فورد برای بازدید از خط تولید مدل ایکس، 200هزار دلار به تسلا پرداخت کرد

با اینکه خودروی Model X شرکت تسلا سال گذشته وارد بازار شد، اما همچنان هم این خودرو به عنوان یکی از بهترین محصولاتی که در سال‌های اخیر تولید شده شناخته می‌شود و بسیاری از خودروسازان و مردم هستند که به رازهای ساخت این خودرو علاقه‌مند هستند. چند ماه پیش نیز در نمایشگاه خودرو ژنو بود […]

با اینکه خودروی Model X شرکت تسلا سال گذشته وارد بازار شد، اما همچنان هم این خودرو به عنوان یکی از بهترین محصولاتی که در سال‌های اخیر تولید شده شناخته می‌شود و بسیاری از خودروسازان و مردم هستند که به رازهای ساخت این خودرو علاقه‌مند هستند. چند ماه پیش نیز در نمایشگاه خودرو ژنو بود که مدیران ارشد شرکت‌های دایملر و پاگانی به دنبال مشاهده‌ی جزئیات این خودرو بودند.

اما اخبار جدیدی که در مورد این خودرو منتشر شده به شرکت فورد مربوط می‌شود؛ اینطور که اعلام شده مدیر ارشد اجرایی شرکت فورد بابت دیدن خط تولید این خودرو 55 هزار دلاری، 200 هزار دلار پرداخت نموده و قصد دارد بیشتر با رازهای این خودرو و مراحل ساخت آن آشنا گردد.

پیش‌تر نیز شرکت فورد شصت و چهارمین دستگاه تولید شده از خودروی شاسی‌بلند Model X را خریداری کرده بود تا در مورد سیستم‌های به کار رفته در آن، اطلاعاتی را کسب نماید. البته این موضوع چیز عجیبی در دنیای خودروسازان به حساب نمی‌آید و همواره شرکت‌های مختلف در ساخته شدن دیگر خودروها توسط رقبای خویش کنجکاو بوده‌اند. انتشار این خبر از این جهت می‌تواند اهمیت داشته باشد که پرداخت این پول تنها برای دیدن خط تولید، عجیب به نظر می‌رسد و شاید فورد بسیار بیشتر از آن چیزی که برای دیدن خط تولید تسلا نیاز باشد، پول پرداخت کرده است.

آقای Michelle Krebs، یکی از تحلیل‌گران ارشد وب‌سایت Autotrader اذعان داشته که فورد تنهای شرکتی نیست که خودروی تسلا مدل ایکس را خریداری کرده و دیگر شرکت‌ها همچون جنرال‌موتورز و تویوتا نیز از خودروسازانی هستند که پیشتر خودروی Model X را خریداری کرده‌اند. اینکه فورد بخواهد در زمینه خودروهای الکتریکی نیز هزینه کرده و تحقیقات مختلفی را انجام دهد هم می‌تواند به این دلیل باشد که فورد قصد دارد تا سال 2020 میلادی 13 خودروی الکتریکی و هیبریدی را به محصولات خود اضافه کند. پیش‌تر نیز این شرکت به صورت رسمی از سرمایه‌گذاری 4.5 میلیارد دلاری بابت این موضوع خبر داده است.

شکی نیست که تا چند سال آینده، خودروهای الکتریکی می‌توانند سهم بسیار زیادی از محصولات بازار را در اختیار خویش داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال