه آن می‌تواند نبود تکنولوژی‌ها و بستر مناسب آن و همچنین محدودیت‌های نظارتی اشاره کرد. البته این موضوع نیز دور از انتظار نبوده چرا که پس از چندین سال، هنوز بستر مناسب برای خودروهای الکتریکی مهیا نشده و شاید تا پایان این دهه‌ی میلادی طول بکشد تا سازنگان به جایگاهی که در این زمینه می‌خواهند، برسند.

هنوز هیچ برنامه زمانی مشخصی در مورد تاریخ انجام شدن این پروژه اعلام نشده، اما ایرباس اعلام کرده که تا پایان سال 2017، یک هلیکوپتر خودران با نام Project Vahana را معرفی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال