احتمال عرضه‌ نسل جدید چیپ‌های 10 نانومتری سامسونگ با معماری ARM Ananke در سال 2016

همزمان با انتشار بنچمارک‌های متعددی از یکی از محصولات جدید سامسونگ با چیپ‌های Snapdragon 820 و Exynos 8890، شایعات جدیدی در مورد چیپ‌های جدید سامسونگ با فناوری ساخت 10 نانومتری و هسته‌های پردازشگر Ananke منتشر شده که احتمالا شاهد به کارگیری این چیپ‌ها در پرچم‌دار بعدی این شرکت یعنی Galaxy S7 و یا گوشی خمیده‌ی […]

همزمان با انتشار بنچمارک‌های متعددی از یکی از محصولات جدید سامسونگ با چیپ‌های Snapdragon 820 و Exynos 8890، شایعات جدیدی در مورد چیپ‌های جدید سامسونگ با فناوری ساخت 10 نانومتری و هسته‌های پردازشگر Ananke منتشر شده که احتمالا شاهد به کارگیری این چیپ‌ها در پرچم‌دار بعدی این شرکت یعنی Galaxy S7 و یا گوشی خمیده‌ی سامسونگ باشیم.

در مورد Ananke، باید بدانید که این چیپ به دنبال تولید تراشه‌های سری A شرکت ARM تولید شده و در آن، شاهد وجود 5 هسته‌ی پردازشگر با قدرتی بسیار بالا هستیم. همچنین نام Ananke هم از داستان‌های اساطیری یونان باستان گرفته شده و شاید دلیل این مسئله نیز قدرت بالای آن باشد.

هر چند، باید توجه داشت که چیپ‌ Ananke بر اساس معماری big.LITTLE که معمولا برای گوشی‌های رده‌پایین و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساخته خواهد شد و کمی بعید به نظر می‌رسد که  در یک پرچم‌دار به‌کار گرفته شود. از طرفی، اعلام شده که چیپ بعدی سامسونگ با استفاده‌ از معماری Ananke، با فناوری ساخت 10 نانومتری ساخته می‌شود که از این موضوع، می‌توانیم نتیجه بگیریم که این چیپ قدرت بسیار بالایی داشته و مصرف برق آن نیز بسیار کمتر از قبل می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که تمامی این اطلاعات از منبعی غیر رسمی منتشر شده‌اند و در حال حاضر نمی‌توان به آنها تکیه کرد. اما تصور می‌کنید که سامسونگ بخواهد نسخه‌ای رده‌بالا از این چیپ را برای گوشی‌هوشمند نسل جدید خود استفاده نماید؟ و یا باز هم شاهد به کارگیری چیپ‌هایی قدرتمندتر از سری Exynos خواهیم بود؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال