10 ویژگی برتر Galaxy S6 که Htc One M9 فاقد آن است

همانطور که می‌دانید دو کمپانی بزرگ سامسونگ و اچ تی سی در رویداد MWC از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کردند. هر کدام از این پرچمدار‌ها ویژگی‌های بهترین نسبت به دیگری دارد. در روز گذشته ما ویژگی‌های برتر HTC One M9 را برای شما بررسی کردیم. حالا نوبت گلکسی اس 6 شده تا به میزبانی HTC One M9 برود و ویژگی‌های بهتر خود را به رخ پرچمدار جدید اچ تی سی بکشد. با ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا از ده ویژگی برتر گلکسی اس 6 نسبت به HTC One M9 برای شما بگوییم.

همانطور که می‌دانید دو کمپانی بزرگ سامسونگ و اچ تی سی در رویداد MWC از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کردند. هر کدام از این پرچمدار‌ها ویژگی‌های بهترین نسبت به دیگری دارد. در روز گذشته ما ویژگی‌های برتر HTC One M9 را برای شما بررسی کردیم. حالا نوبت گلکسی اس‌6 شده تا به میزبانی HTC One M9 برود و ویژگی‌های بهتر خود را به رخ پرچمدار جدید اچ تی سی بکشد. پس در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا از ده ویژگی برتر گلکسی اس‌6 نسبت به HTC One M9 برای شما بگوییم.

1-باریک‌تر و سبک‌تر

Thinner-lighter

کافیست این دو گوشی را در کنار هم قرار بدهید، به راحتی متوجه باریک‌تر بودن گلکسی اس6  می‌شوید. حالا هر دو را در دستتان گرفته و باز هم متوجه سبک‌تر بودن اس6 می‌شوید‍! بله درست است. سامسونگ این بار در زمینه‌ی طراحی حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد. ابعاد گوشی پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی 44.6x 69.7 x 9.61 میلی متر می‌باشد که نسبت به اس6 کمی ضعیف‌تر عمل کرده.

 

2- صفحه نمایش با کیفیت QHD

صفحه نمایش با کیفیت QHD

نمی‌توان منکر این شد که صفحه نمایش گلکسی اس6، به راحتی برنده‌ی جدال پیکسل‌ها بین این دو گوشی می‌شود. اگر چه اچ تی سی هم صفحه نمایشی قابل قبول را ارئه داده اما بر روی کاغذ و از نظر آمار و ارقام صفحه نمایش سامسونگ چیز دیگریست!

3- صفحه نمایش بزرگ‌تر

صفحه نمایش بزرگ‌تر

نمایشگر گلکسی اس‌6 با این‌که فقط 0.1 اینچ از اچ‌تی‌سی وان M9 بزرگ‌تر می‌باشد، اما از طرفی دیگر سبک‌تر هم به نظر می‌رسد. پس علت آن چیست؟ شاید بتوان مقصر اصلی سنگینی اچ‌تی‌سی را به خاطر اسپیکر‌های قدرت‌مند قرار گرفته در آن دانست.

 

4- کیفیت صفحه نمایش بهتر نسبت به اندازه

کیفیت صفحه نمایش بهتر نسبت به اندازه

اگر بخواهیم به طور کلی صفحه نمایش گلکسی اس‌6 را نسبت به اندازه‌ی آن در نظر بگیریم و با توجه به آمار‌ها و ارقام مختلف اس‌6 بسیار بهتر از M9 عمل‌کرده است.

 

5- دوربینی با دیافراگم بهتر و بازتر

دوربینی با دیافراگم بهتر و بزرگ‌تر

سنسور‌ 16 مگاپیکسلی دوربین گلکسی اس 6 با دیافراگم f/1.9 نور بیشتری را وارد خود می‌کند، پس در مواقعی که نور کمتری در محیط وجود دارد به مراتب کیفیت عکس برداری با اس 6 بهتر می‌باشد. این در حالیست که سنسور 20 مگاپیکسلی اچ تی سی با دیافراگم  f/2.2 نمی‌تواند با اس 6 رقابت کند، اگر چه دوربین اچ تی سی هم قابل قبول است.

 

6- عکس برداری بهتر در حالت اکشن با قابلیت فوکس اتوماتیک سریع‌

عکس برداری بهتر با قابلیت فوکس اتوماتیک سریع‌تر

این ویژگی که برای اولین بار در اسمارت‌فون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اجسام متحرک را به بهترین شکل ممکن در دوربین نشان داده و عکس برداری از آن ها با کیفیت بهتری انجام می‌گیرد.

7- لرزشگیر آپتیکال

عکس برداری بهتر با قابلیت فوکس اتوماتیک سریع‌تر

این ویژگی که به بهبود کیفیت عکس‌برداری کمک بسیاری ‌می‌کند را در اچ‌تی‌سی نمی‌توان پیدا کرد‍‍‍! کافیست تصاویر بالا را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

8- دوربین سلفی بهتر

عکس برداری بهتر با قابلیت فوکس اتوماتیک سریع‌تر

سنسور 5 مگاپیکسلی قرارگرفته در دوربین جلوی اس‌6 را می‌توان بهتر از سنسور 4 اولتراپیکسلی اچ تی سی دانست. البته اگر بخواهیم به طور فنی و دقیق‌تر این دو را بررسی کنیم باید در تست‌های مختلفی این دو دوربین را در کنار یکدیگر قرار داده و آن ها را مقایسه کنیم.

 

9- چیپست بهتر

چیپست بهتر

چیپستی که در اس 6 قرار گرفته و باتوجه به جدیدترین بنچمارک‌های ارائه شده قدرت‌مند‌تر از اچ‌تی‌سی وان M9 می باشد. به هر حال آمار و ارقام هیچ وقت دروغ نمی‌گویند و بنچمارک‌ها هم آن را ثابت کرده‌اند.

 

10-سنسور اثر انگشت

سنسور اثر انگشت

مشکل اچ تی سی با سنسور اثر انگشت چیست؟‌ چرا‌ آن ها این سنسور را در گوشی‌ خود قرار نمی‌دهند؟‌ سامسونگ با قراردادن سنسور اثر انگشت در اس‌6 توانسته امنیت گوشی‌های خود را به مراتب بالاتر ببرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال