Super VOOC اوپو سریع‌ترین شارژر جهان

قابلیت Fast Charging ( شارژ سریع) معمولا استانداردی برای گوشی هوشمند رده بالا به شمار می‌رود. این قابلیت با افزایش سرعت شاژر شدن گوشی‌های هوشمند، باعث شده تا همه‌ی کاربران از پروسه کند پیشرفت‌ باتری‌ها غافل شوند. فناوری شارژ سریع شرکت کوالکام را می‌توان در اغلب گوشی‌های هوشمند یافت که همواره در حال به‌روز شدن […]

قابلیت Fast Charging ( شارژ سریع) معمولا استانداردی برای گوشی هوشمند رده بالا به شمار می‌رود. این قابلیت با افزایش سرعت شاژر شدن گوشی‌های هوشمند، باعث شده تا همه‌ی کاربران از پروسه کند پیشرفت‌ باتری‌ها غافل شوند. فناوری شارژ سریع شرکت کوالکام را می‌توان در اغلب گوشی‌های هوشمند یافت که همواره در حال به‌روز شدن است. حتی اپل نیز روشی دیگر از این قابلیت را برای آیفون‌های جدید فراهم کرده تا شما را مجاب کند شارژر‌های MacBook، کابل USB-C و کابل Lighting را به لیست خرید خود اضافه نمایید. برای مطلع شدن از جدیدترین اخبار تکنولوژی با تک نیوز همراه باشید.

اما شاید بهترین نتایجی که ما در این حوزه تاکنون شاهد آن بوده‌ایم مربوط به سیستم اختصاصی Dash Charge وان پلاس می‌شود که جریان را افزایش می‌دهد و برای استفاده از آن نیاز به کابل و شارژر مخصوص دارید. این دقیقاً همان تکنولوژی‌ای است که شرکت اوپو نیز از آن با نام VOOC (مخفف عبارت Voltage Open Loop Multi-step Constant-Current Charging می‌باشد) یاد می‌کند و عنوان نفس عمیق (deep breath) را برای آن انتخاب کرده است. هم اکنون شرکت اوپو با تکنولوژی Super VOOC دوباره بازگشته و نتایج چشمگیر و خیره کننده‌ای را به دست آورده است.

فقط 35 دقیقه نیاز است تا نسخه Automobili Lamborghini Edition گوشی Oppo Find X توسط فناوری Super VOOC شارژ شود. صفر تا 100 این گوشی تنها در 2100 ثانیه صورت می‌پذیرد و در عرض 10 دقیقه 34 درصد از ظرفیت باتری پر می‌شود. طبق تست انجام شده، شارژ باتری این گوشی پس از سپری کردن 15 دقیقه به 50 درصد می‌رسد و در 20 دقیقه دو سوم از آن را پر می‌کند و پس از گذشت نیم ساعت با رقم 92 درصد رو به رو خواهید شد.

می‌توانیم به راحتی اعلام کنیم که این سریع‌ترین زمان صرف شده برای باتری یک گوشی هوشمند است تا فول شارژ شود ( این زمان دقیقا با وعده‌ی شرکت اوپو تطابق دارد). این در حالی است که باتری گوشی Find X Lamborghini اصلا کوچک نیست و ظرفیتی معادل 3400 میلی آمپر دارد که تا حدودی از باتری 3700 میلی آمپری مدل معمولی Find X کمتر است اما با این حال نباید از حجم بیشتر آن نسبت به باتری 3300 میلی آمپری گوشی OnePlus 6 چشم پوشی کرد.

گوشی OnePlus 6، در مدت زمانی که گوشی Find X Lamborghini کاملا شارژ می‌شود، با استفاده از فناوری Dash Charge تنها 60 درصد از ظرفیت باتری خود را پر شده می‌بیند و برای 40 درصد باقی مانده نیاز به 45 دقیقه دیگر دارد. باید یادآوری کنیم که این فناوری تا پیش از معرفی Super VOOC، به عنوان بهترین تکنولوژی شارژ در کلاس خود محسوب می‌شد. برای مثال، راهکار USB-C PD اپل برای گوشی آیفون ایکس در 30 دقیقه 50 درصد آن را شارژ می‌کند و توجه داشته باشید که ظرفیت باتری این گوشی بسیار کمتر از OnePlus 6 است و معادل 2658 میلی آمپر می‌باشد.

Super VOOC را می‌توان راه حل نهایی فرایند شارژ قلمداد کرد و باتری‌ گوشی‌های هوشمند باید طوری طراحی شوند تا بتوانند از این فناوری پشتیبانی کنند. باتری گوشی Find X Lamborghini به دو سلول 1700 میلی آمپری تقسیم شده است و با این کار ظرفیت شارژ شدن دو برابر می‌شود در حالی که شارژر Super VOOC از همان خروجی 10V/5A استفاده می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که شارژر و گوشی هنگام به کارگیری برای فرایند شارژ، داغ نمی‌شوند و گرمای آن در حد معقول می‌باشد. این کنترل دما را می‌توان به عنوان یکی دیگر از برتری‌های این فناوری نسبت به دیگر تکنولوژی‌های مبتنی بر شارژ سریع در نظر گرفت.

متاسفانه، فناوری Super VOOC در حال حاضر تنها در تعداد انگشت شماری از گوشی‌های هوشمند اوپو یافت می‌شود که از جمله می‌توان به گوشی R17 Pro و مدل گران قیمت Find X Lamborghini اشاره کرد. اما اگر بخواهیم به پیشینه‌ی این فناوری‌های رجوع کنیم، به زودی شاهد در دسترس قرار گرفتن آن برای دیگر شرکت‌های چینی همچون Oneplus خواهیم بود.

لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال