16 ترفند و توصیه برای بهبود مصرف باتری در گوشی‌های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ

اگر در مورد آن فکر کنید، متوجه می‎شود که گاهی اوقات از دست گوشی‎های همراه حسابی عصبانی می‎شویم. اکثر سخت‎‎افزارهای امروزی راه درازی را برای داشتن یک تجربه‎ی کاربری قابل قبول طی کرده‎اند، و فن‎آوری که قبلا به صورت انحصاری بود حالا در اختیار عموم به صورت انبوه قرار گرفته است. بنابراین ما تمامی چیزهای […]

اگر در مورد آن فکر کنید، متوجه می‎شود که گاهی اوقات از دست گوشی‎های همراه حسابی عصبانی می‎شویم. اکثر سخت‎‎افزارهای امروزی راه درازی را برای داشتن یک تجربه‎ی کاربری قابل قبول طی کرده‎اند، و فن‎آوری که قبلا به صورت انحصاری بود حالا در اختیار عموم به صورت انبوه قرار گرفته است. بنابراین ما تمامی چیزهای دلپذیری که می‎خواسته‎ایم را می‎توانیم با صفحات نمایش گوشی‎های همراه خود مشاهده کنیم و از آن لذت ببریم، و برای همین منظور تمامی بخش سخت‎افزاری که برای عملکرد روان اوضاع باید به چشم بخورد را در اختیار داریم، به همراه دوربین‎های خوبی که می‎توانند بدون درست کردن مشکل اضافی لحظات خوب زندگی ما را ثبت کنند. ولی یک بخش از فن‎آوری هست که هنوز پشت سر بقیه قرار می‎گیرد، و از زمانی که به یاد می‎آوریم این بخش به باتری اختصاص داشته است.

ایجاد انرژی و ذخیره کردن آن کار سختی است. شما باید از این قضیه آگاه باشید، فقط کافی است به قبض آخر برق وگاز خود نگاه داشته باشید و در نظر بگیرید چه مقدار چوب برای گرم کردن خانه‎ی شما در صورت نبود آن‎ها نیاز بوده است. پیشرفت‎ها بدون شک همانطور که ما به جلو می‎رویم بیشتر می‎شوند. امروزه باتری گوشی‎های همراه به نسبت چیزی که 5 سال پیش بوده‎اند، بهتر هستند. و در 5 سال آتی هم، یقینا آن‎ها بهتر خواهند بود. اجزای مختلف درون گوشی همراه شما نیز از نظر مصرف انرژی کارآمدتر می‎شوند. و با اینحال، ما همیشه زیاده‎خواه‎تر هستیم.

در واقع، اگر یک جزء وجود داشته باشد که از دیدگاه کاربران به نظر بی‎نهایت نسبت به قانون کم شدن انعطاف‎پذیر می‎باشد، باتری است. هرچه مقدار آن بیشتر باشد، بهتر است و یقینا ما بیشتر هم می‎خواهیم. خیلی هم بیشتر! و به منظور استفاده‎ی بیشتر از باتری درون گوشی داخل جیب شما راه‎هایی وجود دارد، به خصوص اگر گوشی شما از نوع گلکسی اس 7 و اس 7 اج سامسونگ باشد.

در این پست ما برای شما ترفند و نکاتی را فراهم کرده‎ایم که باعث بیشتر شدن عمر باتری در آخرین گوشی‎های سامسونگ شوند، یکسری از آن‎ها بسیار واضح هستند و سایرین ممکن است پیچیده و وقت‎‎گیر باشند. کسی از شما انتظار ندارد تمامی آن‎ها را رعایت کنید. در عوض، سعی کنید از آن دسته نکاتی استفاده کنید که مطابق با نیاز و ارجحیت‎های شما باشند تا بدون قربانی کردن جنبه‎ی عملکردی که به آن اهمیت می‎دهید، بیشترین استفاده را از باتری ببرید. به هرحال، اگر باتری شما بیشتر عمر کند، ولی این امر به بهای از دست دادن قابلیت‎های ضروری باشد، چه فایده‎ای دارد؟

1- اسلایدر تنظیم خودکار میزان روشنایی

Tweak-automatic-brightness-slider

چندین سالی می‎شود که دستگاه‎های سامسونگ به کاربران اجازه می‎دهند که حتی تحت حالت خودکار میزان روشنایی را تغییر دهند. این ویژگی بسیار مفید است، از آنجاییکه همچنان گوشی شما نور صفحه‎ی نمایشش را با محیط اطراف وفق می‎دهد، ولی همچنین این فرصت را در اختیار قرار می‎دهد که نسبت به میزان روشنایی آن به چه میزان محافظ کارانه (یا آزادانه) برخورد کند. و همانطور که شما باید بدانید، صفحه‎ی نمایش در بین بخش‎هایی در داخل گوشی همراه شما قرا دارد که بسیار انرژی مصرف می‎کند.

یک اصلاح ساده ولی موثر. شروعی عالی!

2- کار بر روی شبکه‎های رادیویی!

Work-the-radios

بخش داده‎های موبایل یک بخش لوکس ضروری ولی با اینحال هزینه‎بر برای گوشی‎های همراه است. ولی ما به آن، تقریبا تمامی اوقات، نیاز داریم، بنابراین خاموش کردن آن منطقی به نظر نمی‎آید، مگر در حالت اورژانسی. ولی یک راه حل وجود دارد، البته نه چندان شیک، که به شما اجازه می‎دهد اتصال داده‎های موبایل خود را حفظ کنید، ولی همچنین در مصرف باتری خود نیز صرفه‎جویی کنید. تنها کاری که باید بکنید بهینه‎سازی مصرف از شبکه‎های داده‎های موبایل است.

کاملا ساده است. به صورت پیشفرض، گوشی شما از شبکه‎ی 3G یا LTE استفاده می‎کند، که هردوی آن‎ها به شما اجازه می‎دهند به اندازه‎ی کافی داده مصرف کنید. جالب است. ولی اگر انتظار نیاز داشتن به آن را ندارید، و فقط در حد احتیاج روزانه‎ی همگام‎سازی ایمیل‎ها و گاهی اوقات استفاده از مسنجر فیسبوک و وایبر مورد نیاز شما است، به صورت امن می‎توانید از شبکه 2G/ GSMاستفاده کنید که حداکثر سرعت دانلود و آپلود شما را کم می‎کند، ولی همچنان آنقدر پهنای باند در اختیار شما برای کار کردن این سرویس‎ها در اختیار شما می‎گذارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک ویجت کوچک روی صفحه‎ی home برای انجام سریع کارها است، بنابراین در جستجوی چیزهایی نظیر “2G/3G/LTE switch” باشید تا ویجتی که بهترین باشد را پیدا کنید. اکثر آن‎ها تنها فقط اندازه‎ای همانند با یک آیکون اپلیکیشن دارند و جای زیادی را روی صفحه‎ی home شما نمی‎گیرند.

3- Smart Stay

Smart-stay

Smart Stay یکی از ویژگی‎های جالب سامسونگ است که به گلکسی اس 7 و اس 7 اج شما اجازه می‎دهد که زمانی که به صفحه‎ی نمایش نگاه می‎کنید را متوجه شوید. اگر شما در حال انجام این کار هستید، صفحه‎ی نمایش هرگز تا زمانی که به این کار ادامه می‎دهید خاموش نمی‎شود. چنین قابلیتی اگر مایل به مطالعه‎ی کتاب یا خواندن مقالات طولانی بر روی گوشی خود هستید، بسیار مفید است. ولی استفاده از چنین قابلیتی بهایی هم به همراه دارد.

برای اجازه به فعال بودن این قابلیت، گلکسی اس 7 و اس 7 اج از دوربین جلو برای دنبال کردن چهره‎ی شما و مشخص‎سازی زمانی که خاموش کردن صفحه‎ی نمایش امن است و زمانی که باید آن را روشن نگه دارد استفاده می‎کند. همانطور که می‎توانید تصور کنید، این فعالیتی که در پس زمینه رخ می‎دهد به بهای عمر باتری عزیز شما تمام می‎شود، و اگر نیاز به این قابلیت ندارید از خاموش بودن آن مطمئن شوید.

4- تایم آوت صفحه‎ی نمایش

Screen-timeout

قابلیتی که بسیار واضح است، برای صرفه‎جویی در مصرف باتری مدت زمانی که طول باید بکشد تا صفحه‎ی نمایش به صورت خودکار خاموش شود را خیلی طولانی نکنید. چنین چیزی همیشه در مصرف باتری صرفه‎جویی نمی‎کند، چون ما عادت داریم زمانی که کار با دستگاه خود را تمام می‎کنیم صفحه‎ی نمایش هم خاموش کنیم، ولی همچنین این واقعیت وجود دارد که ما مخلوقین کاملی نیستیم، و گاهی اوقات از دستمان در می‎رود. بنابراین اگر این مدت زمان را در گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج خود به عنوان مثال 5 دقیقه قرار داده‎اید، بهتر است آن را به 30 ثانیه یا بیشتر کاهش دهید. آنقدر این میزان زیاد است که بر روی تجربه‎ی کاربری شما اثری نگذارد، ولی در همان حین باعث می‎شود که احتمال روشن ماندن صفحه‎ی نمایش گوشی شما را برای مدت طولانی زمانی که از آن استفاده نشود، از بین برود.

5- قابلیت همیشه روشن بودن صفحه‎ی نمایش

Always-On-Display

قابلیت همیشه روشن بودن صفحه‎ی نمایش در گوشی‎های گلکسی اس 7 و اس 7 اج به عنوان یکی ویژگی‎های برتر این گوشی‎ها در زمان تبلیغ آن‎ها توسط سامسونگ یاد شد. ولی طبق تجربه‎ی ما، چنین چیزی قابلیتی نیست که شما مدام از آن استفاده کنید، مگر اینکه واقعا نیاز به آن را حس کنید. یقینا، وجود چنین قابلیتی در اختیار شما زمان هم می‎گذارد، ولی با توجه به میزان اندک دفعاتی که ممکن است زمان را چک کنید، به نوعی با خیال راحت می‎شود فرض کرد که میزان تخمین زده‎ شده‎ی کسر عمر باتری به میزان 1 درصد به ازای هر ساعت بیشتر از چند ثانیه‎ای باتری مصرف می‎کند که هر چند وقت یک‎بار باید صرف روشن کردن صفحه‎ی نمایش و بررسی ساعت و زمان کرد.

و در رابطه با نوتیفیکیشن‎ها، چیزی که می‎توانست باعث شود وجود قابلیت همیشه روشن بودن صفحه‎ی نمایش واقعا مفید باشد، تنها فعلا از اپلیکیشن‎های مرکزی و هسته‎ای سامسونگ پشتیبانی می‎شود.

6- خاموش کردن چراغ ال‎ای‎دی

Turn-off-the-LED-indicator

چراغ نمایشگر ال‎ای‎دی در گوشه‎ی بالا سمت چپ گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج شما قرار گرفته‎است و اکثر اوقات توسط گوشی‎ها برای هشدار دادن به شما در رابطه با نوتیفیکیشن‎های خوانده نشده استفاده می‎شود. خاموش کردن این چراغ یقینا می‎تواند در عمر باتری شما صرفه‎جویی کنید، به خصوص اگر روزانه با بمبارانی از نوتیفیکیشن‎ها روبرو می‎شوید.

ولی اوضاع اینجا جالب می‎شود. چراغ ال‎ای‎دی به خودی خود حتی در میزان مصرف باتری برای شما صرفه‎‏جویی می‎کند، بنابراین شاید در فکر این باشید که چرا اصلا به آن اشاره کردیم. ولی اوضاع پیچیده‎تر از این‎ها است. بعد از سالیان سال استفاده از دستگاه‎ها با این قابلیت، ما متوجه شده‎ایم که خاموش کردن چراغ ال‎ای‎دی باعث صرفه‎جویی در مصرف باتری می‎شود نه فقط به این خاطر که نیازی نیست به دنبال دریافت هر نوتیفیکیشن روشن شود، بلکه به این علت که بدون روشن بودن آن، شما دیگر هر دفعه برای بررسی نوتیفیکیشن‎های بی اهمیت به سمت گوشی خود نمی‎روید. در نتیجه، کمتر صفحه‎ی نمایش گوشی خود را روشن می‎کنید، در نتیجه عملکرد باتری بهتر می‎شود و در راندمان کاری بهبود حاصل می‎شود. همچنین باعث می‎شود دیگر در جلوی دوستان و خانواده‎ی خود همانند با یک معتاد به نظر نرسید.

7- خاموش نگه داشتن صفحه‎ی نمایش در تاریکی

Keep-screen-turned-off-in-the-dark

چنین قابلیتی باید به صورت پیش‌‎فرض بر روی گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج شما فعال باشد، ولی شاید شما خواسته باشید که اطمینان لازم را کسب کنید. خاموش نگه داشتن صفحه‎ی نمایش در دستگاه‎‎های سامسونگ ویژگی است که به آن‎ها اجازه می‎دهد متوجه شوند که چه زمانی درون جیب یا کیف شما قرار دارند، و در صورت فشار دادن تصادفی یک دکمه روشن نباید شوند. نه تنها چنین چیزی مانع شماره گرفتن تصادفی افراد از سوی شما می‎شود، بلکه در بهبود عمر باتری نیز موثر است.

8- از Game Tuner / Game Launcher استفاده کنید

Make-use-of-Game-TunerGame-Launcher

Game Launcher اپلیکیشنی جدیدی در گلکسی اس 7 و اس 7 اج است که بعضی از شما ممکن است از وجود آن تا الان مطلع شده باشید، ولی چنین چیزی در واقع قسمتی از پیشنهاد به بازی کردن توسط سامسونگ است. Game Tuner یک اپلیکیشن سامسونگ است، که در پلی استور هم به چشم می‎خورد، که به شما اجازه می‎دهد چیزهایی نظیر رزولوشن بازی (و اپلیکیشن!)، کیفیت بافت تصویر و فرمت رنگی را تغییر دهید. این اپلیکیشن همراه با Game Launcher به شما اجازه می‎دهند که اپلیکیشن‎ها و بازی‎ها را در رزولوشن پایین‎تر، و فریم‎ریت‎های پایین‎تر اجرا کنید تا فشار کمتری بر روی پردازنده‎ی شما و بنابراین باتری وارد شود.

9- از ژست‎های حرکتی مسخره رهایی یابید

Rid-yourself-of-those-silly-gestures

با آنکه با گذشت سال‎ها سامسونگ از دست ژست‎های حرکتی خلاصی یافته است، ولی اس 7 و اس 7 اج همچنان یکسری از آن‎ها را در خود دارند. از نظر ما اکثر آن‎ها احمقانه هستند، گرچه ما امر و نهی نمی‎کنیم که شما باید چکار کنید و نکنید. اگر از نظر شما بعضی از آن‎ها مفید هستند، آن‎ها را پس حفظ کنید. اگر اینچنین نیست، آن‎ها را خاموش کنید.

10- تاریک شوید!

Go-dark

به علت شیوه‎ی طراحی صفحات نمایش Super AMOLED از سوی سامسونگ، رنگ سفید نیاز به این دارد که انرژی بیشتری را از صفحه‎ی نمایش بکشد. برخلاف ال‎سی‎دی‎های سنتی، صفحات نمایش AMOLED رنگ‎های مشکی را به سادگی با خاموش کردن نور پشت پیکسل‎های مربوطه ارائه می‎دهند. چنین چیزی در مصرف انرژی صرفه‎جویی می‎کند، و دلیل خوبی برای شما است تا از تم‎ها و کاغذدیواری‎های سفید دوری کنید، و در عوض دنبال طراحی‎های تاریک‎تر باشید.

به همین سادگی که گفتیم!

11- رعایت اصول موقعیت یابی صحیح برای اپلیکیشن‎ها

Get-apps-in-line-by-setting-proper-location-guidelines

اینطور حس می‎شود که امروزه تمامی اپلیکیشن‎ها دوست دارند به موقعیت شما دسترسی داشته باشند. و در اکثر موارد، ضمانت می‎شود که شما موقعیت خود را در اختیار آن‎ها قرار دهید و در عوض جنبه‎ی عملکردی آن‎ها را دریافت کنید. ولی مشخص‎سازی موقعیت مکانی شما می‎تواند از نظر مصرف انرژی گران تمام شود، و در اکثر موارد نیازی وجود ندارد که اپلیکیشن‎ها محل دقیق شما را بدانند.

شاید خواسته باشید از روش صرفه‎جویی کننده‎تری در میزان انرژی برای این قضیه استفاده کنید که به سادگی از جی‎پی‎اس گوشی‎ شما برای مشخصسازی موقعیت شما استفاده می‎کند. به صورت پیشفرض، یقینا شما به اپلیکیشن‎ها اجازه می‎دهید که برای انجام این کار از شبکه‎ی وای‎فای، شبکه‎ی موبایل و جی‎پی‎اس استفاده کنند که در نتیجه مصرف بیشتر باتری است!

12- اگر از وایبر استفاده می‎کنید

If-youre-using-Viber...

اگر یکی کاربران وایبر هستید، گزینه‎ای در این اپلیکیشن وجود دارد که بایستی از وجود آن آگاه باشید، به خصوص اینکه چقدر شدید از باتری استفاده می‎کند. به طور خلاصه، به صورت پیش‎فرش باتری سیاست خواب وای‎فای‎ گوشی شما را نادیده می‎گیرد، یعنی حتی زمانی که فکر می‎کنید ارتباطی برقرار نیست شما را آنلاین نگه می‎دارد. چنین چیزی باعث می‎شود در انتهای روز میزان مصرف باتری بسیار زیاد باشد، و شاید خواسته باشید از دست آن خلاص شوید.

13- اپلیکیشن‎های فیسبوک و مسنجر فیسبوک واقعا باید مرخص شوند

Facebook-and-Facebook-Messenger-absolutely-need-to-go

یک مسئله در رابطه با اپلیکیشن‎های فیسبوک و مسنجر فیسبوک وجود دارد، آن‎ها فضول هستند. در حقیقت آن‎قدر فضول که از وجودشان برای جمع‎آوری داده استفاده می‎کنند، در نتیجه مقدار مضحکی از عمر باتری را به خود اختصاص می‎دهند. این مقدار آنقدر است که ما تصمیم به استفاده از خدمات دیگری برای رفتن در فیسبوک استفاده کردیم، سرویس‎هایی که فشاری بر ما وارد نمی‎کنند.

اگر شما قصد استفاده از اپلیکیشن‎های شخص ثالث برای این منظور ندارید، ساده‎ترین راه ایجاد یک میانبر بر روی صفحه‎ی home به نسخه‎ی موبایل فیسبوک است. دقیقا مشابه با آیکون یک اپلیکیشن است، و نسخه موبایلی سایت هم عالی است. امتیاز افزوده: شما می‎توانید از طریق آن از مسنجر هم استفاده کنید که یک امتیاز بزرگ است.

14- شبکه‎ی وای‎فای و بلوتوث شما روشن هستند، حتی زمانی که چنین نیست

Your-Wi-Fi-and-Bluetooth-are-always-on-even-when-theyre-not

یک چیز جالب در رابطه با اندروید و گلکسی اس 7/ اس 7 اج وجود دارد: حتی اگر شبکه‎ی وای‎فای‎ و بلوتوث شما خاموش باشد، اینچنین نیست. علت این امر بخاطر سرویسی‎ است که هدف آن بهبود‎ بخشیدن موقعیت دقیق خدمات و اپلیکیشن‎ها است و به صورت پیشفرض روی گوشی شما فعال است. بنابراین حتی زمانی که این موارد خاموش هستند، اپلیکیشن هم‎چنان می‎توانند از آن‎ها استفاده کنند. کاری دزدکی است، درسته؟

با رفتن به بخش زیر چنین چیزی را غیرفعال کنید

Settings > Privacy and safety > Location > Improve accuracy.

15- قابلیت Nearby device scanning

Nearby-device-scanning

اگر فکر کرده‎اید که خاموش کردن قابلیت Improve accuracy باعث خواهد شد که گلکسی اس 7 و اس 7 اج بی‎خیال استفاده از بلوتوث شما شوند، اشتباه فکر کرده‎اید. یک تنظیمات نامحسوس دیگر در گوشی شما به اسم Nearby device scanning وجود دارد که به صورت پیشفرض آن‎ هم فعال است. وجود این قابلیت به گوشی شما اجازه می‎دهد که به صورت خودکار همواره به دنبال دستگاه‎های مجاور باشد، تا برقراری فرآیند ارتباط زمانی که می‎خواهید با چیزی ارتباط برقرار کنید، آسان‎تر شود. نیازی به گفتن نیست از این قابلیت لوکس غیرضروری هم می‎توان خلاصی یافت.

برای این منظور به مسیر زیر بروید.

Settings > More connection settings > Nearby device scanning.

16- App Power Saving

App-power-saving

قابلبیت دیگری که شما در این دو گوشی پیدا می‎کنید App power saving  نام دارد. این قابلیت نسبتا ساده است، به صورت پیش‎فرض باعث می‎شود اپلیکیشن‎هایی که در 3 روز اخیر استفاده نکرده‎اید به یک حالت عمیق‎تر از خواب فرو روند، و در نتیجه در میزان انرژی گوشی شما صرفه‎جویی شود. چنین قابلیتی اگر تعداد اپلیکیشن‎های زیادی دارند بسیار مفید است. ولی این فرآیند خودکار و غیرکامل است، بنابراین شاید شما خواسته باشید در آن دخالت کنید. به بخش Settings > Battery > App power saving (آهسته روی گزینه‎ی جزئیات ضربه بزنید). از آنجا شما می‎توانید تنظیم کنید که کدام اپلیکیشن‎ها صرفه‎جویی کننده در میزان انرژی هستند، و بعد از چند روز عدم فعالیت به این حالت وارد می‎شوند. به یاد داشته باشید که امر احتمالا باعث از بین بردن عملکرد نوتیفیکیشن‎ها برای این اپلیکیشن‎ها می‎شود.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال