هارد های 8 ترابایتی سیگیت با قیمت باورنکردنی در حال عرضه شدن می باشند!

شرکت بزرگ سیگیت هرگز به تولیدات و هارد های خود که در بازار وجود دارند راضی نمی شود و همواره به دنبال عرضه ی محصولات جدید می باشد. حال هارد های 8 ترابایتی سیگیت با قیمت باورنکردنی که به نفع هر دو طرف می باشد، در حال عرضه شدن می باشد. این هارد های جدید […]

شرکت بزرگ سیگیت هرگز به تولیدات و هارد های خود که در بازار وجود دارند راضی نمی شود و همواره به دنبال عرضه ی محصولات جدید می باشد. حال هارد های 8 ترابایتی سیگیت با قیمت باورنکردنی که به نفع هر دو طرف می باشد، در حال عرضه شدن می باشد.

این هارد های جدید که از تکنولوژی Shingled Magnetic Recording (به اختصار SMR) استفاده می کنند، با اندازه ی 3.5 اینچ و ظرفیت 8 ترابایت و قیمت تنها 165 یورو یا 260 دلار، عرضه می شوند. فن آوری جدید SMR به افزایش فضای هارد و کمتر شدن فضای از دست رفته برای ذخیره سازی اطلاعات کمک کند و این امکان را می دهد که اطلاعات تا 25 درصد بیشتر ذخیره شوند.

اما این هارد ها تا چه اندازه ای مقرون به صرفه می باشند؟ برخی کاربران برای سرعت بالاتر هارد ها، پول پرداخت می کنند و می توان این موضوع را در رابطه با هارد های جامد یا SSD جستجو کرد که سرعت آنها تا 550 مگابایت در ثانیه می باشد اما فن آوری SMR تنها تا سرعت 150 مگابایت بر ثانیه را به ارمغان می آورد. اینجا دقیقا همان جایی است که می توان در کنار SSD ها، از HDD های با ظرفیت بالا برای بکاپ گیری یا استفاده از اطلاعات دیگر استفاده کرد که اگر بخواهید 8 ترابایت فضا را برای این کار به خدمت بگیرید، نیازمند پرداخت هزینه ی بسیار بالایی می باشید اما این هارد ها قیمت فوق العاده پایین تری دارند!

هم اکنون این هارد ها در فروشگاه هایی همچون آمازون عرضه می شوند اما به سختی می توان آنها را در بازار یافت. اما به نظر می رسد در کنار این هارد های 8 ترابایتی، شاهد حضور هارد های 5 و 6 ترابایتی نیز باشیم.

لینک کوتاه | منبع : Pocket-Lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال